روان شناسی خجالت
روان شناسی خجالت

فروش ویژه

کتاب روان شناسی خجالت

معرفی کتاب روان شناسی خجالت

(2)
کتاب روان شناسی خجالت (فکر می کردم تنها من این گونه ام،ولی چنین نیست)، اثر برنه براون ، با ترجمه سهیلا خسروی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات شباهنگ ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 500 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 220,000 26%

162,800

220,000 26% 162,800

محصولات مرتبط

(1)
3%
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
3%
(4)
24%
فروش ویژه
(2)
قیمت قبل
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • معرفی

  • فصل یکم: درک خجالت

  • فصل دوم: رهایی از خجالت و قدرت همدلی

  • فصل سوم: اصل نخست: شناخت و درک محرک های خجالت

  • فصل چهارم: اصل دوم: آگاهی منتقدانه

  • فصل پنجم: اصل سوم: درخواست کمک

  • فصل ششم: اصل چهارم: صحبت درباره خجالت

  • فصل هفتم: شهامت در فرهنگ ترس

  • فصل هشتم: مهربانی در فرهنگ سرزنش

  • فصل نهم: برقراری ارتباط در فرهنگ بدون ارتباط

  • فصل دهم: فرهنگ سازی ارتباط

  • یادداشت نویسنده

  • قدردانی

مشخصات محصول

نویسنده: برنه براون ویرایش: -
مترجم: سهیلا خسروی تعداد صفحات: 360
انتشارات: شباهنگ وزن: 400
شابک: 9786001302183 تیراژ: 500
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب نویسنده در این کتاب ابتدا داستان‌ها و نمونه‌هایی را برای تعریف «خجالت» و تفاوت آن با سایر احساسات مانند احساس از گناه، تحقیر و شرمندگی ارائه می‌کند. سپس اصول مقابله با خجالت که شامل همدلی، شهامت، مهربانی و ارتباط است، بررسی می‌شود. در ادامه تمرین‌ها و استراتژی‌های خاصی مطرح می‌شود که می‌توان آن‌ها را برای افزایش قدرت مقابله با خجالت به کار برد. در پایان راه‌هایی برای اصلاح فرهنگ خجالت، مطرح می‌شود.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

معرفی


وقتی افراد کلمۀ «خجالت» را می شنوند، اغلب یکی از این دو پاسخ را دارند: «مطمئن نیستم منظور شما از کلمه خجالت چیست، اما می دانم که نمی خواهم درباره آن صحبت کنم.» و «اوه. خجالت! آن را به خوبی می شناسم، اما نمی خواهم درباره اش حرفی بزنم.» به عنوان کسی که درباره خجالت تحقیق می کند، اهمیت راحت حرف زدن در این خصوص را درک می کنم. خجالت چنان قدرتی دارد که برخی اوقات حرف زدن دربارۀ آن با احساس خجالت همراه می شود. حال بعد از گذشت شش سال و مصاحبه با صدها نفر از زنان درباره زندگی شان، چیزهای بسیاری آموخته ام، از جمله این که: همۀ ما خجالت را تجربه کرده ایم.


خجالت یک احساس کاملا جهانی است.


هر اندازه درک ما از خجالت و نحوه اثر گذاری آن بر احساسات، ادراک و رفتارهای ما کمتر، باشد تأثیر آن بر زندگی مان بیشتر می شود. به هر حال، اگر بتوانیم با شهامت بیشتری دربارۀ خجالت سخن بگوییم و آنقدر همدل باشیم تا حرفهای دیگران را هم بشنویم آن وقت خواهیم توانست روش زندگی، دوستی، بچه داری، کار کردن و روابط خود را تغییر دهیم.


مردم اغلب تصور می کنند محرومیت ها و حوادث دردناک زندگی باعث می شود بعضی آدمها بدبخت و خجالتی بار بیایند، در حالی که این طور نیست. خجالت چیزی است که همه آن را تجربه کرده ایم و با این که به نظر می رسد در تاریکترین نقاط وجود ما پنهان شده برعکس در گوشه و کنار آشنای وجود مامعرفی اندازه تغییر کرده است. سپس احساس ترس در من آغاز می شود. به گمانم همسرم مرا در مقایسه با ایده آل های ذهنی اش قضاوت می کند. احساس می کنم او را از دست خواهم داد. از این رو گاهی عمدی دعوا راه می اندازم و از نزدیک شدن به او دوری می کنم.»


«روزی در محله مان، همراه دخترم و دوستش که در صندلی عقب ماشین نشسته بودند رانندگی می کردم کنار اتومبیلی ایستادم که زیر نور متوقف بود و مردان جوانی سرنشینانش بودند. آنها به من نگاه کردند و لبخند زدند. من هم آنها لبخند زدم، کمی هم سرخ شدم. ناگهان دختر پانزده ساله ام با پرخاش گفت: «وای خدای من.... مامان به آنها نگاه نکن! چی فکر می کنی؟ آن ها دارند با تو لاس می زنند به خودت بیا.» به سختی جلوی اشکهایم را گرفتم. تا چه حد میتوانستم احمق باشم؟ »


«در آینه به خودم نگاه می کنم، گاه متناسب هستم، ولی بیشتر وقت ها خود را چاق و زشت می بینم و کاملاً بر آشفته می شوم، طوری که به سختی نفس می کشم. بدحال و متنفرم که شکم بزرگی دارم فقط می خواهم در خانه پنهان شوم تا کسی مرا نبیند.»


«چهل و یک سال دارم. به تازگی برای گرفتن مدرک تحصیلی به مدرسه بازگشته ام. نیمی از اوقات اصلاً نمیفهمم بقیه سر کلاس در مورد چه موضوعی حرف می زنند! فقط آنجا می نشینم و مثل یک احمق ظاهر فریب با تکان دادن مطالب را تأیید می کنم. گویی به اندازه کافی باهوش و حواس نیستم که آنجا باشم. وقتی این احساسات بر من غلبه می کند، واقعاً دلم می خواد از کلاس بیرون بروم.


فقط کیف دستی ام را بردارم و خارج شوم و هرگز به آنجا باز نگردم!»

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

برنه براون

برنه براون

در حال حاضر مطلبی درباره برنه براون نویسنده روان شناسی خجالت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

سهیلا خسروی

در حال حاضر مطلبی درباره سهیلا خسروی مترجم کتاب روان شناسی خجالت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

سهیلا خسروی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید