بنر بالای صفحه
عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان
عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان

کتاب عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان

معرفی کتاب عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان

(4)
کتاب عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان، اثر برونو اورلت ، با ترجمه دکتر کمال الدین نیکنامی - دکتر امیر ساعدموچشی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1392 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(1)
6%
(5)
1%
(1)
21%
فروش ویژه
(4)
1%
(2)
19%
(6)
1%
(10)
1%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • سپاسگزارى

  • مقدمه مترجمان
  • مقدمه
  • فصل اول: پژوهشهاى هیئت باستان شناختى بلژیک در پشتکوه
  • فصل دوم: پژوهش میدانى بین المللى دربارi مفرغهاى لرستان
  • فصل سوم: بحث گورستانهاى مورد پژوهش هیئت باستان شناسى بلژیک در ایران
  • فصل چهارم: گورآوندهاى (اشیاء تدفینى) عصر آهن II-I پشتکوه
  • فصل پنجم: یافته‌هاى گوناگون
  • فصل ششم: جمعیت: چند تذکر
  • فصل هفتم: نتایج نهایى
  • فصل هشتم: بررسى گورستانهاى کاوش شده توسط هیئت باستان‌شناسى بلژیک در ایران منابع
  • لوحهاى سیاه و سفید
  • لوحهاى رنگى1الى31 (I-XXXI)
  • فهرست تصاویر

مشخصات محصول

نویسنده: برونو اورلت ویرایش: -
مترجم: دکتر کمال الدین نیکنامی - دکتر امیر ساعدموچشی تعداد صفحات: 920
انتشارات: سمت وزن: 1363
شابک: 9789645309716 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1392

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر براى دانشجویان رشته باستان‌شناسى در مقطع کارشناسى به عنوان منبع کمک درسى باستان‌شناسى ایران در هزاره اول قبل از میلاد به ارزش 2 واحد درسى ترجمه شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهى، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

در نیمه دوم قرن نوزده میلادی اولین آثار مفرغی لرستان راه خود را به موزه‌های مهمی چون بریتانیا و لوور باز کرد. منشأ این مفرغها، حتی تا 1920 که تعدادی از آن آثار در بازارهای عتیقه خرید و فروش می‌شد همچنان ناشناخته باقی مانده بود. پس از این دهه و با کاوشهای گسترده، اشیاء پراکنده زیادی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت. عدم آگاهی از بافت باستان‌شناختی منطقه، درک اهمیت آثار و شناخت مردمانی را که آن اشیاء نفیس را تولید کرده بودند با مشکلات مواجه می‌کرد. به این منظور هیئتهای باستان‌شناختی بلژیک از 1965 تا 1979 میلادی بررسی و کاوشهای منطقه پشتکوه لرستان را برعهده ... گرفتند. این کاوشها به آنها اجازه داد تا ویژگیهای منحصر به فرد مفرغهای لرستان را به عصر آهن ـ دوره‌ای که به طور تقریبی بین 1300/1250 تا 600 ق.م قرار دارد ـ نسبت دهند. عصر آهن لرستان با فرهنگهای قدیمی‌تر عصر مفرغ آن منطقه، دارای گسستی آشکار بوده، و از یک نوع پیشرفت فرهنگی مخصوص به خود برخوردار بوده است؛ هم‌اکنون نیز با ابزارهای مفرغی معروف و متداول خود شناخته می‌شود. این مفرغها منحصر به فرهنگ لرستان بوده، اغلب شامل پیکرکهای مفرغی تزیینی، سلاح، جواهرات و ادواتی چون لگام اسب با انواع گونه‌بندها، دسته‌های سنگی چاقوتیزکن و حلقه‌های یراق است. کتاب عصر آهن اولیه در پشتکوه لرستان گام بسیار مهمی در شناخت، مطالعه و طبقه‌بندی آثار مفرغی لرستان است و نویسنده کتاب با توانایی فراوان توانسته هزاران قطعه از باارزش‌ترین آثار فرهنگی این مرزوبوم را در یک روند کاملاً علمی و طاقت‌فرسا، شناسایی و طبقه‌بندی کند. این اثر می‌تواند به عنوان منبعی قابل اطمینان مورد استناد محققان ایرانی قرار گیرد. مترجمان متن فارسی این کتاب نفیس را به باستان‌شناسان و خوانندگان ایرانی تقدیم می‌دارند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

برونو اورلت

برونو اورلت

در حال حاضر مطلبی درباره برونو اورلت نویسنده عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

دکتر کمال الدین نیکنامی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر کمال الدین نیکنامی مترجم کتاب عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

دکتر کمال الدین نیکنامی

دکتر امیر ساعدموچشی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر امیر ساعدموچشی مترجم کتاب عصر آهن اولیه در پشتکو لرستان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

دکتر امیر ساعدموچشی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید