مردم چرا به سینما می روند؟
مردم چرا به سینما می روند؟ مردم چرا به سینما می روند؟

فروش ویژه

کتاب مردم چرا به سینما می روند؟

معرفی کتاب مردم چرا به سینما می روند؟

(2)
کتاب مردم چرا به سینما می روند؟! (نگرشی متفاوت به سیاست گذاری سینما در ایران)، اثر داوود ضامنی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 45,000 26%

33,300

45,000 26% 33,300

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(1)
29%
فروش ویژه
(2)
1%
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: داوود ضامنی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 348
انتشارات: سوره مهر وزن: 381
شابک: 9786009767106 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تماشاگران و جنبه های اجتماعی سینمای ایران)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

می دانیم سینمای ایران تنها سینمایی است که امکان ندارد به سمت دو موضوع خشونت و مسائل جنسی برود در حالی که این دو موضوع در همه جای دنیا مخاطب های زیادی داشته و دارد. هر فیلم سازی هم که سعی کرده به این سمت برود ممیزهای رسمی و غیررسمی خیلی سریع جلوی کارش را گرفته اند چون می دانید تصویر حرمت ندارد. هنوز صاحب نظران مسائل فقهی نتوانسته اند مسئلۀ خودشان را با سینما حل کنند. به هر حال در کشور شیعه فقه بسیار مهم و تأثیرگذار است. بسیاری از مراجع می گویند تصویر دارای حرمت نیست. نمونۀ بارزش فیلم رستاخیز است. چندی پیش این بحث دربارۀ این فیلم طرح شد که آیا اجازه داریم چهرۀ ائمۀ اطهار یا منتسبان به ائمه را نشان دهیم؟ اگر به بیشتر فتاوا نگاه کنید می بینید که می گویند مشکلی ندارد به این شرط که بینندگان دچار وهم نشوند ولی در بعضی از فتاوا این کار جایز نیست. وجود این تضارب آرا که از خصوصیات فقه شیعه است امروز فیلم رستاخیز را زمین گیر کرده و نمی گذارد تجربۀ جدیدی در سینما رخ دهد. به رغم آنکه می خواهیم مفاهیم دینی را دنبال کنیم امکان پرداختن به بعضی مضامین را نداریم در حالی که این امکان نقطه ای است که می تواند میان متشرعان و سینما آشتی ایجاد کند. بنابراین این مشکلات همچنان هست ضمن اینکه بحث بحران مشروعیت هم وجود دارد و فقه پویا هم توان ارائۀ راه حل های جدید برای سینما را ندارد. حال آنکه سینما مهم ترین ابزاری است که می تواند دین اسلام را از منظر تشیع به درستی تبیین کند. به نظر می رسد به جز این چند فیلم اخیر تنها فیلمی که توانست به طرزی شایسته پا به این حوزه بگذارد فیلم روز واقعه است که البته به آن هم با هزارویک «اما» و «اگر» نگاه می کنند!

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

داوود ضامنی

داوود ضامنی

در حال حاضر مطلبی درباره داوود ضامنی نویسنده مردم چرا به سینما می روند؟ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید