بنر بالای صفحه
راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی
راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی

قیمت قبل

کتاب راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی

معرفی کتاب راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی

(4)
کتاب راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی (تئوری انتخاب در عمل)، اثر رابرت ووبلدینگ ، با ترجمه سحر محمدی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سایه سخن ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمتِ جدید در بازار: 100,000

28,000

  28,000

محصولات مرتبط

(5)
25%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(7)
25%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(5)
1%
قیمت قبل

مشخصات محصول

نویسنده: رابرت ووبلدینگ ویرایش: -
مترجم: سحر محمدی تعداد صفحات: 148
انتشارات: سایه سخن وزن: 135
شابک: 9786007152676 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

«راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی» عنوان کتابی است از رابرت ووبلدینگ و از مجموعه کتاب‌های تئوری انتخاب در عمل. طی چند دهه‌ی گذشته، بیماری‌های روانی با سرعت ببسیار بالایی به مشکلات جدی‌تری تبدیل شده‌اند. از طرفی، سطح شادمانی و رضایتمندی کُلی انسان‌ها از زندگی افزایشی نداشته است. در این بین، اهمیت پرداختن به علل افسردگی و چگونگی مقابله با آن بر کمتر کسی پوشیده است.

افسردگی احساسی آزاردهنده و البته هیجانی آشنا برای اکثر افراد است. شاید به دلیل درگیر شدن خودتان یا یکی از عزیزانتان به این بیماری یا از طریق برنامه‌های تلویزیونی، مجلات و کتاب‌ها ... درباره‌ی آن مطالبی خوانده و شنیده باشید.

در سال ۱۹۹۰، پس از عفونت‌های تنفسی، بیماری‌های اسهالی و شرایط پیش از زایمان، افسردگی چهارمین علت اصلی ناتوانی و بیماری در سراسر جهان بود. در سال ۲۰۰۰، افسردگی رتبه‌ی سوم را داشت. در سال ۲۰۱۰، به رتبه‌ی دوم رسید و در سال ۲۰۱۷، سازمان بهداشت جهانی آن را در رتبه‌ی اول قرار داد.

پیامدهایی همچون انزوا، مشکلات مربوط به حرفه و کار، مشکلات زناشویی، مشکلات فرزندپروری و مشکلات جسمانی از جدی‌ترین عوارض مربوط به افسردگی است. بنابراین افسردگی مشکلی جدی است.

براساس تئوری انتخاب، افسردگی فقط یک احساس نیست، بلکه یک رفتار کُلی است؛ یعنی از فکر، اقدام، احساس و حالت‌های بدنی تشکیل شده است. یکی از پیامدهای مشخصِ افسردگی، بی‌تحرکی و انفعال است. کسانی که احساس افسردگی می‌کنند، گاهی انجام اقدامات عادی و روزمره، مثل دوش گرفتن یا غذا خوردن هم برایشان دشوار می‌شود؛ اما بی‌تحرکی، فقط پیامد افسردگی نیست، بلکه یکی از عوامل تداوم‌بخش آن هم دانسته می‌شود. هرچه کمتر فعالیت کنید، بیشتر احساس افسردگی می‌کنید و هرچه بیشتر احساس افسردگی داشته باشید، تمایلتان به فعالیت و تحرک کمتر می‌شود.

احساس افسردگی و اقدامات منفعلانه و بی‌تحرکی، طی چرخه‌ای یکدیگر را تقویت می‌کنند. مسئله شدت می‌یابد؛ به گونه‌ای که در نهایت احساس می‌کنید دیگر راه خلاصی از شرِ آن وجود ندارد. این چرخه باید شکسته شود. دکتر گسلر در آثارش این نکته را برجسته می‌کند که ما نمی‌توانیم مستقیماً این احساس را کنترل کنیم. بهتر است که نحوه‌ی اقدامات و تفکرمان را تغییر دهیم تا باقی اجزای رفتارمان به تَبَع آن تغییر کند.

مطالعه‌ی این کتاب به شما بینشی می‌دهد که ممکن است هم اثر بد داشته باشد و هم اثر خوب. اثر بدِ احتمالی این است که شاید ذهنتان شروع به سرزنش شما کند: اگر افسردگی مجموعه‌ای از اقدامات است که من آن‌ها را انتخاب می‌کنم، پس مقصر خودم هستم. چنین شماتتی اصلاً بعید نیست، زیرا قضاوت و سرزنش کار همیشگیِ ذهن است. در حقیقت، احساس افسردگی تقصیر فرد افسرده نیست و به‌طور‌کلی دنبال مقصر گشتن کمکی به حل مسائل نمی‌کند. اثر خوب مطالعه‌ی این کتاب این است که مسیری فعال و رو به جلو را پیش رویتان قرار می‌دهد. شما قربانیِ زندگی و شرایطتان نیستید. شما محکوم به رنج بی‌پایان نیستید؛ چه پیامی نویدبخش‌تر از این وجود دارد.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

در همه‌ی تفسیرهایی که از احساساتی مانند غمگینی، مصیبت، ناراحتی، افسردگی و… صورت گرفته یک عنصر مشترک وجود دارد: به نظر می‌رسد موانعِ دستیابی به زندگی معنادار خارج از کنترل انسان است. از این رو، بسیاری از افراد علت را بیرون از خود و در واقع خارج از کنترل می‌دانند. اگر علت کاملاً خارج از توان ماست، پس درمان آن هم در کنترل ما نیست. بنابراین، شتابان به سمت مصرف قرص‌ها، شربت‌ها، تزریقات و باقی وسایل قانونی و حتی غیرقانونی می‌رویم تا درد خود را تسکین دهیم. در ادامه، تبیینی ارائه می‌شود که به انسان‌ها امید، اعتماد‌به‌نفس و این تشخیص را می‌دهد که ... زندگیِ بهتر در دسترس آن‌هاست. اینکه می‌گوییم می‌توانیم احساس بهتری را انتخاب کنیم، دلگرم‌کننده است و لااقل می‌توانیم مقداری از ناراحتی خود را کنار بگذاریم. از این گذشته، این تبیین آشکارا نشان می‌دهد که من و شما موتوری قدرتمند درونمان داریم که می‌توان آن را به سمت هدفِ در حال تغییر زندگیِ لذت‌بخش و معنادار هدایت کرد.

احتمالاً از من می‌پرسید آیا می‌توانم دقیق‌تر توضیح دهم. پاسخ آن یک بله‌ی جانانه است! به لحظه‌ای فکر کنید که وارد شهر جدیدی شده بودید. شاید مشغول خدمت سربازی بودید یا از شما خواسته بودند آخر هفته محصولی را به مکان دوری، خارج از شهر برسانید. برای بسیاری از ما، از دست دادن شغل به معنای قطع رابطه با همکارانی است که دوستمان داشتند و حامی ما بودند. همچنین آیا تا‌به‌حال شده است که در مراسمی تنهایی در اطراف پرسه بزنید و متوجه شوید که همه یکدیگر را می‌شناسند و فقط شما کسی را نمی‌شناسید. در این شرایط چه احساسی را به‌صورت بلندمدت، کوتاه‌مدت و موقت تجربه کرده‌اید؟ این احساس همان تنهایی است.

ما می‌توانیم از طریق ایجاد پیوند یا آشنا شدن با دیگران این احساس را جایگزین کنیم. البته کشف عمیق و جدیدی نیست که آشنایی، دوستی و روابط صمیمانه با دیگران درد تنهایی را مداوا می‌کند. روشن است که تنهایی نقطه‌ی مقابل همنشینی، پیوستگی، رابطه‌ی نزدیک، صمیمیت و به‌طور‌کلی روابط انسانی است. همان‌طور که دبلیو. سی. فیلدز زمانی گفته بود: «مداوای بی‌خوابی این است که بیشتر بخوابیم. راه غلبه بر تنهایی در تلاش پایدار برای ارتباط با افراد بیشتر نهفته است.»

لطفاً روی پرسش زیر تأمل کنید و پاسختان را در دفترچه‌ی یادداشت بنویسید. به سراغ جزئیات نروید.

در چه شرایطی احساس انزوا و تنهایی می‌کنم؟

چگونه می‌خواهم ارتباط با دیگران را تمرین کنم؟ برای مثال لبخند زدن و احوال‌پرسی با صندوق‌دار مغازه، مکالمه‌ای معمولی با فردی در آسانسور، افزایش تعاملات معمول و مختصر با افرادی مثل مأمور پست، منشی یا پیشخدمت رستوران. به یاد بسپرید، این نوع فعالیت فقط یک تمرین است. ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما این سخنِ جی. کی چسترتون را به یاد بسپارید: چیزهای کم اهمیت کمال مطلوب را به وجود می‌آورند و کمال مطلوب چیز بی‌اهمیتی نیست. اغلب، مزیت این تعامل‌های کم‌عمق و سرسری فراتر از حد انتظار ماست.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

رابرت ووبلدینگ

رابرت ووبلدینگ

در حال حاضر مطلبی درباره رابرت ووبلدینگ نویسنده راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

سحر محمدی

در حال حاضر مطلبی درباره سحر محمدی مترجم کتاب راهنمای تئوری انتخاب برای افسردگی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

سحر محمدی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید