بنر بالای صفحه
آخرین شعرهای عاشقانه عاشقانه های پل الوار
آخرین شعرهای عاشقانه عاشقانه های پل الوار آخرین شعرهای عاشقانه عاشقانه های پل الوار

کتاب آخرین شعرهای عاشقانه عاشقانه های پل الوار

معرفی کتاب آخرین شعرهای عاشقانه عاشقانه های پل الوار

(5)
کتاب آخرین شعرهای عاشقانه:عاشقانه های پل الوار (شعر جهان30)، اثر پل الوار ، با ترجمه رضا معتمدی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سرزمین اهورایی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

کتاب عاشقانه

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: پل الوار ویرایش: -
مترجم: رضا معتمدی تعداد صفحات: 130
انتشارات: سرزمین اهورایی وزن: 190
شابک: 9786006792538 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(شعر فرانسه،قرن 20م)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

پل الوار

پل الوار

پل الوار زادۀ سال ۱۸۹۵، در سن-دنی در شمال پاریس است. او شاعری فرانسوی و یکی از رهبران جنبش فکری سوررئالیسم، از قدرتمندترین مکاتب نوگرایانۀ قرن بیستم بود، که توانست نظر بسیاری از هنرمندان و روشنفکران را به خود جلب کند.

۱۵ سال بیشتر نداشت که به بیماری سل مبتلا شد. این بدبیاری آن هم در سن نوجوانی، سبب شد تا تحصیلات خود را، به اجبار، رها کند و برای درمان و بازیابی سلامتی، راهی کوهستان‌های سوئیس شود؛ پس از بهبود، بازگشتش به فرانسه با چاپ قطعات شعرش در مجلات گوناگون همراه شد؛ اما در کشاکش سال‌های آغازین جنگ جهانی اول، برای خدمت به نظام احضار شد و در بخش پرستاری، مسئولیتی برای او در نظر گرفته شد.

نخستین دفتر شعر الوار، با نام وظیفه و نگرانی، در سال ۱۹۱۷ به چاپ رسید و یک سال بعد، در سال ۱۹۱۸، دومین دفتر شعر او، با نام اشعاری برای صلح، به چاپ رسید. پایان جنگ، برای الوار با آشنایی با کسانی چون آندره برتون، لوئی آراگون و فیلیپ سوپو همراه بود و به پایه‌گذاری جنبش ادبی سوررئالیسم انجامید.

شوک جدایی از همسرش گالا، در سال ۱۹۲۴، سبب شد او تصمیم بگیرد با سفر به دور دنیا، دردهای درونی خود را التیام بخشد.

هفت ماه سفر به کشورهایی چون پاناما، سیلان، هندوچین، استرالیا، هند، نیوزلند و… از او انسان دیگری ساخت به‌گونه‌ای که پس از بازگشت، آثاری را منتشر کرد که از نظر لحن، سراسر شورانگیز و هیجانی هستند. شاهکار بزرگ الوار یعنی پایتخت اندوه، منتشرشده در سال ۱۹۲۶ نیز از آثار همین دورۀ حیات فکری اوست.

تو را به اندازۀ تنهایی خویش ساخته‌ام، عاشقانه‌ها، با نیروی عشق و تنهایی جهان ازجمله دفترهای شعری اوست.


مترجم

مختصری درباره مترجم

رضا معتمدی

در حال حاضر مطلبی درباره رضا معتمدی مترجم کتاب آخرین شعرهای عاشقانه عاشقانه های پل الوار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

رضا معتمدی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید