بنر بالای صفحه
تحلیل فرهنگی قالی خشتی چالشتر
تحلیل فرهنگی قالی خشتی چالشتر

کتاب تحلیل فرهنگی قالی خشتی چالشتر

معرفی کتاب تحلیل فرهنگی قالی خشتی چالشتر

(5)
کتاب تحلیل فرهنگی قالی خشتی چالشتر، اثر دکتر افسانه قانی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 54,000 13%

46,980

54,000 13% 46,980

محصولات مرتبط

(2)
29%
فروش ویژه
(4)
3%
(2)
1%
(2)
قیمت قبل
(2)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیشگفتار

  • فصل اول: مروری بر اندیشه انسان شناسی

  • فصل دوم: انسان شناسی فرهنگ منطقه چالشتر
  • فصل سوم: زیبایی شناختی فرمی و محتوایی قالی خشتی چالشتر
  • فصل چهارم: سبک و خلاقیت
  • فصل پنجم: اندیشه نظری مؤلف

  • فهرست تصاویر، شکلها و نمودارها

مشخصات محصول

نویسنده: دکتر افسانه قانی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 188
انتشارات: سمت وزن: 280
شابک: 9786000207793 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فرش در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی دروس «شناخت طرح و نقش فرش ایران 2» و «سیر تحول نقش در هنر ایران» هرکدام به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

قالی خشتی چالشتر یکی از معروف‌ترین قالی‌های استان چهارمحال و بختیاری است که شهرت بین‌المللی دارد. تاکنون تحقیقاتی که در مورد این قالی‌ها انجام شده از توصیف فرم و ساختار فراتر نرفته است و چیزی که در این میان کمتر بدان توجه شده مقولات فرهنگی است که منتقل شده است و امروزه شاید برای خالق اثر به خصوص بافندگان هم مبهم و دور از دسترس باشد. بدین‌سبب برای نخستین‌بار در این کتاب سعی شده است تا از رویکرد انسان‌شناسی هنر برای یافتن ویژگی‌های فرهنگی قالی خشتی در ابعادی همچون فرم، محتوا، سبک و خلاقیت در جامعه آفریننده‌اش استفاده شود؛ ... چراکه هدف مطالعات انسان‌شناسی هنر، بررسی و قرار دادن هنر در اجتماع و فرهنگی است که در آن خلق شده، مصرف شده یا به نمایش درآمده است. بر این اساس و با تأکید بیشتر بر حوزه طرح و نقش قالی‌های خشتی که با بُعد معناشناختی و زیباشناختی رابطه قدرتمندی دارد از انسان‌شناسی هنر به عنوان یکی از حوزه‌های بینارشته‌ای و ابزار شناسایی بهتر قالی خشتی در ساختار فرهنگی چالشتر استفاده و روابط فرهنگی پیرامون این قالی در منطقه تحلیل و بررسی شده است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر افسانه قانی

دکتر افسانه قانی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر افسانه قانی نویسنده تحلیل فرهنگی قالی خشتی چالشتر در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید