بنر بالای صفحه
زندانیان باور
زندانیان باور

فروش ویژه

کتاب زندانیان باور

معرفی کتاب زندانیان باور

(5)
کتاب زندانیان باور (راهنمای کاربردی تغییر باورها)، اثر ماتیو مک کی - پاتریک فانینگ ، با ترجمه زهرا اندوز ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات ذهن آویز ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 150,000 21%

118,500

150,000 21% 118,500
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

کتاب خودشناسی

محصولات مرتبط

(4)
21%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
1%
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
23%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب زندانیان باور اثر مک کی ترجمه اندوز نشر ذهن آویز منتشر شده است 
    ماتیو مک‌کی سرپرست انجمن درمان‌های کوتاه مدت و مراکز خدمات روان شناختی هاید آشبوری در سانفرانسیسکو است. او با کمک همکاران خود شش کتاب از جمله آرامش آموزی و کاهش استرس، افکار و احساسات، پیام‌ها، طلاق، عزت‌نفس و خشم مخرب را به رشته تالیف در آورده است. وی مدرک دکترای روان ‌شناسی بالینی خود را از دانشکده روان‌شناسی حرفه‌ای کالیفرنیا دریافت کرد. دکتر ماتیو مک‌کی در حوزه رفتاری-شناختی و در زمینه افسردگی، اضطراب و خشم کار می‌کند. پاتریک فانینگ نویسنده‌ای حرفه‌ای در حوزه مسائل
...
  • بهداشت روانی است. از او قبلا کتاب‌های استفاده از تصویرسازی ذهنی برای تغییر، راهنمای بالینی استفاده از قدرت تجسم برای بهبود خود و کنترل درد و وزن به چاپ رسیده است. او همچنین به همراه ماتیو مک‌کی کتاب‌های افکار و احساسات، پیام‌ها و عزت‌نفس را نوشته است. «این کتاب به افراد کمک می‌کند تا باورهای مرکزی خود را بشناسند و آن‌ها را تغییر دهند. کتاب حاضر رویکردی نوین را ارائه می‌دهد که توانایی کمک به افراد زیادی را دارد، آن‌هایی که زندگی‌شان در زیر سایه باورهای منفی‌شان درباره خود و جهان تیره و تار شده است

مشخصات محصول

نویسنده: ماتیو مک کی - پاتریک فانینگ ویرایش: -
مترجم: زهرا اندوز تعداد صفحات: 216
انتشارات: ذهن آویز وزن: 210
شابک: 9786005219067 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی نوشتۀ ماتید مک‌کی و پاتریک فانینگ با زیر عنوان راهنمای کاربردی تغییر باورها. فرض اساسی شناخت‌درمانگران این است که رفتار و هیجان از طریق فرایندهای شناختی واسطه‌مندی می‌شود.

امروزه شناخت‌درمانی با پشتوانۀ پژوهشی گسترده و نظریه‌پردازی‌های دقیق به یکی از رویکردهای درمانی اثربخش برای حیطۀ بسیاری از اختلالات روان‌شناختی تبدیل شده است. رویکردی که در اوایل، آماج اصلی آن فقط افسردگی بود، حوزۀ عملش به اختلالات شخصیت، اختلالات سوء مصرف مواد، ناسازگاری‌های زناشویی و… کشیده شده است و این همه مدیون تلاش گروه بزرگی از متخصصان و پژوهشگران است ... که زندگی و وقت خود را صرف گسترش این شیوۀ درمانی نموده‌اند.

علاوه بر این، شناخت‌درمانگران سعی کرده‌اند اصول پیچیدۀ رویکرد شناختی را به زبانی شیوا و ساده برای افراد غیرمتخصص توضیح دهند و در این زمینه، کتاب‌های ارزشمندی به رشتۀ تحریر درآمده است.

کتاب حاضر، یکی از کتاب‌های کاربردی و فوق‌العاده ارزشمند برای تغییر نظام باورهای افراد مبتلا به مشکلات هیجانی است. اگرچه خواندن کتاب، این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که تغییر باورها و طرح‌واره‌های ناسازگار کار ساده‌ای است، ولی ناگفته پیداست که چنین تغییری نیازمند برنامه‌ریزی و تلاشی مداوم است که در بستر رابطه درمانی سالم با یک متخصص با صلاحیت در حوزۀ‌ شناختی رخ خواهد داد.
نویسندگان کتاب با الهام گرفتن از کارهای پادسکی، این نکته را برجسته ساخته‌اند که راه رسیدن به باورهای مرکزی مراجعان تحلیل گفتار درونی آن‌هاست. تحلیل نظام‌مند و دقیق گفتار درونی مراجعان، شناخت درمانگران را به سمت نظام باورهای افراد مبتلا به مشکلات هیجانی سوق خواهد داد؛ اما شناخت‌درمانی با تمام پیشرفت‌های خود، تحلیل ناقصی از شناخت ارائه داده است؛ زیرا تحلیل گفتار درونی باید به سطح انگیزه و احساس مراجع برسد که منشاء و آبشخور اصلی شناخت است. این نکته مدیون اندیشه‌های پربار ویگوتسکی است که نقش گفتار درونی را در شکل‌گیری مضمون، معنا و نظم‌بخشی رفتار، برجسته ساخته است.

هستۀ اصلی کتاب حاضر، تغییر باورهای مرکزی مراجعین است. اگرچه در خصوص باورهای مرکزی و طرح‌واره‌ها بین صاحب‌نظران رویکردشناختی اختلاف‌نظر وجود دارد، اما باورهای مرکزی در حقیقت زیربنایی‌ترین سطح شناخت را تشکیل می‌دهند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

ارزیابی مستقیم باورهای مرکزی کار سختی است. این باورها تعمیم‌یافته و کلی هستند به طوری که اثبات یا رد آن‌ها کار بسیار طاقت‌فرسا و ناامیدکننده‌ای می‌باشد. به‌طورمثال، چطور می‌توانید این احساس را که در دنیا امنیت ندارید، دوست‌داشتنی نیستید یا نمی‌توانید مستقل باشید را به‌طور قطعی اثبات یا رد کنید؟ درست مثل این است که سعی کنید ثابت کنید لیندا جانسون، انسان دل‌رحمی بود. چه کسی می‌داند؟ دستیابی به امور مسلم و قاطع غیرممکن است.

خوشبختانه راهی برای ارزیابی باورهای مرکزی وجود دارد. اطراف هر باور مرکزی مجموعه‌ای از قانون‌ها وجود دارد که شما را ... ملزم می‌کند به نوع خاصی رفتار کنید. این قانون‌ها مثل یک دستور کار، تعیین می‌کنند که برای اجتناب از درد یا فاجعه چگونه باید عمل کنید. آن‌ها مثل یک راهنما مشخص می‌کنند کدام رفتارها مناسب و کدام‌یک نامناسب، چه رفتاری خطرناک و چه رفتاری بی‌خطر و کدام رفتار انطباقی و کدام رفتار مصیب‌بار است. قانون‌های ایجاد شده توسط باورهای مرکزی شما آزمون‌پذیرند زیرا هر قانون به طور ضمنی به پیش‌بینی نهفته‌ای اشاره دارد مبنی بر اینکه در صورت سرپیچی و نقض قانون، آن پیش‌بینی به وقوع خواهد پیوست. در پس هر قانون، یک مفروضه فاجعه‌آمیز وجود دارد، اینکه اگر از آن قانون پیروی نکنید، کارها به هم خواهند ریخت.

شما می‌توانید باورهای مرکزی‌تان را مورد آزمون قرار دهید بدین صورت که از قانون‌های خاصی سرپیچی کنید تا ببینید آیا پیش‌بینی‌های فاجعه‌آمیز مربوط به هر قانون رخ می‌دهد یا نه. موارد زیر مثال‌هایی در مورد باورهای مرکزی، قانون‌های نشأت گرفته از آنها و پیش‌بینی‌های فاجعه‌آمیز نهفته در هر قانون هستند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

ماتیو مک کی

ماتیو مک کی

در حال حاضر مطلبی درباره ماتیو مک کی نویسنده زندانیان باور در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


پاتریک فانینگ

پاتریک فانینگ

در حال حاضر مطلبی درباره پاتریک فانینگ نویسنده زندانیان باور در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

زهرا اندوز

در حال حاضر مطلبی درباره زهرا اندوز مترجم کتاب زندانیان باور در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

زهرا اندوز

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید