بنر بالای صفحه
چهارسو 5
چهارسو 5 چهارسو 5

کتاب چهارسو 5

معرفی کتاب چهارسو 5

(4)
کتاب چهارسو 5 (شفابخش)، اثر برایان فریل ، با ترجمه نورا موسوی نیا ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1393 توسط انتشارات دیبایه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(2)
1%
(4)
25%
فروش ویژه
(4)
34%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: برایان فریل ویرایش: -
مترجم: نورا موسوی نیا تعداد صفحات: 104
انتشارات: دیبایه وزن: 103
شابک: 9786002120830 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1393

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(ادبیات انگلیس)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

برایان فریل

برایان فریل

برایان فریل زاده‌ی ۹ ژانویه ۱۹۲۹، نمایشنامه‌نویس ایرلندی، نویسنده‌ی داستان کوتاه و بنیان‌گذار شرکت تئاتر فیلد دی بود. او را به «چخوف ایرلندی» تشبیه کرده‌اند و او را صدای برجسته‌ی ایرلند توصیف کرده‌اند. نمایشنامه‌های او با بازیگران معاصرش مانند ساموئل بکت، آرتور میلر، هارولد پینتر و تنسی ویلیامز مقایسه شده است.

کارنامه‌ی ادبی فریل شامل ۲۴ نمایشنامه در یک بازه‌ی زمانی بیش از نیم قرن را دربرمی‌گیرد. فریل با آثار خواندنی‌اش به مقام افتخاری سائوی آوسدینا انتخاب شده است. نمایشنامه‌های او معمولاً در برادوی در شهر نیویورک و در ایرلند و انگلستان تولید می‌شدند. در سال ۱۹۸۰، فریل شرکت تئاتر فیلد دی را تأسیس کرد و ترجمه‌های نمایشنامه‌های او نخستین آثار تولیدی این شرکت بود. در همین کمپانی بود که فریل با سیموس هینی، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در ۱۹۹۵ همکاری کرد. هینی و فریل اولین‌بار پس از آنکه فریل به شاعر جوان پس از انتشار کتاب «مرگ یک طبیعت‌شناس» نامه نوشت، با یکدیگر دوست شدند.

فریل عضو آکادمی هنر و ادبیات امریکا، انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا و آکادمی ادبیات ایرلند بود. آثار خلق‌شده‌ی او و آثار تولیدشده در کمپانی تئاتری‌اش، بارها جوایز مختلفی را در بخش ادبیات نمایشی از آن خود کرده‌اند.

فریل مدرک کارشناسی خود را از کالج سنت پاتریک مینوت دریافت کرد. او در سال ۱۹۵۴ با آن موریسون ازدواج کرد و با او صاحب چهار دختر و یک پسر شد. بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰، به‌عنوان معلم ریاضیات در سیستم ابتدایی و راهنمایی مشغول به کار شد و در سال ۱۹۶۰ مرخصی گرفت تا حرفه‌ی نویسندگی را ادامه دهد و از پس‌انداز خود استفاده کند.

فریل از ناسیونالیسم ایرلندی حمایت می‌کرد و عضو حزب ناسیونالیست بود. وی پس از یک بیماری طولانی، در ۲ اکتبر ۲۰۱۵ در گرینکاسل، شهرستان دونگال درگذشت و در گورستان گلنتایز دانگال به خاک سپرده شد.


مترجم

مختصری درباره مترجم

نورا موسوی نیا

در حال حاضر مطلبی درباره نورا موسوی نیا مترجم کتاب چهارسو 5 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

نورا موسوی نیا

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید