آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی
آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی

کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی

معرفی کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی

(2)
کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی، اثر دکتر حمزه علی نورمحمدی ، با ترجمه مترجم علی جلالی دیزجی - شقایق غنیان ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 94,000 13%

81,780

94,000 13% 81,780

محصولات مرتبط

(2)
13%
(5)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(5)
6%
(6)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیشگفتار
  • فصل اول: مقدمه‌ای بر پایگاههای اطلاعاتی
  • فصل دوم: اصطلاحات مهم در پایگاههای اطلاعاتی
  • فصل سوم: مدیریت، طراحی و معماری پایگاههای اطلاعاتی
  • فصل چهارم: ساخت پایگاه اطلاعاتی برای کتابخانه
  • فصل پنجم: ارزیابی و اشتراک پایگاههای اطلاعاتی
  • فصل ششم: نقش کتابداران و متخصصان اطلاع‏رسانی در طراحی و ...
  • منابع

  • در پایان هر فصل خلاصه و خودآزمایی آن فصل آمده است.

مشخصات محصول

نویسنده: دکتر حمزه علی نورمحمدی ویرایش: -
مترجم: مترجم علی جلالی دیزجی - شقایق غنیان تعداد صفحات: 188
انتشارات: سمت وزن: 317
شابک: 9786000200497 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

پایگاههای اطلاعاتی، از اصلی‌ترین ملزومات کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی هستند. از این ‌رو، از کتابداران انتظار می‌رود ضمن آشنایی با ساختار انواع پایگاههای اطلاعاتی بتوانند برای طراحی پایگاههایی که قادر به انجام برخی از امور کتابخانه‌ای باشند توانمندیهای لازم را کسب کنند. در این میان، آنچه بیش از همه برای آنها اهمیت دارد، تسلط بر مفاهیم و مهارتهایی از جمله مدیریت، طراحی، معماری، شکل‌دهی، ذخیره و بازیابی،گزارش‌گیری و نمایش اطلاعات در پایگاههای اطلاعاتی است. بنابر همین ضرورتها و همچنین با توجه به تحولاتی که در سرفصلهای جدید رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی به وجود آمده، به ویژه به‌دلیل نبود منابع کافی و روزآمد در این حوزه، تألیف این کتاب در دستور کار قرار گرفت. امید است علاوه بر دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، کلیه کسانی که به طراحی و استفاده از پایگاههای اطلاعاتی در محیطهای کتابخانه‌ای و مراکز اطلاع‌رسانی علاقه‌مند هستند، مطالب این کتاب را مفید بیابند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر حمزه علی نورمحمدی

دکتر حمزه علی نورمحمدی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر حمزه علی نورمحمدی نویسنده آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم علی جلالی دیزجی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم علی جلالی دیزجی مترجم کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم علی جلالی دیزجی

شقایق غنیان

در حال حاضر مطلبی درباره شقایق غنیان مترجم کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

شقایق غنیان

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید