بنر بالای صفحه
فرهنگ جهانی فیلم 5
فرهنگ جهانی فیلم 5 فرهنگ جهانی فیلم 5

فروش ویژه

کتاب فرهنگ جهانی فیلم 5

معرفی کتاب فرهنگ جهانی فیلم 5

(2)
کتاب فرهنگ جهانی فیلم 5 (2010-2002)، اثر بهروز دانشفر ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات روزنه کار ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رحلی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 470,000 21%

371,300

470,000 21% 371,300

محصولات مرتبط

(4)
26%
فروش ویژه
(5)
16%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
16%
فروش ویژه
(5)
18%
فروش ویژه
(4)
1%
(4)
6%
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: بهروز دانشفر ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 760
انتشارات: روزنه کار وزن: 1720
شابک: 9786007876435 تیراژ:
اندازه (قطع) : رحلی سال انتشار -
نوع جلد : زرکوب

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

جلد پنجم «فرهنگ جهانی فیلم» را، که فیلم‌های مربوط به سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ میلادی را در بر می‌گیرد، بهروز دانشفر تألیف و نشر روزنه کار به چاپ رسانده است. دانشفر می‌گوید: حدود سی و پنج سال پیش که نگارش فرهنگ جهانی فیلم را آغاز کردم، با اینکه سال‌ها پیش‌تر بخشی از مقدمات آن را فراهم کرده بودم، هیچ‌گاه در فکر آن نبودم که سالیان متمادی دنباله‌ی آن را بگیرم. این کتاب با همه‌ی کاستی‌ها، البته با اصلاحاتی چهار بار تجدید چاپ شد و این مربوط به دورانی بود که اینترنتی در کار نبود و حروفچینی با ماشین تحریر انجام می‌شد.

چهار جلد چاپ شد و بعدها شروع به نگارش جلد ... پنجم کردم. درحالی‌که کمتر از نیمی از آن را به انجام رسانده بودم و به سبب اینکه شنیدم نویسندگان دیگری، جمعی یا فردی، دست به تدارک انتشار کتاب‌های مشابهی زده‌اند و از آنجا که دوباره‌کاری را نمی‌پسندم، از ادامه نگارش منصرف شدم. چند سال بعد، به اصرار مؤسسه روزنه کار و با مشاهده کتاب‌های چاپ شده که سنخیت چندانی با فرهنگ جهانی فیلم نداشت، شروع به نگارش جلد پنجم کردم، ولی با مشکلات ناشر و اعلام عدم آمادگی، شاید با رضایت خاطر انصراف او را پذیرفتم، ولی دوباره دو سال بعد میانجی‌هایی سبب ادامه نگارش شدند. به‌هرحال کتاب حاضر با وقفه‌هایی گاه طولانی، با در برگرفتن آثار برتر سینمای جهان، به‌ناچار تا پایان ۲۰۱۰ بسته شد، این جلد هم، چه از نظر ظاهر و چه محتوی، تفاوت چندانی با مجلدات پیشین ندارد، جز اینکه برگردان فارسی نام دست‌اندرکاران، بازیگران و همچنین ارزش‌گذاری فیلم‌ها اندکی دقیق‌تر است و نیم ستاره‌ای به یک تا سه ستاره افزوده شد. سه چهار دهه گذشته و این پنجمین جلد «فرهنگ جهانی فیلم» است.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

با من از عشق بگو

۲۰۰۸/ ایتالیا، اسپانیا

۱۰۹ دقیقه/ رنگی

*گیج و حواس‌پرت بر اثر مصرف داروهای ضد افسردگی، نیکول (سانچز گیخون) باعث تصادف با ساشا (موچینو) می‌شود که تنها دقایقی پیش خانه معتادان به مواد مخدر را ترک کرده است. به‌رغم شرایط ناخوشایند ملاقاتشان، آن‌ها با هم دوست می‌شوند و ساشا برای پیدا کردن دختر محبوبش، بندتا (کرچنتینی)، از نیکول کمک می‌گیرد. بندتا دختر بیکار و لوس که حامی‌اش ریکاردو (کولانجلی) است بیشتر وقتش را در کنار جوانان پولداری مثل خودش، صرف مصرف الکل و کوکائین می‌کند. فابریتسیو (ماتسوتا) معتاد پیشین که با ساشا سابقه آشنایی ... دارد و در پی به دست آوردن پول برای شرکت در بازی پوکری است که چندی بعد برگزار می‌شود، سراغ او می‌رود، اما ساشا ترجیح می‌دهد خودش در آن شرکت کند. او به قالب قمارباز بزرگی با شیوه زندگی خاص آن‌ها درمی‌آید و احترام دوستان تباه شده بندتا را به دست می‌آورد. در همین احوال نیکول همچنان از اینکه ده سال پیش مسبب مرگ مردی که دوستش داشت شده بود احساس گناه می‌کند و حتی برای تسلی خاطر نزد آملی (چاپلین)، مادر سالخورده‌ی او، می‌رود و طلب بخشش می‌کند. با این حال دغدغه‌ی اصلی او یافتن راهی برای فرار از دام ازدواجی بدون عشق و احساس است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

بهروز دانشفر

بهروز دانشفر

در حال حاضر مطلبی درباره بهروز دانشفر نویسنده فرهنگ جهانی فیلم 5 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید