بنر بالای صفحه
تجربه و هنر زندگی 1
تجربه و هنر زندگی 1

فروش ویژه

کتاب تجربه و هنر زندگی 1

معرفی کتاب تجربه و هنر زندگی 1

(2)
کتاب تجربه و هنر زندگی 1 (کمونیسم رفت،ما ماندیم و حتی خندیدیم)، اثر اسلاونکا دراکولیچ ، با ترجمه رویا رضوانی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1401 توسط انتشارات گمان ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی پالتوئی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 190,000 22%

148,200

190,000 22% 148,200

محصولات مرتبط

(4)
22%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه
(2)
12%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم اثر اسلاونکا دراکولیچ ترجمه رویا رضوانی  نشر گمان منتشر شده است 

مشخصات محصول

نویسنده: اسلاونکا دراکولیچ ویرایش: -
مترجم: رویا رضوانی تعداد صفحات: 286
انتشارات: گمان وزن: 220
شابک: 9786009407217 تیراژ:
اندازه (قطع) : پالتوئی سال انتشار 1401

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است نوشته‌ی اسلاونکا دراکولیچ، پیرامون سیری در دوران کمونیسم در اروپای شرقی و از مجموعه کتاب‌های تجربه و هنر زندگی.

دراکولیچ می‌گوید: یادم هست انقلاب‌ها چطور در اروپای شرقی شروع شد؛ اما در کشورهای کمونیستی آدم را جوری بار می‌آورند که خیال کنی تغییر ناممکن است و از تغییر بترسی و بد گمان باشی، چون هر تغییری فقط وضع را بدتر کرده است. من سفر کردم تا این تغییرات بعد از انقلاب را از نزدیک، خصوصاً در زندگی زنان کشورهای مختلف، ببینم. زندگی زنان به‌هیچ‌وجه زندگی هیجان‌انگیزی نیست و در واقع خیلی هم معمولی و ملال‌آور است؛ اما می‌تواند به همان ... اندازه‌ی تحلیل‌های تئوریک سیاسی پایان‌ناپذیر، وضعیت سیاسی یک مملکت را توضیح دهد. من با زنان در آشپزخانه‌هایشان نشستم و به داستان زندگی‌شان گوش دادم و آن‌ها از زندگی‌شان، از بچه‌هایشان و از مردانشان برایم حرف زدند و من دیدم طرح کلی زندگی‌هایمان تقریباً عین هم است. همه‌ی ما اجباراً زیر فشار یک سیستم کمونیستی زندگی کرده بودیم که آدم‌ها را به یکسان خرد می‌کرد. ما زن‌ها چشم‌انداز مشترکی هم در زندگی داشتیم که با چشم‌انداز مردها متفاوت بود. ما از پایین به مسائل نگاه می‌کردیم و چشم‌اندازمان ساده و پیش پا افتاده بود، اما امر سیاسی یعنی امر پیش پا افتاده.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب کتاب حاضر، یکی از کتاب‌های مجموعة فلسفه و هنر زندگی»، مجموعه‌ای از کتاب‌ها با موضوعات مختلف است که هر یک از کتاب‌های آن به موضوع خاصی از جمله فلسفة زندگی، بخشیدن، ترس، ملال، درد، امید، کار، بیماری، پول، تفریح و ... اشاره دارد. این کتاب‌ها ترجمه‌هایی از نوشته‌های فیلسوفان و اندیشمندان مختلف جهان است. این کتاب از این مجموعه شامل چند خاطره به روایت زنی است که در دوران حکومت کمونیسم و در دوران فروپاشی یوگسلاوی و آغاز جنگ در کشورهای تحت سلطه کمونیسم زندگی کرده است. همچنین کتاب شامل مقاله‌ای دربارة احوال زنان در کشورهای کمونیستی ... است.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

آنچه مردم دنیا دیده بودند و شنیده بودند فقط پرشورترین و نمادین‌ترین صحنه‌های این انقلاب‌ها بود. این‌ها همه حقیقت داشت، اما تمام حقیقت هم نبود. زندگی بیشترش مسائل جزیی و پیش پا افتاده است.

این جنبه‌های پیش پا افتاده، مسائل جزیی روزمره، دقیقاً همان چیزی بود که من می‌خواستم ببینم: مثلاً، غذای مردم چه بود، چطور لباس می‌پوشیدند، چطور حرف می‌زدند و چه‌جور خانه‌هایی داشتند؟ پودر رختشویی گیرشان می‌آمد؟ چرا خیابان‌ها پر از آشغال بود؟ خلاصه اینکه می‌خواستم جزئیات واقعیت جدید و خاطراتی را که از زندگی در کشوری کمونیستی داشتم، مثل دو پاره‌ی یک تصویر ... به هم بچسبانم.

اگر در اروپای شرقی بزرگ شده باشید، در همان اوایل جوانی یاد می‌گیرید که سیاست مفهومی انتزاعی نیست، بلکه نیرویی است عظیم که بر زندگی روزمره‌ی مردم تأثیری تعیین‌کننده می‌گذارد. این تأثیر قدرت سیاسی بر مسائل پیش پا افتاده‌ی زندگی روزمره، این زاویه‌‌ی دید، این نگاه از پایین بود که بیش از هر چیز برایم جالب بود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

اسلاونکا دراکولیچ

اسلاونکا دراکولیچ

در حال حاضر مطلبی درباره اسلاونکا دراکولیچ نویسنده تجربه و هنر زندگی 1 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

رویا رضوانی

در حال حاضر مطلبی درباره رویا رضوانی مترجم کتاب تجربه و هنر زندگی 1 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

رویا رضوانی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید