بنر بالای صفحه
آنچه سینما هست
آنچه سینما هست

کتاب آنچه سینما هست

معرفی کتاب آنچه سینما هست

(5)
کتاب آنچه سینما هست!، اثر دادلی اندرو ، با ترجمه مجید اخگر ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1400 توسط انتشارات بیدگل ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(1)
12%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
1%
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
23%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب آنچه سینما هست اثراندرو ترجمه اخگر. نشر بیدگل منتشر شده است
     نویسنده در این کتاب با طرح مجدد و روزآمدِ پروژه‌ی آندره بازن ـ نظریه‌پرداز بزرگ فرانسوی ـ در مورد سینما، سعی بر این دارد از پیِ تحولات برآمده از «رسانه‌‌های نو» و تصویرپردازی دیجیتال، بار دیگر به پرسش از امکانات و معنای سینما در هزاره ا­ی جدید بپردازد. او در این کتاب تلاش مب کند نظریه‌ی «رئالیستی» بازن را از دام تنگ‌نظری‌‌ها و ذات‌گرایی منسوب به آن نجات دهد و روایتی انعطاف­ پذیر از آن ارائه دهد که قابلیت هم‌سخنی با تحولات جدید سینما را دارد، اما در عین حال امکان موضع‌گیری
...
  • در قبال رویکردهایی را به ما می‌بخشد که، همسو با تحولات اخیر، گاه پیوند سینما و امر واقعی را از اساس نادیده می‌گیرند و آن را در تصویرپردازی دست‌کاری شده و نوعی «انیمیشنِ واقع نما» تحلیل می‌برند. اندرو بحث خود را نه به صورت انتزاعی، بلکه با رجوع به فیلم‌‌های برجسته‌ی تاریخ سینما، به ویژه سینمای فرانسه، و مباحث شکل گرفته پیرامون آن‌ها (از جمله در دوره‌‌های مختلف نشریه‌ی کایه دوسینما) پیش می‌برد، و در این میان کانون تمرکز خود را دو فیلم قرار می‌دهد که رابطه‌‌ای معنادار میان آن‌ها قائل می‌شود: چهارصد ضربه، اثر فرانسوا تروفو، و سرگذشت شگفت­انگیز اَملی پولن، اثر ژان پیر ژونه.  خواندن این کتاب برای همه کسانی که به تحولات تاریخ و نظریه‌ سینما، تحولات اخیر در حوزه‌ تکنولوژی دیجیتال و تاثیر آن‌ها بر ماهیت سینما، و آندره بازن و نگره‌ رئالیستی علاقمند هستند می‌تواند بسیار روشنگر باشد. دادلی اندرو (متولد 1945) یکی از نظریه‌پردازان و پژوهشگران بزرگ سینما و استاد دانشگاه یِیل است که کتاب‌‌های زیادی در مورد آندره بازن، سینمای فرانسه، و نظریه‌ی فیلم دارد.

مشخصات محصول

نویسنده: دادلی اندرو ویرایش: -
مترجم: مجید اخگر تعداد صفحات: 208
انتشارات: بیدگل وزن: 175
شابک: 9786005193688 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1400
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(فلسفه سینما)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دادلی اندرو

دادلی اندرو

در حال حاضر مطلبی درباره دادلی اندرو نویسنده آنچه سینما هست در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مجید اخگر

در حال حاضر مطلبی درباره مجید اخگر مترجم کتاب آنچه سینما هست در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مجید اخگر

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید