بنر بالای صفحه
راهنمای تولید ناب
راهنمای تولید ناب

کتاب راهنمای تولید ناب

معرفی کتاب راهنمای تولید ناب

(4)
کتاب راهنمای تولید ناب (چگونه با حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) و بازخورد سریع مشتری،به نوآوری بپردازیم)، اثر دن اولسن ، با ترجمه وحید فخر ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات نوین توسعه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(4)
3%
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
1%
(4)
25%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(6)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب راهنمای تولید ناب اثر دن اولسن ترجمه وحید فخر نشر نوین منتشر شده است
    چگونه با حداقل محصول پذیرفتنی MVP و بازخورد سریع مشتری به نوآوری بپردازیم
    چرا محصولات شکست می‌خورند و رویکرد ناب چگونه این روند را تغییر می‌دهد
    تولید محصولات عالی بسیار دشوار است. همه ما، با آمارهای جدیِ درصد بالای شکست در محصولات جدید آشنا هستیم. به ازای هر داستان موفقیت‌آمیزی که از اپل، گوگل و فیس‌بوک می‌شنوید، محصولات شکست خورده بی‌شماری وجود دارند که منجر به تعطیلی شرکت‌ها می‌شوند.
    به تمامی ابزار و وسایلی فکر کنید که در سال گذشته از آنها استفاده کرده‌اید.
...
  • کدام یک را دوست دارید؟ از کدامشان متنفرید؟ اصلا کدامشان را به خاطر می‌آورید؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم باشید، در واقع بخش بسیار کوچکی از وسایلی که استفاده می‌کنید، را دوست دارید.
    اگر در گروهی بودید که محصولی را که مشتریان دوست داشتند، تولید کرده‌اید، می‌دانید راجع به چه احساس خوشایندی صحبت می‌کنیم. کاربرانِ احساساتی از صحبت درباره محصولاتتان دست نخواهند کشید. استانداردها و معیارهای تجاریتان در جهت درست در حال رشد است. برای هم‌سطح نگه‌داشتن خود با تقاضای زیاد بازار تلاش می‌کنید. مشتریان محصولاتتان را می‌خواهند و برای آن ارزش قائلند.
    اما حقیقت تلخ این است که تعداد کمی از محصولات چنین سرنوشتی دارند. چرا ساخت محصولی که مشتریان دوستش داشته باشند، دشوار است؟ چرا عمده‌ی محصولات شکست می‌خورند؟
    چرا محصولات شکست می‌خورند؟
    در طول دوره کاری‌ام، روی محصولات متفاوتی کار و مطالعه کرده‌ام. وقتی به عامل اصلی شکست محصولات دست پیدا کردم، الگویی در آن ظاهر شد. دلیل اصلی شکست محصولات این است که آن‌ها، نیاز مشتری را بهتر از گزینه‌های دیگر برآورده نمی‌کنند. این مسئله، ماهیتِ تناسب محصول-بازار ( product-market fit) است. مارک اندرسن (Mark Anderson) از Netscape این اصطلاح را ابداع کرد. وی در همان مطلب ادعا کرد که استارتاپ‌ها «به خاطر عدم دستیابی به تناسب محصول-بازار، شکست می‌خورند.»
    رویکرد استارتاپ‌ ناب که توسط اریک ریس (Eric Ries) شروع شد، به شهرتِ ‌ایدئولوژی تناسب محصول-بازار و اهمیت دست‌یابی به آن کمک شایانی کرد. یکی از دلایلی که این ایده با واکنش مثبت همگانی روبه‌رو شد این بود که مردم می‌دانند که ساخت یک محصول موفق، بسیار دشوار است. من قویا از اصول رویکرد استارتاپ‌ ناب حمایت می‌کنم.
    بسیاری از افراد، اولین مرتبه‌ای که‌ایده‌های استارتاپ‌ ناب را می‌شنوند، بسیار مشتاقند تا آن‌ها را امتحان کنند. با این‌حال با تعداد زیادی از این افراد مشتاق –که در پی یافتن دقیق چگونگی انجام آن بودند– صحبت کردم. آن‌ها این مفاهیم سطح بالا را درک می‌کنند، اما نحوه به کار بستن آن را نمی‌دانند.
    چرا کتاب راهنمای محصول ناب؟
    این کتاب را برای پر کردن شکاف موجود در دانش افرادی نوشته‌ام که خواهان تولید یک محصول با استفاده از اصول استارتاپ‌ ناب هستند. این کتاب یک راهنمای گام‌به‌گام و شفاف برای کمک به ساخت محصولات موفق است. در طول دوران همکاری با بسیارس از گروه‌های تولیدی، شاهد چالش‌های بسیاری بودم که با آن مواجه می‌شدند، و  مثال‌های بسیار زیادی از مواردی که عملیاتی بود و همچنین مواردی که درست کار نکرد را دیده‌ام. در این دوران، چارچوب و فرایندی برای دست‌یابی به تناسب محصول-بازار ایجاد کردم.
    هرم تناسب محصول- بازار
    چارچوبی که از آن تحت عنوان هرم تناسب محصول- بازار یاد می‌کنم، این تناسب را به 5 مؤلفه اساسی تقسیم می‌کند: مشتری نهایی‌تان، نیازهای برآورده‌نشده مشتری‌هایتان، ارزش پیشنهادیتان؛ مجموعه ویژگی‌هایتان، و تجربه کاربری‌تان (User experience : UX). در واقع هر کدام از این‌ها یک فرضیه قابل آزمایش است. رشته‌ای منطقی میان این پنج فرضیه مبتنی بر چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر و منتج شدن به سلسله‌مراتبی که در هرم نشان داده شده، وجود دارد

    فرایند تولید ناب
    پس از ایجاد هرم تناسب محصول-بازار، یک فرایند تکراری و ساده را برای بهره‌مندی از آن به نام فرایند تولید ناب طراحی کردم. این فرایند شما را در هر لایه از هرم، از پایین تا بالا راهنمایی می‌کند؛ همچنین به شما کمک خواهد کرد تا فرضیاتتان را برای هر مؤلفه اصلی تناسب محصول- بازار به دقت مشخص و مورد آزمایش قرار دهید.
    فرایند تولید ناب دارای 6 گام است:
    تعیین مشتری نهایی شناسایی نیازهای برآورده‌نشده مشتریان تعریف ارزش پیشنهادی تعیین مجموعه ویژگیهای حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) خودتان ساخت نمونه MVP خودتان MVP خود را با مشتریان بیازمایید
    این کتاب هر گام فرایند را با  مثال‌های واقعی مرتبط، شرح خواهد داد. همچنین بخشی را جهت به اشتراک‌گذاری یک نمونه موردی دقیق و جامع از به کار‌گیری فرایند اختصاص دادم.
    یک راهنمای جامع
    از آن‌جایی‌‌که موارد درست بسیار زیادی برای ساخت یک محصول عالی مورد نیاز است، این کتاب را به شکل یک راهنمای جامع نوشته‌ام. گستره‌ای از موضوعات مهم را علاوه بر فرایند تولید ناب پوشش دادم. کتاب به صورت جزئی شما را در توصیف طراحی تجربه کاربری و توسعه چابک همراهی خواهد کرد. همچنین پوشش دقیقی از تحلیل‌ها و چگونگی استفاده از معیارها برای بهینه‌سازی محصولتان ارائه خواهد کرد. فرایند تولید ناب و باقی ابزارها در این کتاب از تجربیات عملی و دروس آموخته شده در دوران کاری‌ام در ساخت محصولات با تکنولوژی بالا –حال آن‌هایی که موفق بودند یا شکست خوردند– به دست آمده است.

مشخصات محصول

نویسنده: دن اولسن ویرایش: -
مترجم: وحید فخر تعداد صفحات: 395
انتشارات: نوین توسعه وزن: 358
شابک: 9786008738916 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تولید ناب،تولید چابک،محصول ناب)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دن اولسن

دن اولسن

در حال حاضر مطلبی درباره دن اولسن نویسنده راهنمای تولید ناب در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

وحید فخر

در حال حاضر مطلبی درباره وحید فخر مترجم کتاب راهنمای تولید ناب در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

وحید فخر

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید