بنر بالای صفحه
شهزاده شاد و افسانه های دیگر
شهزاده شاد و افسانه های دیگر شهزاده شاد و افسانه های دیگر

کتاب شهزاده شاد و افسانه های دیگر

معرفی کتاب شهزاده شاد و افسانه های دیگر

(5)
کتاب شهزاده شاد و افسانه های دیگر، اثر اسکار وایلد ، با ترجمه امیر شادلو ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1396 توسط انتشارات ترانه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: اسکار وایلد ویرایش: -
مترجم: امیر شادلو تعداد صفحات: 96
انتشارات: ترانه وزن: 123
شابک: 9786007061657 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1396

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(داستانهای ایرلندی،قرن 19م)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

اسکار وایلد

اسکار وایلد

زاده شانزدهمین روز از ماه اکتبر سال ۱۸۵۴ در ایرلند. اسکار فلاهرتی ویلز وایلد داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه می‌نوشت و شعر می‌سرود. او در خانواده‌ای با دغدغه‌ فرهنگی پرورش یافت. مادر وایلد، که نام هنری‌اش اسپرانزا بود، آثار اشخاص نامداری همچون دوما را ترجمه کرده و با ادبیات جهانی آشنایی داشت. همچنین پدرش، پزشکی بود که در حیطه‌ چشم‌پزشکی فعالیت می‌کرد و با وسایل و ابزارهای عتیقه به‌خوبی آشنا بود.

نواحی شمالی ایرلند، جایی بود که وایلد تحصیلات خود را در سال‌های کودکی در آن گذراند و سپس در سال‌های جوانی، در کالج‌های ترینیتی، آکسفورد و مگدالن، تحصیلات خود را پیگیری کرد.

سی ساله بود که ازدواج کرد و ماحصل این ازدواج دو پسر بود. از میان آثار وایلد، مجموعه داستان شاهزاده خوشبخت، به دو پسرش اهدا شده است. عشق ورزیدن به دیگر انسان‌ها و رسیدن به خلوص درونی زیبا، مضمون اصلی داستان‌های این مجموعه است. وایلد تحت تأثیر فرهنگ ایران هم بوده است. به شکل آشکاری، حافظ، شاعر پارسی، تأثیرات مشهودی بر اسکار وایلد گذاشته است، تا جایی که وایلد، داستان بلبل و گل را تحت تأثیر حافظ نوشته.

همچنین تعدادی از برترین نمایشنامه‌های جهانِ نمایش نیز نوشته‌ اسکار وایلد است؛ نمایشنامه‌هایی همچون سالومه، بادبزن خانم ویندرمیر، زن بی‌اهمیت و اهمیت جدی بودن.

همچنین در تالار نویسندگان متعلق به جریان مدرنیسم و آنگاه که از نمایشنامه‌نویسان و شاعران مدرن یاد می‌شود، نام اسکار وایلد از نام‌هایی است که بر قله ادبیات و نمایشنامه‌نویسی مدرن می‌درخشد. کلیشه واژه‌ای است که هیچ مصداقی برای وایلد ندارد. وایلد از جمله نویسندگانی است که بارها در زندگی دچار وضعیت بغرنج مالی نیز شد و حتی یک‌بار نیز به دلیل مسائل مالی، سر از زندان نیز درآورد!

همچنین تصویر دوریان گری، به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثارش، از جمله کتاب‌هایی است که باید در فهرست آثار پیش از مرگ گنجاند.


مترجم

مختصری درباره مترجم

امیر شادلو

در حال حاضر مطلبی درباره امیر شادلو مترجم کتاب شهزاده شاد و افسانه های دیگر در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

امیر شادلو

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید