بنر بالای صفحه
حقیقت سمیر
حقیقت سمیر

کتاب حقیقت سمیر

معرفی کتاب حقیقت سمیر

(2)
کتاب حقیقت سمیر (خاطرات سمیر قنطار)، اثر یعقوب توکلی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

کتابهای جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و شهدا فلسطین و مقاومت

محصولات مرتبط

(1)
21%
فروش ویژه
(2)
16%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
19%
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(1)
21%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: یعقوب توکلی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 534
انتشارات: سوره مهر وزن: 575
شابک: 9780240302614 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(اسیران جنگی،لبنان،خاطرات)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

خاطرات سمیر قنطار «سمیر قنطار» قدیمی ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی ۲۰ جولای ۱۹۶۲ در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۹ میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت درآمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت. سمیر قنطار در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۷۹ درحالی که تنها ۱۷ سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک نظامی برجستهٔ صهیونیست به نام «دانی هاران» در شهرک نظامی نشین «نهاریا» حمله کردند و در اقدامی ... متهورانه پس از کشته شدن جمعی از نظامیان او را ربودند. در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری ژنرال یوسف تساحور فرمانده نیروهای شمالی ارتش اسرائیل را تا حد مرگ قطعی مجروح کردند. در این درگیری پس از شهادت دو تن از یارانش وی و احمد مهند از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. سمیر قنطار و احمد مهند در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۵ از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد و نیز ۴۷ سال شش ماه حبس محکوم شدند با وجود آزادی احمد در سال ۱۹۸۵ وی پس از تحمل بیش از سی سال زندان در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی و در تبادل جنازه دو سرباز اسرائیلی اسیر شده در جنگ اسرائیل و لبنان (۲۰۰۶) بین اسرائیل و حزب الله لبنان به کشور لبنان تحویل داده شد. شاید بیان خاطره شفاهی برای گوینده آن نوعی تخلیه خاطر بوده باشد اما برای کسی که به عنوان یک گزارشگر و یا مورخ پای صحبت خاطره گو می نشیند هر صفحه از آن خاطرات کشفی جدید را در حوزه تاریخ و تحولات زندگی اجتماعی رقم می زند. نسبت خاطره گو و مصاحبه کننده نسبت معدن با استخراج کننده آن است و هر قدر که معدن عظیم تر و دارای ذخایر بیشتر و بکرتر باشد شوق و شعف صاحب معدن به مراتب بیشتر و عمیق تر خواهد بود. در سال ۱۳۸۹ پیشنهادی را مطرح کرده و پی گرفتم که در ابتدا چندان عملی به چشم نمی آمد مصاحبه با سمیر قنطار اسیر مشهور لبنانی که عده ای او را مارکسیست می دانستند چندان جالب به نظر نمی رسید. هنگامی که پیشنهاد را به طور جدی تری پی گرفته و مسئولان حوزه هنری را قانع کردم که سمیر قنطار حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت و لیستی از سوالات از او را که حدود ۲۵ مورد می شد تهیه کردم حتی بعضی از دوستان لبنانی ما هم چندان باور نمی کردند که سمیر قنطار چیزی برای گفتن داشته باشد. اما من از ایده ام کوتاه نیامدم تا اینکه جناب آقای حمزه زاده رئیس انتشارات سوره مهر امید داد که این مصاحبه می تواند زمینه ای برای ورود صاحب این قلم به موضوع تاریخ مقاومت باشد و با امید به خدا زیر بار هزینه و ریسک اجرای این برنامه رفتیم. هیچ کس نمی دانست که سمیر چه حوادثی را دیده چه اتفاقاتی در زندان های اسرائیل بر سر او رفته و چقدر برای اسرائیل اهمیت داشته است و چرا سید حسن نصرالله ـ که سمیر همیشه از او به نام سماحه القائد و یا سماحه سید یاد می کند ـ صریحاً و رسماً اعلام کرد «اگر ما از مزارع شبعا و کفرشوبا بگذریم از سمیر قنطار نمی گذریم. حتی اگر شما بگویید که او یک مارکسیست است.»

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

یعقوب توکلی

یعقوب توکلی

در حال حاضر مطلبی درباره یعقوب توکلی نویسنده حقیقت سمیر در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید