بنر بالای صفحه
سفر با دوچرخه به افریقا
سفر با دوچرخه به افریقا سفر با دوچرخه به افریقا

فروش ویژه

کتاب سفر با دوچرخه به افریقا

معرفی کتاب سفر با دوچرخه به افریقا

(4)
کتاب سفر با دوچرخه به افریقا، اثر عباس رزاقی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات روزنه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 280,000 26%

207,200

280,000 26% 207,200

محصولات مرتبط

(5)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(5)
1%
(5)
1%
(5)
25%
فروش ویژه
(5)
25%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: عباس رزاقی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 432
انتشارات: روزنه وزن: 643
شابک: 9782000639374 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

شامل سفر عباس رزاقی به افریقا. رزاقی می‌گوید سفری که این سفرنامه ماحصل آن شد، در ابتدا قرار بود رکاب زنی‌ یک مسیر دور دنیا باشد.

اما به عللی موفق به حضور در جاده‌های امریکای جنوبی، استرالیا و آسیا نشدم و به ناچار برنامه‌ی سفر را در پایانِ مرحله‌ی رکاب زنی در قاره افریقا جمع کردم. افریقا آن چیزی نبود که ما در فیلم‌ها می‌بینم.

ذهنیتی که من از افریقا داشتم، با چیزهایی که طی حضور خود در افریقا بطور عینی می‌دیدم، تفاوت بسیاری داشت. آنچه که ما در فیلم‌ها راجع به افریقا می‌بینیم، بیشتر ساخته‌ی کمپانی‌های سازنده فیلم‌های رازِ بقایی است. افریقا تمامش ... پارک تحت حفاظت و ملی نیست، بلکه در آنجا هم زندگی هست اما زندگی از نوع سخت.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

در حیاطی که خانه‌ی هونوری در آن قرار داشت، زن و مرد جوانی در یک اتاق گلین زندگی می‌کردند که در عین فقر و نداری، زندگی آمیخته با آرامش و سعادتمندی داشتند.

همه‌ی دارایی آن‌ها عبارت بود از یک منقل به عنوان اجاق آشپزی، چند ظرف فلزی، یک کفگیر، دو سه عدد لیوان، یک هاون چوبی و یک خمره‎ی آب. مرد جوان صبح می‌رفت، عصر با یک دستمال بقچه‌ی حاوی خوراکی برمی‌گشت. از اتاق آن‌ها اگر صدایی به گوش می‌رسید، صدای شادی و خنده بود.

زندگی آن زن و مرد به قدری خوب و خوش بود که به حالشان غبطه می‌خوردم. گاهی که زندگی آن زن و مرد را با همسان‌های ایرانی‌شان مقایسه می‌کردم، ... می‌دیدم بعضی از زن‌ها و مردهای ما به چه اباطیل و چرندیاتی می‌پردازند و در نبود جزئی‌ترین موارد، دو روز زندگی دنیا را به کام خود و اطرافیان تلخ می‌کنند.

در گوشه‌ی اتاق هونوری خمره‌ی بزرگی وجود داشت که میرابِ محل روزی یک سطل آب داخل آن می‌ریخت و پولی می‌گرفت و می‌رفت. این آب مصرفی یک شبانه‌روز هونوری بود. حال اگر می‌خواست به حمام برود، آن روز میراب دو سطل آب داخل خمره می‌ریخت.

هونوری با یک سطل آب، سر و تنش را می‌شست و استحمام می‌کرد. آبی که میراب‌ها می‌فروختند، زلال و تصفیه شده بود. این آب به شعبه‌های آب فروشی لوله کشی شده بود. میراب‌ها در جلوی شعبه‌ها سطل‌ها را پر از آب می‌کردند و در داخل چرخ دستی می‌گذاشتند و در معابر می‌گشتند و به صاحبان منازل و اماکن می‌فروختند.

از روزی که در خانه‌ی هونوری مقیم شدم، تهیه غذا و پخت و پز با خودم بود. میرآب روزی دو سه سطل بیشتر از قبل آب می‌آورد و در خمره‌ی بزرگ گوشه‌ی اتاق می‌ریخت و می‌رفت. از بازار شهر مقداری کنسرو، بُنشن، روغن، چای و قند تهیه کرده بودم.

یکی از همسایه‌ها مرغ تخم گذار داشت که به محض تخم گذاشتن مرغ‌ها، تخم مرغ‌ها را با ما می‌فروخت. خلاصه با هونوری همکاسه و هم خوراک بودیم.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

عباس رزاقی

عباس رزاقی

در حال حاضر مطلبی درباره عباس رزاقی نویسنده سفر با دوچرخه به افریقا در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید