بنر بالای صفحه
مبانی حریم خصوصی
مبانی حریم خصوصی

کتاب مبانی حریم خصوصی

معرفی کتاب مبانی حریم خصوصی

(2)
کتاب مبانی حریم خصوصی (بر اساس منابع اسلامی)، اثر محمد سروش ، با ترجمه مترجم احمد ابوالوفا مصطفی میرمحمدی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 26,000 11%

23,140

26,000 11% 23,140

محصولات مرتبط

(4)
1%
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
1%
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک


  • فصل اول: تبیین مفاهیم
  • فصل دوم: تحلیل مبانی حریم خصوصی
  • فصل سوم: مبنای فقهی حریم خصوصی
  • فصل چهارم: قلمرو حقوق و تکالیف شهروندان
  • فصل پنجم: قلمرو حقوق و تکالیف دولت اسلامی
  • منابع و مآخذ
  • نمایه‌ها
  • آیات و روایات
  • اعلام
  • موضوعات

مشخصات محصول

نویسنده: محمد سروش ویرایش: -
مترجم: مترجم احمد ابوالوفا مصطفی میرمحمدی تعداد صفحات: 196
انتشارات: سمت وزن: 329
شابک: 9786002980649 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر به عنوان منبع تحقیقی برای پژوهشگران، طلاب و دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و به منظور استفاده مسئولان مربوط در قوای مقننه، مجریه و قضاییه تهیه و تدوین شده است. امید است مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

در فرهنگ غرب که اصولی مانند اصالت فرد و خودمختاری بشر-با تفسیر خاصّی از آن- مقبول افتاده است، حریم خصوصی یک اصل حقوقی با پایه‌های استوار فلسفی تلقی می‌شود. ولی آیا اسلام که به این اصول و مبانی نگاه دیگری دارد می‌تواند حقوق شهروندان برای برخورداری از حریم خصوصی را تأیید کند و حوزه‌ای از زندگی شخص را خارج از قلمرو دخالت دولت و شهروندان بداند؟ در فقه اسلامی، احکام فراوانی وجود دارد که به حریم خصوصی و قلمرو آن مربوط می‌شود، در تحلیل این احکام، ابتدا باید اصول و مبانی آن را شناخت. متأسفانه نه تنها در این موضوع، بلکه در موضوعات فقهی ... فراوانی خلأ تحلیل مبانی و استنتاج احکام بر اساس آن وجود دارد. البته بررسی مبانی حریم خصوصی، بدون در نظر گرفتن قلمرو اختیارات دولت اسلامی، به سرانجام نمی‌رسد و نظریه‌ای که مراقبت از اجرای احکام شرعی در زندگی شهروندان را بر عهده دولت می‌داند، قهراً گستره حریم خصوصی را به حداقل کاهش می‌دهد، چه اینکه «امر به معروف و نهی از منکر» از جمله مسائلی است که در این گستره کاملاً مؤثر است و برای ارائه تصویر روشنی از حریم خصوصی بر اساس فقه اسلامی، به ناچار باید مرزبندی دقیقی در این‌‌باره انجام شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمد سروش

محمد سروش

در حال حاضر مطلبی درباره محمد سروش نویسنده مبانی حریم خصوصی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم احمد ابوالوفا مصطفی میرمحمدی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم احمد ابوالوفا مصطفی میرمحمدی مترجم کتاب مبانی حریم خصوصی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم احمد ابوالوفا مصطفی میرمحمدی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید