بنر بالای صفحه
هاتا یوگا
هاتا یوگا هاتا یوگا

فروش ویژه

کتاب هاتا یوگا

معرفی کتاب هاتا یوگا

(4)
کتاب هاتا یوگا (تمرینات مقدماتی و پیشرفته)، اثر سوامی ساتیاناندا ساراسوتی ، با ترجمه جلال موسوی نسب ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات فراروان ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 600,000 26%

444,000

600,000 26% 444,000

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(5)
3%
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: سوامی ساتیاناندا ساراسوتی ویرایش: -
مترجم: جلال موسوی نسب تعداد صفحات: 520
انتشارات: فراروان وزن: 850
شابک: 9789642842919 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(هاتایوگا)

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

مقدمه ای بر وضعیت های یوگا
پتنجلی در سوترا «وضعیت های یوگا» را، قرار گرفتن در وضعیت استوار و راحت معنی کرده است. بر حسب این تعریف، آساناها برای بالا بردن توانایی بدن به منظور نشستن در یک وضعیت ثابت و استوار، تمرین می شوند. افزایش این توانایی برای مراقبه لازم است. راجا یوگا نیز وضعیت های یوگا را برای رسیدن به توانایی لازم برای نشستن در یک حالت ثابت و استوار تعریف کرده است.
هاتا یوگا هدف از آساناها را قرار گرفتن در یک وضعیت ثابت و استوار برای باز کردن کانال های انتقال انرژی می داند.
هاتایوگیستها دریافته اند که کنترل بدن که در پی انجام تمرین به دست می ... آید، پرتوجو را در کنترل ذهن و انرژی توانا می سازد. به عبارت دیگر آساناها سبب می شوند که ذهن کنترل شود و انسان به آگاهی بالاتری برسد. ایجاد یک ساختار متعادل برای هماهنگی بدن، تنفس و ذهن لازم است، به این دلیل تمرین آساناها در متون هاتا یوگا مانند هاتا یوگا پرادیپیکا مقدم بر مراحل اولیه ی یوگا معرفی شده اند. در متون مقدس تعداد آساناهای یوگا۸/۴۰۰/۰۰۰ حرکت ذکر شده است که اشاره به عبور از مراحل تولد و مرگ دارد و به نام چرخه ی تولد و مرگ خوانده می شود.
آساناها در واقع منجر به پیشرفت تدریجی از ساده ترین وضع حیات تا تکامل مقام انسانی شده است. تعداد آساناها به وسیله ی ریشی ها و یوگیها در طی قرون متمادی تقلیل داده است تا این که امروزه به رقمی کمتر از صد آسانا رسیده است. هر فردی می تواند با رین، جریان کارما را متوقف کند و مرحله به مرحله تکامل یابد. از میان این حرکات تنها حرکت، حرکت اصلی و مفید تشخیص داده شده است که به تفضیل شرح داده می شوند.

پشت جلد

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

پشت جلد

یوگا هنر زندگی کردن است. دانشی است که باید با زندگی روزانه ی هر فرد بیامیزد، زیرا بر تمام جنبه های حیاتی انسان، اعم از جسمی، روانی و روحی تاثیر به سزایی دارد. یوگا برگرفته از واژه ی یوگ به معنی «
اتحاد و به هم پیوستن» است. این اتحاد در اصطلاح معنوی به زبان سانسکریت عبارت است از پیوند آگاهی خالص فردی با روح کیهانی، یوگا ایجاد کننده ی هماهنگی و توازن بين جسم، روان و روح است. سیستم علمی - عملی یوگا این توازن را از طریق انجام تمرین های جسمی، تنفسی، مودراها و قفل های انرژی، تمرینهای نظافتی و مراقبه تأمین می کند.
انتشارات فراروان

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

سوامی ساتیاناندا ساراسوتی

سوامی ساتیاناندا ساراسوتی

در حال حاضر مطلبی درباره سوامی ساتیاناندا ساراسوتی نویسنده هاتا یوگا در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

جلال موسوی نسب

در حال حاضر مطلبی درباره جلال موسوی نسب مترجم کتاب هاتا یوگا در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

جلال موسوی نسب

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید