بنر بالای صفحه
تئوری انتخاب در اتاق مشاوره
تئوری انتخاب در اتاق مشاوره

قیمت قبل

کتاب تئوری انتخاب در اتاق مشاوره

معرفی کتاب تئوری انتخاب در اتاق مشاوره

(2)
کتاب تئوری انتخاب در اتاق مشاوره، اثر ویلیام گلسر ، با ترجمه علی صاحبی - عاطفه سلطانی فر ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سایه سخن ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمتِ جدید در بازار: 267,000
قیمت ایده بوک: 212,000 6%

200,250

212,000 6% 200,250
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

منتخب کتابهای محبوب و پرفروش

محصولات مرتبط

(5)
21%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
4%
قیمت قبل
(5)
26%
فروش ویژه
(5)
1%
قیمت قبل
(5)
قیمت قبل
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب تئوری انتخاب در اتاق مشاوره اثر ویلیام گلسر ترجمه علی صاحبی , عاطفه سلطانی فر توسط انتشارات سایه سخن منتشر شده است.
    ویلیام گلسر در این کتاب ضمن مشاوره , مفاهیم بنیادین تئوری انتخاب و واقعیت درمانی را به روشنی توضیح میدهد و چگونگی به کارگیری این مفاهیم را در جلسات واقعی درمان و برای کمک به افراد واقعی به منظور تغییر رفتار و زندگی آن ها به نمایش میگذارد . در این کتاب تمام مشکلات مراجع بر اساس تئوری انتخاب ضابطه مند شده است و همه مداخله بر مبنای همین رویکرد صورت میپذیرد. از این رو الگویی برای پیگیری روش مداخله تئوری انتخاب و واقعیت درمانی است.
...
  • دکتر گلسر به خوبی نشان میدهد که هنگام مشاوره چگونه به جای دنبال کردن شکایت های ظاهری مراجع به سطوح عمیق تر وران شناسی میپردازد و با آموزش تدریجی مفاهیم تئوری انتخاب او را برای انتخاب های بهتر راهنمایی میکند

مشخصات محصول

نویسنده: ویلیام گلسر ویرایش: -
مترجم: علی صاحبی - عاطفه سلطانی فر تعداد صفحات: 360
انتشارات: سایه سخن وزن: 423
شابک: 9786007152393 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

تئوری انتخاب در اتاق مشاوره کتابی است از دکتر ویلیام گلسر. گلسر در این کتاب با نشان دادن راه‌های رهایی از تهدیدهای بیرونی و گام‌های منتهی به آزادی درونی، به ما می‌گوید که این مسیر به طور عجیبی ساده است. البته گام نهادن در این راه شهامت و اعتماد می‌خواهد تا بتوانیم شیوه‌ی تفکرمان را تغییر دهیم، اما روش معنادار کردن چیزهایی که به نظر بی معنا می‌رسد تجربه‌ی شگفت آوری است.

دکتر گلسر در این کتاب، راهنمایی عملی برای تغییر زندگی نوشته است و تاکید دارد که همواره تغییر از درون به بیرون انجام می‌گیرد. او با اشاره‌ی مستقیم به شرایط سخت و ناگواری که در ... زندگی تجربه می‌کنیم، توضیح می‌دهد که نیازی نداریم قربانی گذشته یا محیط خود باشیم.

او تلاش می‌کند به خواننده کمک کند با استفاده از تئوری انتخاب، قربانی بودن را انتخاب نکند یا به قربانی بودن ادامه ندهد.
تئوری انتخاب معتقد است هر چه بیشتر با مفاهیم این روان‌شناسی آزادی‌بخش آشنا شویم و با آن زندگی کنیم، می‌توانیم افرادی موثرتر، والدینی خشنودتر، همسرانی رضایتمندتر و کارکنانی مولد و خلاق‌تر باشیم و سکان زندگی خود را ماهرانه‌تر در اختیار گیریم.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

در فیلم بهتر از این نمی‌شه (As Good As It Gets ) شخصیت اصلی، ملوین اودال، با بازی جک نیکلسون، نمایی واقعی و کنترل ناپذیر از اختلال وسواس فکری عملی را به نمایش می‌گذارد.

ولی بر اساس تئوری انتخاب باور ندارم که ملوین از اختلال روانی رنج می‌برد یا هیچ کنترلی بر رفتار خود ندارد. به نظر من او وسواس و اجبار را برای کنار آمدن با مشکلی که از آغاز فیلم مشهود است، یعنی نداشتن روابط نزدیک رضایت بخش انتخاب کرده است.

او مانند همه ما، برای دست یافتن به زندگی لذت بخش باید حداقل یک رابطه‌ی خشنود کننده داشته باشد.

وقتی در برقراری ارتباط با دیگران شکست می‌خوریم، همانند ... ملوین رنج می‌بریم، زیرا نیاز به داشتن رابطه، مثل نیاز به بقا در ژن‌های ما وجود دارد.
تقریبا تمام دردها یا ناهنجاری‌هایی که با انتخاب‌های ما مرتبطند و بیماری روانی نامیده می‌شوند، هشدار ژنتیک به شمار می‌روند: ما رابطه‌ای که نیاز ژن‌هایمان را ارضا کند نداریم.

وقتی از دردی روانی یا جسمانی رنج می‌بریم مغز اجازه نمی‌دهد بیکار بنشینیم: باید برای کاهش درد کاری بکنیم. آنچه بیماری روانی نامیده می‌شود شیوه‌هایی است که بسیاری از مردم، مانند ملوین اودال، برای کنار آمدن با درد تنهایی یا نداشتن رابطه‌ی مطلوب انتخاب می‌کنند. این انتخاب برای ملوین وسواس و اجبار است، انتخابی که یکصد سال است به اشتباه بیماری روانی نامیده می‌شود.

با وجود انتخاب نشانه‌های وسواس و اجبار یا هر نشانه دیگر، انتخاب این نشانه‌ها همواره بهترین انتخاب در آن زمان مشخص برای ارضای یک یا چند مورد از نیازهای پنجگانه‌ی ژنتیکی ما، یعنی بقا، عشق و احساس تعلق، قدرت، آزادی و تفریح بوده است.

هنگام انتخاب یک رفتار، یقین داریم که هر انتخاب دیگری تاثیر کم‌تری دارد و این انتخاب، در زمان خود، بهترین انتخاب است. وقتی می‌گوییم نباید این کار را بکنیم و سپس برای انجام آن پیشقدم می‌شویم، به موثر بودن آن کار شک داریم، ولی تردید ما به اندازه‌ای نیست که مانع انتخاب چنین عملی شود.

تئوری انتخاب ساز و کار نیازهای ژنتیک را در برآورده نشدن نیازها و ناکامی‌ها و روش‌هایی که برای کنار آمدن با این ناکامی‌ها انتخاب می‌کنیم توضیح می‌دهد. در این کتاب، تئوری انتخاب در ساختار واقعیت درمانی به کار گرفته شده است.

من این روش مشاوره را از زمان ابداع آن در ۱۹۶۲ آموزش می‌دهم و برای پیشرفت آن تلاش می‌کنم. در ۱۹۶۵ کتاب واقعیت درمانی را نوشتم. واقعیت درمانی شیوه‌ای از مشاوره است که امروزه در سراسر جهان تدریس می‌شود.

البته کتاب واقعیت درمانی مبنای تئوریک نداشت، ولی این کتاب، تئوری انتخاب را که مبنای نظری واقعیت درمانی است، شرح می‌دهد و نسبت به قبل پیشرفت‌های بسیاری داشته تا این فرآیند را به روز نگه دارد. در این کتاب اصطلاحات مشاوره، درمان و روان درمانی را مترادف یکدیگر به کار می‌برم، زیرا معتقدم این کلمات یک فعالیت واحد را توصیف می‌کنند.

همان طور که قبلا بیان شد، ملوین برای سازگاری با درد زندگی بدون رابطه‌اش، رفتارهای وسواسی و اجباری را انتخاب می‌کند که تلاش تقریبا ناموفقی برای کنترل خشمش است.

این خشم بلافاصله زمانی بروز می‌کند که مجبور است با افرادی که موجب سرخوردگی او شده‌اند کنار بیاید. در ابتدای فیلم، از این خشم و خطرهایش برای خود و دیگران بی اطلاع به نظر می‌رسد ولی مطمئنا، مانند همه‌ی ما آگاه است که به عشق و تعلق خاطر نیاز دارد، زیرا او فردی است که پرفروش‌ترین رمان‌های عشقی را می‌نویسد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

ویلیام گلسر

ویلیام گلسر

در حال حاضر مطلبی درباره ویلیام گلسر نویسنده تئوری انتخاب در اتاق مشاوره در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

علی صاحبی

در حال حاضر مطلبی درباره علی صاحبی مترجم کتاب تئوری انتخاب در اتاق مشاوره در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

علی صاحبی

عاطفه سلطانی فر

در حال حاضر مطلبی درباره عاطفه سلطانی فر مترجم کتاب تئوری انتخاب در اتاق مشاوره در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

عاطفه سلطانی فر

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید