بنر بالای صفحه
تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی
تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی

کتاب تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی

معرفی کتاب تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی

(2)
کتاب تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی، اثر محمد یوسف کیانی ، با ترجمه مترجم عباس برومند اعلم - معصومه قمی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 147,000 13%

127,890

147,000 13% 127,890

محصولات مرتبط

(4)
13%
(1)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیشگفتار مؤلف

  • مقدمه

  • فصل اول: ویژگیهای معماری ایران در دوره اسلامی

  • فصل دوم: معماری ایران از صدر اسلام تا عصر سلجوقیان
  • فصل سوم: معماری ایران از سلجوقیان تا پایان عصر تیموریان
  • فصل چهارم: معماری ایران از صفویان تا دوران معاصر
  • فصل پنجم: روند شکل‌گیری مجموعه بناهای مذهبی و غیرمذهبی

  • گزیده اصطلاحات متداول معماری

  • کتابشناسی گزیده

مشخصات محصول

نویسنده: محمد یوسف کیانی ویرایش: -
مترجم: مترجم عباس برومند اعلم - معصومه قمی تعداد صفحات: 232
انتشارات: سمت وزن: 330
شابک: 9789644591228 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب که دربرگیرنده مفاهیم اصلی معماری اسلامی است برای دانشجویان رشته باستان‌شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «باستان‌شناسی و هنر اسلامی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

تشکیل هنر اسلامی تقریباً با روی کار آمدن سلسله اموی در سال 41 هجری مصادف و این امر با انتقال مرکز خلافت از مدینه به دمشق بی‌ارتباط نبود. تغییر مرکز حکومت، مسلمانان را مستقیماً با هنر بیگانه یعنی هنر ایران و روم آشنا کرد و از همین زمان بود که هنر دوره بنی‌امیه، که التقاطی از هنر سرزمینهای همجوار بود راه تازه‌ای در پیش گرفت. با توجه به اینکه معماری اسلامی در طول هزار و چهارصد سال، علاوه بر تأثیرپذیری از عواملی مانند مذهب، سیاست، اقتصاد و وضعیت جغرافیایی، در هر دوره‌ای سبک و شیوه‌ای خاص داشته، برای شناسایی بهتر نویسنده آن را به سه ... دوره متمایز «معماری اسلامی از آغاز تا عصر سلجوقیان»؛ «معماری اسلامی از آغاز دوره سلجوقیان تا دوره تیموریان» و «معماری ایران از آغاز دوره صفویان تا عصر حاضر» تقسیم کرده است. هر فصل دارای تصاویر رنگی و سیاه و سفید و نقشه بناهاست.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمد یوسف کیانی

محمد یوسف کیانی

در حال حاضر مطلبی درباره محمد یوسف کیانی نویسنده تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم عباس برومند اعلم

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم عباس برومند اعلم مترجم کتاب تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم عباس برومند اعلم

معصومه قمی

در حال حاضر مطلبی درباره معصومه قمی مترجم کتاب تاریخ هنر معماری ایران در دورهء اسلامی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

معصومه قمی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید