عالمان بزرگ مذهب شیعه
عالمان بزرگ مذهب شیعه

کتاب عالمان بزرگ مذهب شیعه

معرفی کتاب عالمان بزرگ مذهب شیعه

(2)
کتاب عالمان بزرگ مذهب شیعه (از آغاز تا پایان قرن سیزدهم هجری)، اثر عبدالرفیع حقیقت ، با ترجمه مترجم سعید کلاتی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات کومش ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(4)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • توضیحات
    کتاب عالمان بزرگ مذهب شیعه (از آغاز تا پایان قرن سیزدهم هجری) اثری است به تحقیق و تالیف عبدالرفیع حقیقت و چاپ انتشارات کومش. کتاب حاضر ضمن واکاوی ارتباط های پنهانی ایرانیان با امام علی علیه السلام و تلاش برای آشکار سازی ریشه های اندیشه تشیع، به موضوع امامت در اسلام می پردازد و مسئله غیبت امام مهدی علیه السلام را مورد توجه قرار می دهد سپس به شرح زندگی و اقدامات عالمان بزرگ مذهب شیعه از آغاز تا پایان قرن سیزدهم هجری می پردازد و تفاسیر گوناگون قرآن متعلق به قرآن شناسان برجسته را معرفی می نماید.
    گزیده ای از کتاب در باب تربیت تعیین و تثبیت امام، جماعتی می گفتند که امامت ثابت می شود به اتفاق و اختیار، یعنی هرکس را که عموم مسلمین یا جمعیت معتبری از ایشان بر امامت او اتفاق کردند و او را به اجماع به این مقام اختیار نمودند امام شناخته می شود، این عده را اهل اجماع می خوانند و ایشان امامت خلفای راشدین و معاویه و مروان بن الحکم و اولاد او را به همین نظر صحیح می دانند، فرقه دیگر می گویند امامت از مهم ترین مسائل دینی است و ممکن نیست حضرت محمد صلی الله علیه و آله در حیات خود در آن توجه نکرده و امر دینی و دنیائی مسلمین و دفاع از اسلام را بدون تعیین جانشین مهمل گذاشته باشد بلکه برخلاف این تصور آن حضرت پسرعموی خود حضرت علی بن ابیطالب را در حیات خویش صریحا به این مقام تعیین و منصوص کرده، و این جماعت را اهل نص می گویند و امامیه و کیسانیه و اسماعیلیه جزء این دسته اند. خوارج در هر زمانی یکی از افراد خود را به اجماع امامت برمی گزیدند و با او شرط می کردند که بر وفق عقاید ایشان و راه و رسم عدالت برود و اگر از این طریقه سر می پیچید او را خلع می کردند و گاهی نیز می کشتند، به عقیده زیدیه هر شخص فاطمی که خروج کند به شرط داشتن علم و زهد و شجاعت و سخاوت اگرچه از فرزندان امام حسن نیز باشد امام و پیروی از او واجب است. یکی از شرایط امامت به عقیده فرقه امامیه این است که امام باید فاضل ترین مردم زمان خود باشد ولی زیدیه و بیشتر معتزله به این عقیده همراه نیستند و می گویند همان طور که ممکن است در میان رعیت پادشاهی کسی پیدا شود که از او بهتر و فاضل تر باشد در میان اتباع امام هم  وجود همین کیفیت امکان دارد به همین جهت امامت مفضول اشکالی ندارد.

مشخصات محصول

نویسنده: عبدالرفیع حقیقت ویرایش: -
مترجم: مترجم سعید کلاتی تعداد صفحات: 438
انتشارات: کومش وزن: 810
شابک: 9786008049104 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1398

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تحقیق:عبدالرفیع حقیقت،مجتهدان و علما،از آغاز تا قرن 13ق)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

عبدالرفیع حقیقت

عبدالرفیع حقیقت

در حال حاضر مطلبی درباره عبدالرفیع حقیقت نویسنده عالمان بزرگ مذهب شیعه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم سعید کلاتی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم سعید کلاتی مترجم کتاب عالمان بزرگ مذهب شیعه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم سعید کلاتی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید