بنر بالای صفحه
ماتیلدا از رمان کودک
ماتیلدا از رمان کودک

فروش ویژه

کتاب ماتیلدا از رمان کودک

معرفی کتاب ماتیلدا از رمان کودک

(2)
کتاب رمان کودک (ماتیلدا)، اثر رولد دال ، با ترجمه پروین علی پور ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1402 توسط انتشارات افق ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 5,000 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 240,000 29%

170,400

240,000 29% 170,400

محصولات مرتبط

(5)
29%
فروش ویژه
(1)
25%
قیمت قبل
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(2)
26%
فروش ویژه
(6)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب ماتیلدا رمان کودک اثر رولد نال مترجم پروین علی پور نشر افق منتشر شده است

مشخصات محصول

نویسنده: رولد دال ویرایش: -
مترجم: پروین علی پور تعداد صفحات: 328
انتشارات: افق وزن: 250
شابک: 9789643693619 تیراژ: 5000
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1402

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(گروه سنی:ب،ج(7تا11سال)،تصویرگر:کوئنتین بلیک،برنده ی جایزه ی تصویرگری هانس کریستین آندرسن)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب "ماتیلدا" دختر کوچک نابغه‌ای است که در چهار، پنج سالگی و پیش از رفتن به مدرسه قادر به خواندن و حساب کردن است. متاسفانه خانواده‌ به قدر کافی به وی توجه نکرده و بیش‌تر به چشم یک مزاحم به او نگاه می‌کنند. روز اول مدرسه، معلم جوان مدرسه، خانم هانی، متوجه استعداد عجیب ماتیلدا می‌شود اما مدیر مدرسه که زنی بداخلاق و متنفر از بچه‌هاست حاضر به شنیدن صحبت‌های معلم درباره‌ی شاگرد جدیدش نشده و او را از دفتر بیرون می‌کند. خانم هانی در صحبت‌هایش با خانواده‌ی ماتیلدا نیز به نتیجه‌ی بهتری نمی‌رسد. بنابراین تصمیم می‌گیرد پرورش استعداد دختر ... کوچک را خود به عهده بگیرد. روزی مدیر برای سرکشی به روند تدریس در کلاس اول، به کلاس وارد شده و به سوال از دانش‌آموزان پرداخته و آن‌ها را به سختی تنبیه می‌کند. ماتیلدا که از رفتار وی عصبانی شده با تمرکز بر روی لیوان آب، آن را واژگون کرده و خانم "ترانچبول" خیس می‌شود. دخترک، خود، نیز از نیروی عجیبش تعجب کرده و برای مشورت با معلمش در این خصوص به منزل محقر وی رفته و در آن‌جا متوجه می‌شود که خانم ترانچبول، خاله‌ی خانم‌ هانی است که با کلک، تمام ثروت و ارث خواهرزاده را تصاحب کرده است. ماتیلدا تصمیم می‌گیرد از این نیروی عجیبش برای کمک به معلم خویش کمک بگیرد. بار دیگر مدیر بداخلاق برای سرکشی وارد کلاس می‌شود ماتیلدا با تمرکز برروی گچ روی تخته مطالبی را می‌نویسد که موجب وحشت ترانچبول می‌شود. فردای آن روز مدیر برای همیشه ناپدید شده و خانه و ثروت پدر خانم هانی، دوباره به دخترش بازمی‌گردد. پدر ماتیلدا که به علت کلاهبرداری تحت تعقیب است به سرعت تصمیم به مهاجرت به اسپانیا می‌گیرد، اما دختر کوچک حاضر به همراهی با آن‌ها نیست. بنابراین با توافق خانواده و خانم هانی او برای همیشه نزد معلم خود می‌ماند. مدیر جدید که متوجه استعداد خارق‌العاده‌ی ماتیلدا شده او را به چند کلاس بالاتر منتقل می‌کند. ماتیلدا دیگر قادر نیست از نیروی عجیبش به خوبی استفاده کند چون مغزش مدام در حال کار کردن و مطالعه‌ی مطالب جدید است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

رولد دال

رولد دال

نامش بیشتر با ادبیات فانتزی گره خورده است. رولد دال زادۀ ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶، نویسندۀ محبوب کودکان و نوجوانان سراسر دنیاست. دال که از پدر و مادری نروژی‌الاصل به دنیا آمده، در ابتدای دوران نویسندگی‌اش برای بزرگسالان می‌نوشت، اما خیلی زود متوجه شد که علاقۀ اصلی‌اش نوشتن برای کودکان است و در این زمینه به نوشتن خود ادامه داد.

سال ۱۹۸۳، دال برندۀ جایزۀ وایت‌برد شد. مجلۀ تایمز در یادداشتی که بر او و کارهایش نوشت، دال را یکی از پرخواننده‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان دانست و نوشت: «کودکان عاشق داستان‌های رولد دال هستند و او برایشان محبوب و دوست‌داشتنی است. داستان‌های رولد دال، آثار کلاسیک آینده خواهد بود.»

کتاب‌های دال معمولاً در لیست پرفروش‌های کتابفروشی‌های گوناگون در سراسر دنیا قرار دارند و آثار او تاکنون بارها منبع اقتباس سینمایی فیلمسازان مختلف بوده است. ترکیب جذابیت، طنز، فانتزی و رازآلودگی چیزی است که سبب شده کودکان سراسر دنیا با کارهای او ارتباطی صمیمانه برقرار کنند.

رولد دال در گفت‌وگویی می‌گوید: «وقتی کار نویسندگی را شروع کردم، تصادفاً در امریکا بودم و داستان‌هایم را برای مجلات امریکایی می‌فرستادم. سپس، ناشری امریکایی در نیویورک پیدا کردم و از آن به بعد، امریکایی‌ها ناشران اصلی آثار من بوده‌اند. همچنین برای داستان‌های کوتاه من، امریکا در مقایسه با انگلستان بازار بهتری بوده است.»

دال دربارۀ دلیل نوشتنش برای کودکان می‌گوید: «حدود پانزده سال داستان‌های کوتاه می‌نوشتم. بعد خودم صاحب فرزندانی شدم. هنگام خواب، همیشه برایشان قصه می‌گفتم و آن‌ها از من می‌خواستند که بعضی داستان‌ها را بارها و بارها برایشان تکرار کنم.

آن زمان در نیویورک زندگی می‌کردم و برای نوشتن داستان کوتاه، هیچ طرحی در ذهن نداشتم. این بود که تصمیم گرفتم سعی خودم را برای نوشتن کتابی برای کودکان انجام دهم. چندتا از داستان‌هایی را که هنگام خواب برای بچه‌ها گفته بودم انتخاب کردم و آن‌ها را به‌صورت داستان درآوردم که همان جیمز و هلوی غول‌پیکر از آب درآمد. آن‌قدر از این کار خوشم آمد که معطل نکردم و داستان چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی را نوشتم.

جادوگرها، انگشت جادویی، تمساح غول‌پیکر، روباه زرنگ، راز موتور سیکلت من و ماتیلدا ازجمله دیگر آثار اوست.


مترجم

مختصری درباره مترجم

پروین علی پور

در حال حاضر مطلبی درباره پروین علی پور مترجم کتاب ماتیلدا از رمان کودک در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

پروین علی پور

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید