در تماشاخانه شیطان
در تماشاخانه شیطان

فروش ویژه

کتاب در تماشاخانه شیطان

معرفی کتاب در تماشاخانه شیطان

(4)
کتاب در تماشاخانه شیطان (مجموعه هشت داستان طنز از نویسندگان بزرگ جهان)، اثر اونوره دو بالزاک و دیگران ، با ترجمه مترجم سعید دهقان منشادی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات جامی - مصدق ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 95,000 26%

70,300

95,000 26% 70,300

محصولات مرتبط

(1)
26%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(5)
قیمت قبل
(4)
25%
فروش ویژه
(4)
1%
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب در تماشاخانه شیطان مجموعه هشت داستان طنز از نویسندگان بزرگ جهان نشر جامی نویسنده منشادی منتشر شد

مشخصات محصول

نویسنده: اونوره دو بالزاک و دیگران ویرایش: -
مترجم: مترجم سعید دهقان منشادی تعداد صفحات: 216
انتشارات: جامی - مصدق وزن: 246
شابک: 9789642575145 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

شیطان و افکار و اعمالش همواره دستمایه‌ی خوبی برای خلق داستان کوتاه و رمان در ادبیات بوده است.

شیطان گاهی اوقات از کارهای انسان‌ها به تحیر فرو رفته! چرا که این این کارها قطعا به ذهن خودش نمی‌رسیده و از کارهای خود شیطان هم بمراتب شیطانی‌ترند و گاهی انقدر دلسرد شده که تکنیک‌های خودش دیگر به روز نیستند که حتی فکر بازنشستگی به سرش زده است.

در مجموعه داستان “در تماشاخانه شیطان” ۸ داستان طنز با محوریت شیطان به کوشش سعید دهقان منشادی گردآوری شده‌اند. داستان‌هایی از نویسندگانی چون بالزاک، گورکی، تولستوی، ریونو سوکه، هسه و…)

شیطان گفت: خود را بازنشسته کرده‌ام، پیش از موعد!

گفتم: به راه عدل و انصاف بازگشته‌ای یا سنگ بندگی خدا را به سینه می‌زنی؟

گفت: من دیگر آن شیطان توانای پیشین نیستم. دیدم آنچه را من شب‌هنگام به ده‌ها وسوسه‌ی پنهانی انجام می‌دادم، آدمیان روزانه به صدها دسیسه‌ی آشکار مرتکب می‌شوند. حال اینان را به شیطان چه نیاز؟

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

شیطان با صدای بلند گفت: آقایان محترم: لطفا ساکت شوید، من نمی‌خواهم کشور بزرگم دچار اغتشاش و آشوب شود، اکر کار به این شیوه پیش برود تا چند ماه دیگر همگی شماها ورشکسته شده و مملکت من هم خراب و ویران خواهد شد، آنگاه رو به سوی یکی از فریادکنندگان کرده و نهیب زده و گفت: شما جلو بیایید و درباره‌ی مدیریت این کمدی توضیحات خود را بیان کنید.
این بود که تمام سر و صداها و هیاهوها فرو خوابیده و تنها دو نفر داوطلب برای مدیریت تماشاخانه باقی ماندند. داوطلب اول به جلو آمده و در برابر شیطان راست ایستاد. او جوانی بود دانا و زیرک و آثار وجاهت و پایداری از چهره‌اش نمایان بود. وی رو به سوی شیطان کرده و اظهار داشت: من مدیریت تماشاخانه‌ی شما را بر عهده می‌گیرم و سالن را طوری می‌آرایم که مانند تمام تماشاخانه‌های پاریس همه‌ی تماشاگران در آن دچار رنج و عذاب باشند. بازیگران دوزخ را اجیر کرده و برای تهیه‌ی مخارج ششصد هزار سهم…

جوانک می‌خواست به سخنان خود ادامه دهد که ناگهان یک جام بلورین پر از نوشیدنی بر پشتش اصابت کرد و مانع ادامه‌ صحبت‌های او شد.

پلیس دستگاه شیطان به جستجو پرداخت و درصدد جلب و دستگیری مجرم برآمد. خوشبختانه چون پلیس تشکیلات ملعنت و فسادانگیز شیطان-مانند پلیس مترقی دنیا یک گروه از اشخاص باشرف را که خرقه‌ی شریف جاسوسی را شغل مقدس خود قرار داده‌اند در اختیار داشت-بدون کوچکترین ناراحتی ضارب را دستگیر کرده. مامورین با شرف پلیس یک مرد را که با خشم تمام فریاد می‌زد: ای ملعون تو می‌خواهی اوراق سهام چاپ کنی. در جلو سریر شیطان به حضور آوردند.

شیطان فورا دستور داد که با تیغه‌ی چاقو ناخن‌های وی را از گوشت جدا کنند تا دیگران بدانند که هیچ کس حق ندارد که محفل انس شیطان را بر هم زده و در آن اشوب بر پا سازد. یک نفر از بزرگان آن جا مرد آشوب‌طلب را شناخت و گفت: او از بازرگانان بسیار وطن پرست پاریس است و او از طریق تشکیل شرکت‌های سهامی و کلاهبرداری از سهامداران ثروت هنگفتی به هم زده و در تمام موسسات مالی و اقتصادی دولتی دارای نفوذ و اعتبار است و شیطان هم، همین که بر این موضوع وقوف یافت فورا وی را مورد عفو قرار داد.

برخورد جام‌های نوشیدنی به پشت داوطلبِ مدیریت به قدری محکم و شدید بود که گوینده‌ی بیچاره را گیج و منگ ساخت.

بنابراین، به ناگزیر داوطلب دوم را احضار کردند تا به اظهارات او گوش بسپارند، این داوطلب روی هم رفته قیافه‌یی دوست‌داشتنی و جذاب داشت و بدون اعتنا و واهمه مانند افراد گیج و حیران به جلو آمده و با صدایی آهسته که حاکی از فریب و تزویر و چاپلوسانه بود گفت: پادشاها! بنا به فرمایشات حضرت عالی، من در این تماشاخانه صحنه‌ای شگفت‌ پدید خواهم آورد و برای تزئینات و لباس‌ها و ارکستر: خوانندگان و نوازندگان و بازیگران و رقاصان و خریداران بلیت، مبلغی پول خواهند پرداخت. و البته من تمام این پرداخت‌ها را فقط و فقط به مبلغ پانصد و پنجاه هزار فرانک کنترات خواهم کرد.

بنابراین، چون مبلغ مذکور در نظر وزرای اقتصاد و دارایی حضرت شیطان بسیار به صرفه و اقتصادی بود، همگان به انتخاب این مرد حیله‌گر و مزور رای دادند و او با اکثریت آرا به مدیریت تماشاخانه شیطان برگزیده شد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

اونوره دو بالزاک و دیگران

اونوره دو بالزاک و دیگران

در حال حاضر مطلبی درباره اونوره دو بالزاک و دیگران نویسنده در تماشاخانه شیطان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم سعید دهقان منشادی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم سعید دهقان منشادی مترجم کتاب در تماشاخانه شیطان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم سعید دهقان منشادی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید