بنر بالای صفحه
زمستان 62
زمستان 62 زمستان 62

فروش ویژه

کتاب زمستان 62

معرفی کتاب زمستان 62

(4)
کتاب زمستان 62، اثر اسماعیل فصیح ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات ذهن آویز ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 380,000 26%

281,200

380,000 26% 281,200

محصولات مرتبط

(6)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
16%
فروش ویژه
(4)
25%
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: اسماعیل فصیح ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 464
انتشارات: ذهن آویز وزن: 440
شابک: 9786005219951 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

اثری است از اسماعیل فصیح و چاپ نشر ذهن آویز. اسماعیل فصیح از بزرگترین نویسندگان کشورمان است که آثارش همواره با استقبال خوب مخاطبان هم همراه بوده است. متولد ۱۳۱۳ در تهران، که در زندگی به گوشه‌گیری شهرت داشت و با جنجال‌های مطبوعاتی و هیاهوی رسانه‌ای میانه‌ای نداشت.

این اثر که برای نخستین بار در سال ۱۳۶۶ منتشر شده داستانِ جلال آریان، استاد بازنشسته‌ای است که در زمستان سال ۶۲ به مناطق جنوبی کشور می‌رود تا پسرش را که در جنگ مفقود شده بیابد. شیوه روایت‌پردازی فصیح منسجم و خواندنی است.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

تنهاییم. با هم، ولی تنها.

تنگ غروبی است خنک، اوایل دی ماه ۶۲، کنار رود کارون در اهواز، و ما دو تا خسته و تنها، گوشه‌ی میدان شهدا ایستاده‌ایم.

در پایان سفر دراز و تمام روزی از تهران به قم و اراک و بروجرد و خرم آباد و اندیمشک و دست آخر اهواز، و من از پیچ جلوی پاسگاه سر جاده‌ی قدیم خرمشهر انداخته‌ام توی جاده پشت نیو سایت.

در تاریکی از خرم‌کوشک زده‌ام توی بیست و چهار متری و بالاخره گوشه‌ی میدان مجسمه نگه داشته‌ام که اسمش شده میدان شهدا، با پرچم و پوسترهای بالای پایه‌ی سنگی خالی میدان، که روزگاری مجسمه‌ی عظیم شاهنشاه روش بود و حالا دورش را آرم پارچه‎ای ... و ساده‌ی “یا مهدی…عجل علی ظهورک” کشیده‌اند.
هر دو از ماشین آمده‌ایم بیرون که خستگی پاها را در کنیم. موتور هم بدجوری داغ کرده. برق شهر هم رفته، یا آن را بخاطر احتمال حمله‌ی هوایی قطع کرده‌اند و ما داریم تصمیم می‌گیریم چه جوری از هم جدا شویم.

نمی‌خواهم او را با سه چهار تا چمدان و ساک وسط میدان تاریک ول کنم تا با تاکسی برود.منظره‌ی شهر امشب سوت و کور است و توی ذوق می‌زند.

نبش این گوشه‌ی میدان که روزگاری بانک ملی ایران و فروشگاه مطبوعات بین‌المللی بود و اوایل جنگ توپ خورده و خراب شده بود، هنوز به صورت تلی از خاک و خاشاک و آوار باقی مانده.

یک گربه‌‌سیاه بالای تل خاشاک و آوار نشسته و انگار مثل ما نمی‌داند چکار کند.

از جایی که ما ایستاده‌ایم پل معلوم نیست و بجز حرکت گهگاهی ماشین و تاکسی و اتوبوس و آمبولانس توی میدان، نه صدای موجی از لب کارون می‌آید، نه آوای مرغ شبی و نه حتی صدای قور قور قورباغه‌ای.

این اولین سفر دکتر منصور فرجام پس از دوازده سال به اهواز است و من کم کم دارم فکر می‌کنم با دیدن شهر سوت و کور و بی برق و خیابانهای سر شب دلمرده، او هم لابد دارد آن شوق و ذوق تهرانش ته می‌کشد.

اما او در پرتو نور داخل ماشین دارد مثل یک توریست دانشمند خارجی پیپ به دست دو تا نقشه‌ی شهر اهوازش را بررسی می‌کند…

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

اسماعیل فصیح

اسماعیل فصیح

در حال حاضر مطلبی درباره اسماعیل فصیح نویسنده زمستان 62 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید