بنر بالای صفحه
صحنه هایی از یک ازدواج نشر حرفه هنرمند
صحنه هایی از یک ازدواج نشر حرفه هنرمند صحنه هایی از یک ازدواج نشر حرفه هنرمند

کتاب صحنه هایی از یک ازدواج نشر حرفه هنرمند

معرفی کتاب صحنه هایی از یک ازدواج نشر حرفه هنرمند

(2)
کتاب صحنه هایی از یک ازدواج (ملاحظاتی درباره فضا و شهر در سینما)، اثر مازیار اسلامی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1396 توسط انتشارات حرفه هنرمند ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
22%
فروش ویژه
(4)
19%
(2)
19%
(2)
19%
(5)
19%
(5)
22%
فروش ویژه
(4)
15%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: مازیار اسلامی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 176
انتشارات: حرفه هنرمند وزن: 238
شابک: 9786005759327 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1396

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(فضا و زمان،معماری،سینما)

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

میان معماری و سینما پیوند تاریخی و اجتماعی موثقی وجود دارد، این پیوند فراتر از این بحث کلی است که سینما به عنوان هنر هفتم فرزند سنتز مابقی فرم‌های هنری و ادبی همچون رمان، تئاتر، نقاشی و غیره است. میان ‌جهشی که اساساً در مفهوم معماری و فضای مدرن در اواخر قرن نوزدهم به وجود آمد و شکل‌گیری سینما که سبب تحول و تغییر ادراک آدمی از مفهوم فضا شد، تقارن معناداری وجود دارد. با پیدایش سینما ما با تغییر بینش آدم‌ها دربرابر واقعیت‌ها و جهانی که با آن مواجه بودند روبه‌رو شدیم و سینما این امکان را به بشر داد تا پدیده‌ها و واقعیت‌ها را به شکلی کاملاً متفاوت ... از آنچه پیش از آن تجربه می‌کرد و از زاویه دید و منظری تازه تجربه کند.

این تغییر در دریافت انسانی از فضا و واقعیت پیرامون در قرن بیستم، همزمان است با تغییر و جهشی که در فضای شهری و فضای معمارانه از طریق معماری مدرن ایجاد شد. این تقارن و همزمانی موضوع اصلی این گفتار نیست؛ زیرا ما را به سمت اشارات و دلالت‌های تاریخی و اجتماعی هدایت می‌کند و از هدف اصلی‌مان دور خواهد کرد. محوری که ما دنبال خواهیم کرد، در وهله‌ی نخست به زمینه‌هایی درون ماندگار مشترک این دو فرم هنری معطوف است یا همان‌طور که والتر بنیامین اشاره می‌کند پیوندی که به‌زعم او سینما را بیش از سایر فرم‌های هنری دیگر وامدار معماری می‌کند.

به‌زعم بنیامین، سینما و تماشای فیلم بیش از آنکه تجربه‌ای شبیه دیدن و تماشای یک نقاشی یا خواندن یک رمان و رفتن به سالن تئاتر باشد و از این رو تجربه‌ای مشابه با این فرم‌های هنری در اختیار مخاطبش قرار دهد، وامدار تجربه‌ی معماری مدرن است و این به پیوند درون‌ماندگاری باز می‌گردد که میان سینما و معماری وجود دارد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

مازیار اسلامی

مازیار اسلامی

زاده‌ی خرداد ۱۳۴۹ در آبادان. او که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی زبان انگلیسی است سال‌هاست در زمینه نقد، پژوهش و متون نظری سینما فعالیت می‌کند. اسلامی همچنین سال‌ها درس‌گفتارهایی پیرامون ارتباط بین سینما و رشته‌های گوناگون علوم انسانی، برای علاقه‌مندان عموماً جوان هنر سینما برگزار کرده است. در این درس‌گفتارها، مواردی چون سینما و روان‌شناسی، سینما و فمینیسم، سینما و فلسفه و… به‌طور دقیق تحلیل شده‌اند.

یکی از جنجالی‌ترین آثار مازیار اسلامی کتابی با عنوان «پاریس-تهران» بود. در این کتاب، اسلامی به همراه مراد فرهادپور به تحلیل و بررسی ابعاد و زوایای گوناگون سینمای عباس کیارستمی نشسته‌اند. کتابی که به مذاق هواداران کیارستمی خوش نیامد و موجی از مخالفت‌ها و البته موافقت‌ها را در پی داشت.

او همچنین کتاب بوطیقای گسست را پیرامون سینمای اصغر فرهادی به نگارش درآورده است.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید