بنر بالای صفحه
نظریه های اقتصاد سیاسی
نظریه های اقتصاد سیاسی

فروش ویژه

کتاب نظریه های اقتصاد سیاسی

معرفی کتاب نظریه های اقتصاد سیاسی

(2)
کتاب نظریه های اقتصاد سیاسی، اثر جیمز ای.کاپوراسو - دیوید پی.لوین ، با ترجمه محمود عبدالله زاده ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات ثالث ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 350,000 26%

259,000

350,000 26% 259,000
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

علوم سیاسی اقتصاد

محصولات مرتبط

(2)
3%
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
16%
فروش ویژه
(1)
3%
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
3%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پيدايش اقتصاد سياسي در قرن هجدهم به مردم كمك كرد تا تغيير شگرفي را كه در نظام تامين نيازها، يعني تغييري كه در ماهيت نيازها و در نحوه توليد و توزيع كالاها به منظور تامين نيازها، روي داده بود درك و با آن دست و پنجه نرم كنند.

    هدف کتاب نظریه های اقتصاد سیاسی بررسی و بسط اساس نظری رویکردهای مختلف به اقتصاد سیاسی است. هر جا که ممکن است با مجموعه ای شناخته شده از نظریه ها در اقتصاد یا سیاست شروع می کنیم . بیش تر مواقع ، نظریه های موجود تنها به بخشی از داستان - اقتصاد یا سیاست - می پردازند و ارتباط را بسط نمی دهند . در نتیجه ، وظیفۀ ما نه تنها شرح ، بلکه
...
  • ترسیم پیوندها میان اقتصاد و سیاست است . بنابراین ، کتاب نظریه های اقتصاد سیاسی تا حدی بررسی رویکردهای موجود و تا حدی یک ساخت نظری جدی از اقتصاد سیاسی را در بر می گیرد.

مشخصات محصول

نویسنده: جیمز ای.کاپوراسو - دیوید پی.لوین ویرایش: -
مترجم: محمود عبدالله زاده تعداد صفحات: 378
انتشارات: ثالث وزن: 370
شابک: 9789643804305 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب اقتصاد سیاسی اصطلاحی است که به مدت سیصد سال از آن برای بیان رابطه میان امور سیاسی و اقتصادی دولت‌ها استفاده کرده‌اند. پیدایش اقتصاد سیاسی در قرن هجدهم به مردم کمک کرد تا تغییر شگرفی را که در نظام تامین نیازها روی داده بود درک کرده و با آن کنار بیایند. اقتصاد سیاسی به نوعی مربوط به مدیریت امور اقتصادی دولت بود. پیدایش اقتصاد سیاسی این بحث را دربارۀ مسئولیت‌های دولتی با دولتمردان در باب اقتصاد پدید آورد که آیا دولت مسئول تعیین نیازها و چگونگی تامین آنها است؟ رویکردهای مختلف سیاسی در دوره‌های مختلف به این بحث پرداخته‌اند. نگارندگان ... در کتاب حاضر برای بیان رابطۀ سیاست و اقتصاد انواع رویکردهای کلاسیک، مارکسی، کنیزی، نئوکلاسیک، دولت‌مدار، قدرت‌مدار و عدالت‌مدار را بررسی می‌کنند. به عقیدۀ نگارندگان یکی از مشکلات اساسی اقتصاد سیاسی، تمایل رویکردهای مختلف به پنهان کردن جدایی دو قلمروی امر اقتصادی و سیاسی است. آنها در فصل پایانی کتاب به اهمیت شناخت و پذیرش تفاوت صریح میان این دو حوزه و خطرات قالب ساختن یکی از آنها و یا ادغام آنها می‌پردازند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جیمز ای.کاپوراسو

جیمز ای.کاپوراسو

در حال حاضر مطلبی درباره جیمز ای.کاپوراسو نویسنده نظریه های اقتصاد سیاسی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیوید پی.لوین

دیوید پی.لوین

در حال حاضر مطلبی درباره دیوید پی.لوین نویسنده نظریه های اقتصاد سیاسی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

محمود عبدالله زاده

در حال حاضر مطلبی درباره محمود عبدالله زاده مترجم کتاب نظریه های اقتصاد سیاسی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

محمود عبدالله زاده

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید