بنر بالای صفحه
ادبیات فارسی از عصر جامی تا روزگار ما
ادبیات فارسی از عصر جامی تا روزگار ما

کتاب ادبیات فارسی از عصر جامی تا روزگار ما

معرفی کتاب ادبیات فارسی از عصر جامی تا روزگار ما

(4)
کتاب ادبیات فارسی از عصر جامی تا روزگار ما، اثر محمدرضا شفیعی کدکنی ، با ترجمه حجت الله اصیل ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات نشر نی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(4)
قیمت قبل
(5)
25%
فروش ویژه
(1)
6%
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب ادبیات فارسی اثر محمد رضا شفیعی منتشر شده است 
    در این کتاب، گستره‌ی ادب فارسی در یک دوره‌ی پانصدساله به قلم یکی از برجسته‌ترین صاحبنظران ادب و فرهنگ بررسی شده است. نویسنده با احاطه‌ی کامل بسیاری از راز و رمزهای شعر فارسی، به‌ویژه شعر سبک هندی را بازگشوده است، و خواننده به روشنی درمی‌یابد که در این اثر کوچک نکته‌های باریک‌تر از موی بسیار هست. بحث در خاستگاه و ویژگی‌های شعر هر دوره، شناساندن شگردهای شاعران عصر تیموری و اوج و ابتذال شعر و سرانجام به‌دست دادن معیارهای سنجش و شناخت نظم و نثر دوره‌های مختلف از ارزش‌های کم‌مانند کتاب
...
  • است.

مشخصات محصول

نویسنده: محمدرضا شفیعی کدکنی ویرایش: -
مترجم: حجت الله اصیل تعداد صفحات: 167
انتشارات: نشر نی وزن: 200
شابک: 9789641853206 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1398

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تاریخ و نقد ادبیات فارسی)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدرضا شفیعی کدکنی

محمدرضا شفیعی کدکنی

زاده نوزدهمین روز از مهر ماه سال ۱۳۱۸ در کدکن. شفیعی کدکنی هیچ‌گاه به شکل رسمی به مدرسه نرفته و نزد پدر خود مراحل آموزشی را طی و زبان و ادبیات عرب را آموخته است.

تحصیلات آکادمیک او در مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد و تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترا در دانشگاه تهران به انجام رسیده است. کدکنی از پایدارترین اساتید دانشگاه تهران نیز هست که از سال ۱۳۴۸ تا کنون به تدریس در دانشگاه تهران مشغول بوده است.

کدکنی در کنار تصحیح متون کلاسیک فارسی به سرودن شعر نیز پرداخته است که مسیر سرودن شعریِ او از فرم‌های کلاسیک شروع و در نهایت به قالب نیمایی رسیده است.

زمزمه‌ها، از زبان برگ، بوی جوی مولیان و در کوچه باغ‌های نِشابور عناوین تعدادی از دفترهای شعری اوست و همچنین تصحیح درخشان متون کلاسیکی چون منطق‌الطیر، اسرارنامه، الهی نامه و اسرارالتوحید بخش دیگری از کارنامه پربار محمدرضا شفیعی کدکنی ست.


مترجم

مختصری درباره مترجم

حجت الله اصیل

در حال حاضر مطلبی درباره حجت الله اصیل مترجم کتاب ادبیات فارسی از عصر جامی تا روزگار ما در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

حجت الله اصیل

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید