بنر بالای صفحه
رک و راست باشید
رک و راست باشید

کتاب رک و راست باشید

معرفی کتاب رک و راست باشید

(4)
کتاب رک و راست باشید (مدیریت افراد و تیم ها،برای کسب بهترین نتایج)، اثر کیم اسکات ، با ترجمه حانیه سادات شریعتمداری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1397 توسط انتشارات نوین توسعه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(4)
12%
قیمت قبل
(4)
26%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(3)
26%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(6)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • «من به سرعت رک و راست باشید را مطالعه کردم: یادگیری چارچوبی که به شما نشان دهد تا هم رئیس و هم همکار بهتری باشید واقعاً جذاب است. صداقت اساسی مجموعه‌­ای از واقعیت‌­های روشن، مشاوره‌­های خردمندانه و پیشنهادات عملی است که همه با داستان‌­هایی از تجربیات شخصی (و اغلب بامزه) کیم اسکات بیان شده است که سابقه حضور در شرکت‌هایی­ همچون اپل، گوگل، و استارت­اپ‌­های مختلفی را دارد. مطالعه این کتاب ضروری است.»
    – گرتن رابین؛ نویسنده کتاب پرفروش پروژه شادی
    «خواندن رک و راست باشید به شما کمک می‌­کند تیم‌­های خود را به گونه‌­ای ایجاد کنید، رهبری کنید،
...
  • و الهام ببخشید تا بهترین کارهای زندگی­شان را انجام دهند. بینش کیم اسکات مبتنی بر تجربه، و هوش شهودی و تحلیلی زیاد او است، و این به شما کمک  می­‌کند تا رهبر بهتری باشید و سازمان مؤثرتری را ایجاد کنید.»
    – شریل سندبرگ؛ مدیر ارشد اجرایی فیسبوک و نویسنده کتاب‌های پرفروش «تغییر مسیر» و «گزینه ب»
    «کیم اسکات به عنوان یک رئیس فوق‌­العاده و بانفوذی که مدیران عامل آن را جدی می‌­پندارند شهرت بسیار خوبی دارد. او در این کتاب برجسته تجربیات گسترده خود را با راهنمایی­‌های روشن و صادقانه در زمینه اصول رهبریِ دیگران ارائه داده است: چگونه بازخورد بدهیم (و بگیریم)، چگونه تصمیمات هوشمندانه بگیریم، چگونه به طور دائم رو به جلو حرکت کنیم، و موارد دیگر. اگر عده­‌ای را مدیریت می­‌کنید، چه 1 نفر چه 1000 نفر، باید رک و راست باشید را همین حالا بخوانید.»
    – دنیل پینک؛ نویسنده کتابهای پرفروش «کِی؛ ترفندهای علمی زمانسجی عالی» و «Drive»
     

    کتاب «رک‌وراست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها برای کسب بهترین نتایج» توسط کیم اسکات (Kim Scott) نوشته شده است.
    کیم اسکات یکی از مؤسسان و مدیرعامل شرکت کندور است. او مشاور دراپ­باکس، کربو، کوآلتریکس، شیپ، توئیتر، و چند شرکت تکنولوژیکی دیگر بوده است. همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه اپل بود، و قبل از آن رهبریِ ادسنس، یوتیوب، و فروش و عملیات آنلاین دبل­کلیک در گوگل را بر عهده داشت. پیش­تر، یکی از مؤسسان و مدیرعامل جوس سافتور، یک استارتاپ مشارکتی، بوده و رهبریِ توسعه کسب‌وکار در دلتا تری و کپیتال تینکینگ را بر عهده داشت. قبل از آن نیز به عنوان مشاورِ ارشدِ سیاسی در اف اف سی مشغول بوده، مدیریت یک کلینیک اطفال در کوزوو را بر عهده داشته، مؤسس کارخانه الماس­تراشی در مسکو بوده، و به عنوان تحلیل­گر شرکت­های سرمایه­گذاری اتحادیه جماهیر شوروی مشغول بوده است. او نویسنده سه رمانِ عشق مجازی، شوهرِ خانه­دار، و مسأله اندازه­گیری است.
    کیم اسکات، کتاب رک‌وراست باشید را با بیان داستانی در مورد یکی از کارمندان خود به نام «باب»، در اولین شرکتش شروع می‌کند. باب یک همکار مهربان، بامزه، دلسوز و حامی بود. فقط یک مشکل وجود داشت: کارش افتضاح بود. او باب را دوست داشت و نمی‌خواست که به او سختگیری کند. برای همین به باب نگفت که کارش چقدر افتضاح است یا کار ضعیف او چگونه بر سایر افراد تیم تاثیر می‌گذارد.
    سرانجام مجبور شد باب را اخراج کند. ولی خیلی دیر شده بود. تیمش از خیلی مدت قبل، نتایج بدی به دست آورده بود و کل شرکت شکست خورد. این وضعیت، نتیجه‌ای بد و ترسناک بود ولی اسکات را راهنمایی کرد تا تلاش کند بفهمد که چه اتفاقی افتاده است. در طول زمان، او فلسفه مدیریتی را توسعه داد که اسمش را «رک و راست بودن» گذاشت. «رک‌وراست بودن» زمانی اتفاق می‌افتد که یک مدیر «توجه شخصی» را در کنار «چالش مستقیم» قرار دهد.
    کتاب «رک‌وراست باشید» نتیجه سال‌ها تجربه کیم اسکات بوده و به مدیران و رهبران تیم‌ها نشان می‌دهد که چگونه با حفظ انسانیت خود موفق شوند، و همزمان محیطی ایجاد کرد که افراد، عاشق یکدیگر و کارشان باشند.
    مقدمه کتاب رک و راست باشید
    از زمانی که حرف زدن را یاد گرفته‌ایم، به ما گفته شده است «اگر حرف خوبی برای گفتن ندارید، پس حرفی نزنید». ولی ناگهان شغلتان ایجاب می‌کند که حتما چیزی بگویید، در نتیجه باید علیه یک عمر تجربه‌تان رفتار کنید؛ مدیریت، کار سختی است.
    «رک‌وراست بودن» یک ایده ساده است: برای رئیس خوب بودن، بایستی «توجه شخصی» را همزمان با «چالش مستقیم» داشته باشید. اگر چالش مستقیم داشته باشید ولی توجه شخصی نداشته باشید، دچار «پرخاشگری زننده» شده‌اید. اگر توجه شخصی داشته باشید ولی چالش مستقیم نداشته باشید، در حالت «همدلی مخرب» قرار دارید و اگر هیچ کدام را نداشته باشید دچار «ریاکاری فریبکارانه» شده‌اید. چارچوب زیر این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

    این چارچوب ساده به شما کمک می‌کند تا روابط بهتری را در کار ایجاد کنید و سه مسئولیت اصلی خود به عنوان یک رهبر را به درستی انجام دهید. این سه مسئولیت عبارتند از: ایجاد فرهنگ بازخورد دادن (تشویق و انتقاد)، ایجاد تیمی منسجم، و رسیدن به نتایجی که باعث افتخار شما باشند.
    رک و راست باشید برای کسانی که از مدیریت خسته یا در آن سردرگم شده­‌اند، راهنمایی­‌هایی را ارائه می­‌دهد، و برای رؤسا و کسانی که رؤسا را مدیریت می­‌کنند نوشته شده است. این کتاب بر اساس سال­‌ها تجربیاتِ نویسنده نوشته شده و عصاره­‌ای از دروس قابل اجرا برای خواننده آورده شده است. این کتاب به مدیران نشان می­‌دهد که چگونه با حفظ انسانیت خود موفق شوند، چگونه میانه‌­روی را در کار خود پیدا کنند، و چگونه محیطی ایجاد کنند که در آن، افراد هم عاشق کار خود و هم همکاران خود باشند.
     
    محتوای کتاب رک و راست باشید
    این کتاب در دو بخش نوشته شده است، بخش 1 قصد دارد ذهن شما را آزاد کند. رئیس خوب بودن برای هر فردی سخت است، همچنین مهم نیست چقدر در ظاهر موفق به نظر برسند. در داستان‌های واقعی که در کتاب مطرح شده‌اند، بخشی از تجربیات نویسنده را خواهید یافت. همچنین با دانستن این موارد که 1) شما تنها نیستید، و 2) رویکرد بهتر، آنقدرها که می‌ترسید سخت نیست، خوش‌بین‌تر خواهید شد.
    بخش 2 خودآموز است: رویکردی گام به گام برای ایجاد روابطی رک‌و‌راست با زیردستان‌تان، و همچنین می‌آموزید که چگونه رک‌و‌راست بودن می‌تواند به شما کمک کند تا مسئولیت اصلی خود یعنی راهنمایی تیم‌تان برای رسیدن به نتایج را به عنوان یک رئیس انجام دهید.
    بخش دوم کتاب رک‌وراست باشید، ابزارها و تکنیک­هایی را توصیف می­کند که با استفاده از آنها می‌توانید ایده­های بخش اول را به کار ببرید. فصل آخر کتاب، مجموعه­ای از اقدامات مرحله به مرحله­ای را ارائه می­دهد که با استفاده از آنها می­توانید رک‌و‌راستی را ایجاد کنید.
    برای اینکه رئیس خوبی باشید باید برای کسانی که به شما مستقیما گزارش می‌دهند وقت بگذارید، ولی لازم نیست کل زمان خود را صرف آنها کنید. اگر تمامی ایده‌ها، ابزارها و تکنیک‌هایی که در این کتاب آمده را اجرا کنید، زمانی که به مدیریت تیم خود تخصیص خواهید داد به تقریبا ده ساعت در هفته می‌رسد، و آن ده ساعت، از هدر رفتن زمان و خستگی‌های شما جلوگیری می‌کند. همچنین به شما پیشنهاد خواهد شد که پانزده ساعت در هفته را برای خودتان در نظر بگیرید تا تفکر کنید و در حیطه تخصص خود کارهایی را انجام دهید. پانزده ساعت دیگر از چهل ساعت کار در هفته باقی می‌ماند، امید است بتوانید از این ساعت‌ها برای خودتان استفاده کنید، هرچند اگر شما هم مثل کیم اسکات باشید، از بیشتر این زمان، برای رسیدگی به موارد غیر قابل پیش‌بینی استفاده خواهید کرد. 
    روابط، مهم‌ترین بخش شغل شماست
    کتاب رک‌وراست باشید در مورد ایجاد روابط بهتر با افراد و مدیریت آنها برای کسب بهترین نتایج است. بنابراین روابط، مهم‌ترین بخش شغل شماست. در این کتاب با چرخه‌ای که بین مسئولیت‌ها و روابط وجود دارد، و همچنین جایگاه رک‌وراستی در آن آشنا خواهید شد.

    شما با آموزش بهترین روش‌ها برای دادن، گرفتن و تشویق به راهنمایی؛ با قرار دادن افراد مناسب در نقش‌های مناسب در تیم خود؛ و با دستیابی به نتایج به صورت مشترک که حتی به صورت فردی هم نمی‌توانستید رؤیای آن‌ها را ببینید، روابط خود را تقویت می‌کنید. البته یک چرخه معیوب هم می‌تواند بین مسئولیت‌ها و روابط شما وجود داشته باشد. وقتی که نتوانید برای موفقیت افراد در کارشان به آنها راهنمایی بدهید، یا اینکه افراد را در نقش‌هایی قرار دهید که تمایل ندارند یا مناسب آن نقش‌ها نیستند، یا اینکه افراد را به رسیدن به نتایجی مجبور کنید که آنها را غیرواقعی می‌دانند، در نتیجه اعتماد را از بین خواهید برد.
    روابط و مسئولیت‌ها، یکدیگر را به صورت مثبت یا منفی تقویت می‌کنند، و این پویایی باعث می‌شود شما به عنوان یک مدیر یا به جلو حرکت کنید یا اینکه از بین بروید. روابطی که شما با گزارش‌دهندگان مستقیم خود دارید، بر روابطی که آنها با گزارش‌دهندگان مستقیم خود دارند و همچنین بر فرهنگ تیم‌تان تأثیرگذار است. توانایی شما برای ایجاد ارتباطاتِ مبتنی بر اعتمادِ انسانی با افرادی که مستقیما به شما گزارش می‌دهند، تعیین‌کننده کیفیت نتایج‌تان است.
    چرخه انجام دادن کارها
    در این کتاب، چرخه انجام دادن کارها معرفی شده و اصول رک‌وراست بودن در مراحل مختلف آن بررسی می‌گردد. این چرخه به شکل زیر است.

    وقتی چرخه «انجام دادن کارها» به طور مؤثر اجرا شود، باعث می­شود تیم شما به طور مشترک به اهدافی برسد که در صورت فرد بودن، خوابِ رسیدن به چنین نتایجی را هم نمی‌دید! باید مرزهای ذهن­تان را در هم بشکنید؛ اول، باید به ایده­های اعضای تیم خود گوش دهید و فرهنگی را ایجاد کنید که در آن افراد به ایده­های یکدیگر گوش کنند. بعد، برای اینکه مطمئن شوید ایده‌ها، قبل از آگاهی افراد از فایده بالقوه آنها، از بین نمی­روند، باید فضایی را ایجاد کنید که در آن ایده­ها شفاف­تر شوند؛ البته صرف ساده بودن یک ایده، دلیل بر خوب بودن آن نیست. بعد باید در مورد ایده­ها بحث کنید و آنها را دقیق­تر آزمایش کنید. سپس باید به سرعت، و نه خیلی با سرعت زیاد تصمیم بگیرید. از آنجا که همه در بخش­های «گوش دادن – شفاف­سازی کردن – بحث کردن – تصمیم­گیری» همه ایده­ها شرکت نمی­کنند، در بخش بعدی باید تعداد بیشتری از اعضای تیم را مشارکت دهید. باید افرادی که در تصمیم­گیری شرکت نداشته­اند را قانع کنید، تا هرکس بتواند آن را به طور مؤثری اجرا کند. سپس بعد از اجرا، باید از نتایج بیاموزید، به هر حال اگر کارها را درست یا نادرست انجام داده باشید، باید کل فرآیند را دوباره از اول شروع کنید.
     

مشخصات محصول

نویسنده: کیم اسکات ویرایش: -
مترجم: حانیه سادات شریعتمداری تعداد صفحات: 286
انتشارات: نوین توسعه وزن: 263
شابک: 9786008738350 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1397
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

«رک و راست باشید» عنوان کتابی است از کیم اسکات، از مدیران اجرایی شرکت‌های گوگل و اپل.

از وقتی که صحبت کردن را آموختیم، به ما گفته شده که اگر حرف خوبی برای گفتن نداریم، اصلاً حرف نزنیم؛ اما وقتی که مدیر می‌شوید، حرف زدن، شغل و تعهد شماست.

کیم اسکات، مدیر اجرایی در گوگل و سپس اپل بوده است. او در اپل با تیمی همکاری می‌کرد تا کلاسی در زمینه رئیس خوب شدن ایجاد کنند. ارائه رویکرد مهم و جدید در زمینه مدیریت مؤثر و تألیف کتاب «رک و راست باشید» شهرت رو به رشدی برایش به همراه داشته است.

«رک و راست باشید» یک ایده‌ی ساده دارد: برای اینکه رئیس خوبی شوید باید همزمان ... هم شخصاً به افراد توجه داشته باشید و هم مستقیماً آن‌ها را به چالش بکشید. وقتی که بدون توجه، افراد را به چالش بکشید، پرخاشگری نفرت‌انگیزی رخ می‌دهد و وقتی که بدون به چالش کشیدن به افراد توجه کنید، همدلی مخرب رخ می‌دهد. وقتی که هیچ‌کدام از این‌ها را انجام ندهید، دورویی ایجاد می‌شود.

این چهارچوب ساده به شما کمک می‌کند تا روابط بهتری را در محل کار خود ایجاد کنید و سه مسئولیت مهم خود را به عنوان یک رهبر انجام دهید: ایجاد فرهنگ بازخورد (تحسین و انتقاد)، ایجاد یک تیم منسجم و کسب نتایجی که به آن افتخار کنید.

«رک و راست باشید» به مدیران نشان می‌دهد که چگونه با حفظ انسانیت خود موفق شوند، چگونه میانه‌روی را در کار خود پیدا کنند و چگونه محیطی ایجاد کنند که در آن، افراد عاشق کار و همکاران خود باشند.

«رک و راست باشید» همچنین مستقیماً مربوط به افرادی است که با مشکلات تنوع و رهبری درگیر هستند. تفاوت‌های جنسیتی، نژادی و فرهنگی باعث می‌شود ایجاد روابط رک و راست سخت‌تر شود. داشتن روابط رک و راست با کسانی که شبیه ما هستند ترسناک است، ولی ترسناک‌تر آن است که با افرادی که با ما فرق دارند، به زبان دیگری صحبت می‌کنند یا اینکه مذهب دیگری دارند رک و راست باشیم. به احتمال زیاد با کسانی که با ما فرق دارند، رفتار همدلی مخرب یا پرخاشگری زننده یا ریاکاری فریبکارانه خواهیم داشت. اینکه بیاموزیم چگونه خود و دیگران را از این ناراحتی برهانیم و به انسانیت مشترک خودمان روی بیاوریم، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

بین تمام شرکت‌هایی که کار کردم، گوگل در زمینه پاسداشت از کارمندان، بسیار خوب عمل کرده بود، بنابراین مدیران نمی‌توانستند جاه‌طلبی‌های گزارش‌دهندگان مستقیم خود را محدود کنند. این موضوع مستقیماً به تلاش شرکت در زمینه محدود کردن قدرت مدیران وابسته بود، تا مدیران افراد را در مسیر کاری سرکوب نکنند و در مقابل، در مسیر رشد سریع شتاب دهند. مثلاً فرایند ارتقایی را در نظر بگیرید که شونا براون، نایب رییس ارشد عملیات کسب‌وکار، در گوگل تعیین کرد: «رؤسا در گوگل نمی توانند به‌سادگی و به صلاحدید خود، اعضای تیم‌شان را ارتقا دهند. در مهندسی، مدیران می‌توانند ... افراد را تشویق کنند یا اینکه ناامید کنند که به دنبال شغلی دیگر بروند، همچنین می‌توانند برای فرد تبلیغ کنند یا نکنند، ولی خود افراد برای ارتقا نام‌نویسی می‌کنند و در نهایت یک کمیته تصمیم‌گیری می‌کند.

بسته ارتقا شامل لیستی از دستاوردها و توصیه‌هایی است که جمع‌آوری شده‌اند، کمیته آن‌ها را می‌خواند و در صورت صلاحدید ارتقا می‌دهد. مدیر در آن کمیته نیست. مدیر می‌تواند درخواست تصمیم کند، ولی تصمیم‌گیرنده نیست. این کار باعث می‌شود از محدود کردن جاه‌طلبی‌های گزارش‌دهندگان مستقیم مدیران جلوگیری شود و همچنین افراد به علت کار خوبی که انجام داده‌اند، نه صرفاً به دلیل داشتن وفاداری شخصی به مدیر، ارتقا یابند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

کیم اسکات

کیم اسکات

در حال حاضر مطلبی درباره کیم اسکات نویسنده رک و راست باشید در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

حانیه سادات شریعتمداری

در حال حاضر مطلبی درباره حانیه سادات شریعتمداری مترجم کتاب رک و راست باشید در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

حانیه سادات شریعتمداری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید