بنر بالای صفحه
ارزش های زیست محیطی
ارزش های زیست محیطی

فروش ویژه

کتاب ارزش های زیست محیطی

معرفی کتاب ارزش های زیست محیطی

(2)
کتاب ارزش های زیست محیطی (کتاب شار12)، اثر جان انیل و دیگران ، با ترجمه عیسی پیری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات تیسا ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 550 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 29,900 21%

23,621

29,900 21% 23,621

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • محوریت این کتاب درباره محیط ‌زیست و ارزش‌هاست؛ هیچ‌چیز در دنیا همانند محیط‌زیست نیست. محیط‌زیست به‌تنهایی نمی‌تواند موجود باشد؛ وقتی از محیط‌زیست می‌گوییم، در واقع از پیرامون یا محیط متشکل از افراد، موجودات و جوامع صحبت می‌کنیم. صحبت درباره محیط‌زیست همیشه مستتر و مبهم بوده است و این به‌خاطر پیچیدگی‌های آن است. وقتی می‌گوییم محیط‌زیست، ممکن است پرسیده شود محیط‌زیست چه کسانی؟ کلمه محیط‌زیست، در واقع کوتاه‌ترین و بهترین راه برای اشاره به تنوعی از مکان‌ها، فرایندها و اشیایی است که به‌خاطر مزایا یا معایبشان برای جوامع خاصی اهمیت دارند؛
...
  • مانند جنگل‌ها، شهرها، دریاها، آب‌وهوا، خانه‌ها، تالاب‌ها، سواحل، کوه‌ها، توده‌های جمعیتی، زمین‌ها، جاده‌ها. هیچ‌چیز مانند ارزش نیست و ارزش مقوله خاصی است. افراد، فرایندها و مکان‌های مختلف به دلایل مختلف برای انسان‌ها در زندگی اهمیت پیدا می‌کنند و مطرح می‌شوند. روش‌های مختلف ارتباطمان با آن‌ها و توجه مختلف ما به آ‌ن‌ها در این‌جا بررسی خواهد شد. تمام محیط‌های مختلف و محدودیت‌های آن‌ها، چه خوب و چه بد به گونه‌ها و از ابعاد گوناگون مورد توجه ماست. اول اینکه ما از آن (محیط‌زیست) و با کمک آن زندگی می‌کنیم؛ زیرا ابزاری برای زندگی و وجود ماست. دوم ما در آن زندگی می‌کنیم. خانه و مکان‌های آشنای ماست که زندگی روزانه‌مان در آن‌جا اتفاق می‌افتد و معنا پیدا می‌کند؛ مکان‌هایی که تاریخچه‌های شخصی و اجتماعی دارند. سوم اینکه ما با آن‌ها زندگی می‌کنیم، زندگی ما به‌رغم وجود یک دنیای طبیعی و تاریخچه آن که قبل از ما وجود داشته است اتفاق می‌افتد، دنیایی که بعد از ما نیز تا زندگی آخرین بشر ادامه خواهد داشت. جهانی که وارد آن شده‌ایم پر از ترس و شگفتی و حیرت است که روزانه با آن در ارتباطیم. این ارتباطات مختلف با جهان و اهمیت روزافزون محیط‌زیست و نقش آن در زندگی بشر باعث تشدید نگرانی‌های مختلف محیطی می‌شود.

مشخصات محصول

نویسنده: جان انیل و دیگران ویرایش: -
مترجم: عیسی پیری تعداد صفحات: 363
انتشارات: تیسا وزن: 398
شابک: 9786007683613 تیراژ: 550
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

ارزش‌های زیست‌محیطی اثری است از جان اُنیل، آلان اُلاند و آندری لایت که انتشارات تیسا آن را منتشر کرده است. محیط زیست، ورشکستگی بزرگ سرمایه‌داری است، به‌خصوص در دوران معاصر و در فرم سازمان‌نیافتۀ آن.

ورشکستگی بنیادینی که به قول میلان کوندرا، در کتاب در بار هستی، ناکامی‌های دیگری را نیز در پی دارد. همان بحرانی که هایدگر از آن با نامِ فراموشی هستی یاد می‌کند و دامن‌گیر بشر امروز شده است.

مسابقۀ فناورانه در بهره‌مندی هر چه بیشتر از منابع محیطی و طبیعی، باعث شده ارزش محیط زیست به مرتبۀ ابزاری سقوط کند. گوته، شاعر و اندیشمند بزرگ آلمانی، در اثر ... سترگ خود، فاوست، شکوهمندانه بر الگویی از این تحول ناشی از مدرنیته و مدرنیزاسیون اشاره کرده است. بی‌تردید فاوست، نماد خودبزرگ‌بینی انسان مدرن است.

کتاب حاضر به جایگاه محیط زیست در کشاکش تعارض‌ها و تقابل ارزش‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی گوناگون پرداخته است. محلی که در آن افراد و جوامع با دشواری‌های بسیار روبه‌رو می‌شوند.
این تفاوت و تعارض در سطوح مختلف رخ می‌دهد- در سطح محلی مدیریت محیطی مکان‌های مهم، در سطح تصمیمات پروژه‌های اقتصادی و محیطی خاص، در سطح سیاست و در سطح قوانین و آیین نامه‌ها.

این تضادها و اختلافات، هم به شهروندان مربوط می‌شود و هم به قانون‌گذاران، اما این تضادها چگونه باید حل شود؟

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

زمان و تاریخ در حوزۀ مشکلات مربوط به قوانین و سیاست‌های متنوع زیستی فقط به محدودیت‌های فنی در امکان خلق دوبارۀ مناظر خاص با ویژگی‌های ظاهری خاص مربوط نمی‌شود. بلکه نمونه‌های تنوع زیستی مانند زیستگاه‌های خاص دقیقاً به خاطر دربرداشتن تاریخچه و فرایند تاریخی خاص ارزش‌گذاری شده‌اند.

تاریخ و فرآیندهای تاریخی اهمیت بسیاری دارند و فقط ویژگی‌های ظاهری مهم نیستند. فرایندهای زمانی که بر محدودیت‌های فنی برنامه تنوع زیستی انگلستان اعمال می‌شود، در واقع منبع ارزش بالای زیستگاه‌هاست که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند بر آن غلبه کند.

ما یک جنگل باستانی ... را به خاطر تاریخچه فرایندهای انسانی و طبیعی‌ای که هر دو با هم آن را ایجاد کرده‌اند ارزش‌گذاری می‌کنیم. این جنگل در بر دارندۀ تلاش نسل‌های گذشته انسان در زمینۀ استعمار تصادفی گونه‌ها بوده است.

به دلیل فرآیندهایی که آن را به صورت امروزی درآورده‌اند ارزشمند است. هیچ تولید دوباره‌ای همان ارزش را نخواهد داشت؛ زیرا تاریخچه آن اشتباه است.

در بررسی ارزش محیطی، تاریخ و فرایندها مهم است و بر تصمیم ما بر اینکه چه نوع آینده‌ای مناسب خواهد بود تحمیل می‌شوند. ما جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رشته کوه‌ها، تالاب‌ها و سایر زیستگاه‌ها را به طور خاص برای تاریخی که در بر دارند، ارزش‌گذاری می‌کنیم، در حالی که ویژگی‌های جغرافیایی هم در حفظ مکان‌ها دخیل‌اند.

ما دربارۀ تاریخ‌هایی صحبت می‌کنیم که هیچ مؤلفه انسانی ندارند، ولی این در حالی است که تاریخ بسیاری از مناظر و چشم‌اندازها شامل فعل و انفعالات ناشی از استفاده‌های انسان و فرایندهای طبیعی است.

این تنها ویژگی مشکل حفاظت از دنیای قدیمی نیست، بلکه بسیاری از مشکلات در دنیای جدید فقط برای مهاجران اروپایی اخیر جدید است. اکثر مشکلات حفاظت از طبیعت در ارتباط با گونه‌های گیاهی و جانوری است که در مکان‌های خاصی که نتیجۀ تاریخ‌های خاصی از فعالیت‌های کشاورزی و دامداری انسان‌هاست و به مکان‌هایی که قبل از مداخلات انسان وجود داشت مربوط نمی‌شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جان انیل و دیگران

جان انیل و دیگران

در حال حاضر مطلبی درباره جان انیل و دیگران نویسنده ارزش های زیست محیطی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

عیسی پیری

در حال حاضر مطلبی درباره عیسی پیری مترجم کتاب ارزش های زیست محیطی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

عیسی پیری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید