بنر بالای صفحه
آموزش شطرنج بابی فیشر
آموزش شطرنج بابی فیشر آموزش شطرنج بابی فیشر

کتاب آموزش شطرنج بابی فیشر

معرفی کتاب آموزش شطرنج بابی فیشر

(3)
کتاب آموزش شطرنج بابی فیشر، اثر استوارت مارگولیس - دان موزنفلدر ، با ترجمه حبیب هنری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1401 توسط انتشارات قاصدک صبا - هگمتان ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی پالتوئی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 320,000 16%

271,500

320,000 16% 271,500

محصولات مرتبط

(2)
1%
(2)
22%
فروش ویژه
(5)
16%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(2)
قیمت قبل
(2)
21%
فروش ویژه
(1)
20%
(2)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • مقدمه احسان قائم مقامی.

  • پیشگفتار بابی فیشر

  • پدیده ای به نام بایی فیشر

  • کلامی درباره همکاران مولف

  • پیشگفتار:چگونه شطرنج بازی کنیم

  • فصل 1 - عناصر كيش و مات

  • فصل 2 - مات در عرض آخر.

  • فصل 3 - روشهای دفاع در عرض آخر

  •  فصل 4 - منحرف کردن مهره مدافع.

  • فصل 5 - حمله به پوشش پیاده ای حریف

  • فصل 6- مرور نهایی

  • کلام آخر

مشخصات محصول

نویسنده: استوارت مارگولیس - دان موزنفلدر ویرایش: -
مترجم: حبیب هنری تعداد صفحات: 360
انتشارات: قاصدک صبا - هگمتان وزن: 240
شابک: 9786009045570 تیراژ:
اندازه (قطع) : پالتوئی سال انتشار 1401
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

او در ۹ مارچ ۱۹۳۳ در شیکاگو به دنیا آمد نامش را رابرت جیمز فیشر گذاشتند. در بروکلین بزرگ شد. شش ساله که ،بود خواهرش، جون یک برایش خرید و راهنمای شطرنجی که خریده بودند با هم بازی پیشرفت بابی در شطرنج بی سابقه بود. هنگامی که او تنها سیزده سال داشت. آوازه او با بردن جایزه مسابقه ای که بازی قرن (۱) معروف است در تمام جهان پیچید. در سال ۱۹۵۷ او برای نخستین بار قهرمان ایالات متحده شد. در این زمان چهارده سال داشت بابی در چهار سال حضورش در مسابقات قهرمانی ایالات متحده تمامی بازیهایش را با پیروزی با تساوی به انجام رسانید. در مسابقات قهرمانی آمریکا در سالهای ۶۴ ... ۱۹۶۳ بابی با عملکردی بی سابقه بدون حتی یک تساوی هر بازده بازی را به نفع خود تمام کرد. در سال ۱۹۶۵ بابی فیشر در مسابقات یادبود کاپابلانکا نه تنها توانایی بی نظیر خود را به نمایش شگفتی همگان را برانگیخت به خاطر مشکلات سفر به کوبا(2) بابی فیشر همه مسابقات خود را با تلکس انجام داد. بی شک این یکی از دشوارترین مسابقات او بود. او در سال ۱۹۷۰ حرکت تاریخی خود را در راه کسب عنوان قهرمانی جهان آغاز کرد. او برنده هفت دوره پیابی مسابقات بین المللی شد. سپس در سال 1970 با مارک تایمانوف (۲۰۰۳-۱۹۲۶) روسی در مسابقه ای برای تعیین کاندیدای قهرمانی جهان روبرو شد. او نخستین برد قاطع شوت (اوت) در تاریخ شطرنج را با نتیجه 0-6 در برابر این استاد روسی رقم زد او بت لارسن استاد بزرگ دانمارکی را نیز (۱۹۳۵) با همین نتیجه شکست داد نوزده مسابقه به همین ترتیب (بدون شکست) پشت سر گذاشته شد.

 بازی مشهور بايرن فيشر درسال ۱۹۵۶ که در آن فیشر به طرز درخشانی حریفش را مغلوب نمود.



  • به دلیل روابط خصمانه دولت آمریکا و کوبا مجوز حضور در این مسابقات به فیشر داده نشد فیشر در این مسابقه با کسب ۱۵ امتیاز ضمن شکست دادن ( قهرمان مسابقه) واسیلی اسلیموف عنوان دوم را کسب کرد.


نبرد بعدی بابی برای تعيين کاندیدای قهرمانی جهان با تیگران پتروسیان استاد بزرگ روسی (۱۹۸۴-۱۹۲۹) در بوینس آیرس برگزار شد چنانچه او را پشت سر می گذاشت.


 می بایست برای کسب عنوان قهرمانی جهانی با شطرنج باز روس دیگری به نام بوریس اسپاسکی(قهرمان وقت جهان ۱۹۳۷) روبرو می شد. بابی مسابقه نخست را با برد پشت سرگذاشت و تعداد بردهایش را به عدد ۲۰ رساند سپس او دچار سرما خوردگی شد و و یک بازی را باخت - (بازی دوم از رویارویی) بابی در این لحظه دچار یک ایست مقطعی شد ولی در امتیاز 2 به 2 انگیزه دوباره ای به دست آورد.( هر تساوی نیم امتیاز برای هر بازیکن به همراه دارد) بابی ۲ بازی بعدی را برد و ضمن کسب نتیجه ۶/۵-۲/۵ در کل رویارویی با پطروسیان دور تازه ای از پیروزیهایش را آغاز کرد. همان گونه که گزارشگر ورزشی مجله Life می گوید:


 هیچ استاد دیگری نمیتواند مثل او محشر بازی کند او در صفحه شطرنج گرد و خاک می کند و حتی بزرگترین رقبا را مثل خرگوشی که پلنگ دیده است .سر جای خود میخکوب می کند حتى بزرگترین ضعف او نیز خطرناک است. شروع بازی او با مهره سفید قابل پیش بینی است (۱) می توانید برابر آن تدارکی ببینید ولی او آن چنان قدرتمند است که اغلب نقشه شما کاری از پیش نمی برد. در مرحله وسط بازی دقت و خلاقیت او باور نکردنی میشود و در مرحله آخر بازی شما به راحتی نمیتوانید او را شکست دهید.

پیشگفتار

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

پیشگفتار

در این کتاب را با این هدف نوشته ام تا با مطالعه آن شطرنج را بهتر بازی کنید. این کتاب میتواند برای شما مفید باشد حتی اگر خیلی با بازی شطرنج آشنا نیستید و تنها هر ازگاهی به آن می پردازید این کتاب میتواند برای آنهایی که تجربیاتی در این بازی دارند و می خواهند شرکت کنند هم مفید است این کتاب حتی چنان چه نمی دانید چگونه باید شطرنج بازی کنید نیز به شما کمک خواهد کرد. برای مبتدیان در آغاز کتاب بخشی را به آموزش مقدماتی اختصاص داده ام پس از خواندن این مقدمه مبتدیان می توانند با توانایی بیشتری ادامه کتاب را بخوانند. اگر چه انجام کمی تمرین یا حتی بازی و با انجام ... هر دو مورد میتواند کمک بیشتری به این دسته از خوانندگان بکند.این کتاب الگوهای مانی و ترکیبها (۱) را آموزش می دهد. به نظرم از آن جا که کیش و مات کردن هدف نهایی بازی است آموختن راهکارهای گاهی به آن می پردازد تندباد رسیدن به این هدف بسیار ضروری .است كيش ومات ضربه نهایی «ناک اوت» در شطرنج است.
این کتاب کار را با مات های تک حرکتی آغاز میکند و سپس به سراغ مات های دو سه و چهار حرکتی میرود. شما میتوانید این روش ها را بیاموزید و در بازی های تان به کار ببرید. به طور معمول کتاب های آموزش شطرنج، مخاطب را در موضعی انفعالی قرار میدهند. از شما انتظار میرود که مطالب آموزشی را مطالعه کنید و آنها را به خاطر داشته باشید. این کتاب مطالبی را به عنوان مربی خصوصی به شما می آموزد و از شما میخواهد تا فعالانه با ابتکار خود به پرسشها پاسخ دهید. پس از پاسخ دادن به هر کدام از پرسش ها می توانید صفحه کتاب را بچرخانید تا پاسخ درست و توضیح من را بخوانید با این روش شما میتوانید به خوبی مطالب کتاب را بیاموزید.
(1) combination :ترکیب مانوری است الزامی که معمولا با قربانی همراه است و با اهداف ذیل اجرا می شود -1- مات کردن حريف2 - كسب برترى قوا 3- به تساوی کشاندن بازی های بازنده4- برهم زدن هماهنگی مهره های حریف. مترجم.


روش به کار گرفته شده در این کتاب آموزش برنامه ریزی شده است که روشی نوین در آموزش می باشد شما میتوانید سریع بیاموزید و مطالب بیشتری را نسبت به کتابهای آموزشی رایج و متداول به خاطر بسپارید.


حتى مبتديان نيز قادر خواهند بود به سرعت مطالب آموزشی را فرا گرفته و در بازی هایشان به کار بندند این کتاب ویژگی بارز دارد نخست این که به شما یاد میدهد که وضعیتها را بهتر ارزیابی کنید دوم به شما الگوهایی را آموزش خواهد داد که به شما کمک کند بهترین حرکتها را به راحتی و به سرعت (گاهی در چند ثانیه پیدا .کنید در این کتاب نمودارهای بسیاری برای تمرین طراحی شده است شما میتوانید بیاموزید که چه زمانی امکان مات کردن وجود دارد و چگونه میتوانید آن را انجام دهید. پس برای آغاز کار و همراه شدن با کتاب مطمئن شوید چنانچه با مسئله ای روبرو شدید خودتان راه علی برایش ندارید صفحه را بچرخانید تا جواب من را ببینید. پس از این که  کتاب را تا پایان خواندید میتوانید شطرنج ،کوچک ارزان ولی قابل استفاده ای بخرید حتی صفحه و مهره های مورد استفاده در مسابقات نیز قیمت بالایی ندارند. شطرنج در هر مکانی قابل بازی کردن است روی نیمکت های پارک ها در کلوپ ها، مدارس دانشگاهها زندان ها و حتی با پست الکترونیکی (۱)


شما هیچ مشکلی برای بازی کردن نخواهید داشت و با تمام وجود امیدوارم که کتاب من بتواند به همه کمک کند تا از این بازی شگفت انگیز بیشتر لذت ببرند.



  • هم اکنون انجام بازی onlne از طریق شبکه جهانی اینترنت بسیار معمول شده است.

مقدمه

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

مقدمه

استاد بزرگ احسان قائم مقامی


کتاب حاضر یکی از منابع آموزشی معتبر جهان شطرنج است که توسط آقای مارگولیس نوشته شده و به کوشش آقای دکتر حبیب هنری به زبان فارسی برگردانده شده است. جناب آقای محمد نقی ابراهیم زاده مربی درجه ۱ فدراسیون نیزبا ویراستاری دقیق وتطبيق اطلاعات آورده شده با اسناد واقعی ،موجود کمک شایان توجهی به بالاتر رفتن سطح كيفي متن تحرير ،شده کرده اند. از نکات جالب توجه و قابل ذکر در این منبع آموزشی نحوه برقراری ارتباط با مخاطب است که علاوه بر در نظر گرفتن رغبت نونهالان و نوجوانان در پیگیری دقیق مطالب حاضر به بالا بردن میزان هوشیاری ... خواننده در هنگام مطالعه کتاب کمک میکند با امید به اینکه شطرنج آموزان عزیز بتوانند استفاده لازم را از این کتاب ببرند و در نهایت گامی در جهت پویایی دنیای پرماجرای شطرنج بردارند توجه شما را به مطالعه این اثر جلب مینمایم.


احسان قائم مقامی


 استاد بزرگ شطرنج

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

استوارت مارگولیس

استوارت مارگولیس

در حال حاضر مطلبی درباره استوارت مارگولیس نویسنده آموزش شطرنج بابی فیشر در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دان موزنفلدر

دان موزنفلدر

در حال حاضر مطلبی درباره دان موزنفلدر نویسنده آموزش شطرنج بابی فیشر در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

حبیب هنری

در حال حاضر مطلبی درباره حبیب هنری مترجم کتاب آموزش شطرنج بابی فیشر در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

حبیب هنری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید