مصطلح التاریخ
مصطلح التاریخ

کتاب مصطلح التاریخ

معرفی کتاب مصطلح التاریخ

(2)
کتاب مصطلح التاریخ (روش نقد تاریخی: روایت بوم‌محور از تاریخ‌ورزی علمی مسلمانان)، اثر دکتر اسد رستم ، با ترجمه ترجمه و تحقیق:دکترسیدمحمدرضی مصطفوی‌نیا - دکتر حسن حضرتی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
7%
قیمت قبل
فروش ویژه
(2)
3%
(2)
3%
(2)
3%
(4)
3%
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
6%
(3)
3%
(2)
3%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • سخن اول

  • مقدمه مترجمان
  • مقدمه مؤلف
  • باب اول: گردآوری مراجع تاریخی
  • باب دوم: علوم مقدماتی
  • باب سوم: نقد مراجع
  • باب چهارم: تنظیم کار
  • باب پنجم: تفسیر متن
  • باب ششم: عدالت و ضبط
  • باب هفتم: بررسی موردی حوادث تاریخی
  • باب هشتم: تألیف (پیوند دادن و کنار هم چیدن مطالب)
  • باب نهم: اجتهاد
  • باب دهم: تعلیل و توضیح (ریشه‌یابی و شفاف‌سازی)
  • باب یازدهم: ارائه مطالب
  • ضمایم مترجمان

مشخصات محصول

نویسنده: دکتر اسد رستم ویرایش: -
مترجم: ترجمه و تحقیق:دکترسیدمحمدرضی مصطفوی‌نیا - دکتر حسن حضرتی تعداد صفحات: 268
انتشارات: سمت وزن: 432
شابک: 9789645309471 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1398

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

یکی از مصادیق برکت‌خیز دادوستد پژوهشی در حوزه علوم انسانی،‌ همکاری سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) و پژوهشکده تاریخ اسلام است که اولین کار مشترک خود را با عنوان مصطلح‌التاریخ (روش نقد تاریخی: روایت بوم‌محور از تاریخ‌ورزی علمی مسلمانان) برای دانشجویان رشته تاریخ در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع درس «نقد متون تاریخی» به ارزش 2 واحد به جامعه علمی کشور عرضه می‌کنند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

نقد تاریخی از مباحث مهم حوزه فلسفه علم تاریخ است که امروزه، با رونق گرفتن مباحث معرفت‌شناختی در دانش تاریخ، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. ارزش کتاب اسد رستم بیشتر در تلاش وی برای ارائه تبیین بوم‌محور از نقد تاریخی است. با آنکه رستم، به شهادت کتابش، آگاهی نسبتاً کاملی نیز از نظریات اندیشمندان غربی درباره نقد تاریخی دارد، هدف وی در واقع خوانشی بومی از مبحث علمی نقد تاریخی برای تاریخ‌ورزان مسلمان است. او سعی می‌کند با کمک گرفتن از مبحث نقد تاریخی، پیوند وثیقی میان دانش تاریخ و علم حدیث برقرار کند و به زبان و بیانی سخن براند که تاریخ‌ورزان مسلمان بتوانند آن را درباره متون اسلامی تعمیم ببخشند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر اسد رستم

دکتر اسد رستم

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر اسد رستم نویسنده مصطلح التاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

ترجمه و تحقیق:دکترسیدمحمدرضی مصطفوی‌نیا

در حال حاضر مطلبی درباره ترجمه و تحقیق:دکترسیدمحمدرضی مصطفوی‌نیا مترجم کتاب مصطلح التاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

ترجمه و تحقیق:دکترسیدمحمدرضی مصطفوی‌نیا

دکتر حسن حضرتی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر حسن حضرتی مترجم کتاب مصطلح التاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

دکتر حسن حضرتی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید