بنر بالای صفحه
تویی که سرزمین ات اینجا نیست
تویی که سرزمین ات اینجا نیست تویی که سرزمین ات اینجا نیست

فروش ویژه

کتاب تویی که سرزمین ات اینجا نیست

معرفی کتاب تویی که سرزمین ات اینجا نیست

(5)
کتاب تویی که سرزمین ات اینجا نیست، اثر محمدآصف سلطان زاده ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات آگه ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 2,200 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 50,000 26%

37,000

50,000 26% 37,000

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
1%
(1)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(2)
1%

مشخصات محصول

نویسنده: محمدآصف سلطان زاده ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 216
انتشارات: آگه وزن: 240
شابک: 9789643291686 تیراژ: 2200
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدآصف سلطان زاده

محمدآصف سلطان زاده

زاده‌ی ۱۳۴۳ در کابلِ افغانستان. دورانِ جوانی این نویسنده هم‌زمان بود با حملات ارتش شوروی به افغانستان. بااین‌حال برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی در کشورش، وارد دانشگاه شد. دوران دانشجویی‌ای که البته به دلیل مشکلاتی که در افغانستان برایش به وجود آمد سرانجام خوشی نداشت و در نهایت سبب شد تا در سال ۱۳۶۴، به همراه برادرش از افغانستان خارج شود. مقصد اولیه‌ی سلطان‌زاده پاکستان بود و پس از مدت کوتاهی به ایران مهاجرت کرد و ۱۷ سال در ایران ساکن شد. در همین دوران بود که سلطان‌زاده شکاف دلتنگی‌اش برای وطن را با نوشتن پر می‌کرد. او حتی در دوره‌های فیلمسازی هم شرکت کرد و تعدادی نمایشنامه و فیلمنامه نوشت و در کلاس‌های داستان‌خوانی رضا براهنی نیز شرکت کرد.

اما حضور در جلسات هوشنگ گلشیری بود که سبب شد تا «نوشتن» برای محمد آصف سلطان‌زاده بدل به مقوله‌ای جدی و مهم شود. «در گریز گم می‌شویم» نخستین مجموعه داستان این نویسنده، منتشر شده به سال ۱۳۷۹ در ایران، بلافاصله پس از انتشار در جایزه ادبی گلشیری به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. به فاصله‌ی کوتاهی این اثر به چندین زبان ترجمه شد و سبب شد تا این کتاب در کشورهای گوناگون خوانده و این نویسنده شناخته شود.

یک سال بعد از این رخداد و هم‌زمان با طرح دولت ایران مبنی بر بازگشت افغان‌ها به کشورشان، شرایط برای ادامه‌ی زندگی محمد آصف‌ سلطان در ایران ناممکن شد و این نویسنده به اجبار راهی دانمارک شد. در دوران اقامت در دانمارک بود که «نوروز فقط در کابل زیباست» را نوشت، اما آن را در ایران منتشر کرد. خودِ داستان «نوروز فقط در کابل زیباست» در همان سال در بخشِ تک‌داستان به عنوان داستان برگزیده انتخاب شد و بعدتر مجموعه داستان‌ عسگرگریز، تعداد جوایز گلشیری این نویسنده را به عدد ۳ رساند.

بحث مهاجران، معضلات و رنج درونی‌شان و نوعی حس غربت نسبت به فضاهای جدید از جمله مضامین تکرارشونده در آثار این نویسنده است. آثار او در مرز میان رؤیا و واقعیت حرکت می‌کنند.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید