بنر بالای صفحه
فلسفهء علم تامس کوهن   درآمدی انتقادی
فلسفهء علم تامس کوهن   درآمدی انتقادی

کتاب فلسفهء علم تامس کوهن درآمدی انتقادی

معرفی کتاب فلسفهء علم تامس کوهن درآمدی انتقادی

(2)
کتاب فلسفهء علم تامس کوهن: درآمدی انتقادی، اثر دکتر رضا صادقی ، با ترجمه مترجم هومن پناهنده ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 220,000 11%

195,800

220,000 11% 195,800

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
18%
فروش ویژه
(2)
1%
(2)
15%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(2)
19%
(5)
19%
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • فصل اول: رویکرد تاریخی

  • فصل دوم: کل‌گرایی و اصالت جامعه
  • فصل سوم: پارادایم
  • فصل چهارم: علم عادی
  • فصل پنجم: بحران و انقلاب
  • فصل ششم: نقد کوهن بر تجربه‌گرایی
  • فصل هفتم: قیاس‌ناپذیری
  • فصل هشتم: کوهن و رئالیسم
  • فصل نهم: کوهن دوم
  • فصل دهم: میراث کوهن

مشخصات محصول

نویسنده: دکتر رضا صادقی ویرایش: -
مترجم: مترجم هومن پناهنده تعداد صفحات: 440
انتشارات: سمت وزن: 610
شابک: 9786000206154 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب برای دانشجویان رشته فلسفه به عنوان اثری مبنایی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

این کتاب به شرح و ارزیابی اندیشه تامس کوهن (1922ـ 1996)، فیزیکدان و فیلسوفِ علم امریکایی، اختصاص دارد. او که در فلسفه علمِ معاصر و شاخه‌های مرتبط با آن نقشی بی‌بدیل داشت، در آثار خود روش تاریخی را جایگزین روش تحلیلی و منطقی کرد و با رویکردی جامعه‌شناختی و کل‌گرایانه به تاریخ علم پرداخت. با اینکه در آثار او مبانی تجربه‌گرایی و پوزیتیویسم نقد شده است، اما او در گذر از پوزیتیویسم به هیچ وجه قصد نداشت از عقلگرایی یا متافیزیک دفاع کند. بیشتر نقدهای او در راستای تضعیف عقلانیت علم و رئالیسم است و در آثار او علوم تجربی نیز گرفتار نسبیت معرفتی ... می‌شوند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر رضا صادقی

دکتر رضا صادقی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر رضا صادقی نویسنده فلسفهء علم تامس کوهن درآمدی انتقادی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم هومن پناهنده

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم هومن پناهنده مترجم کتاب فلسفهء علم تامس کوهن درآمدی انتقادی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم هومن پناهنده

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید