شاهنامه نگاری در ایران
شاهنامه نگاری در ایران

فروش ویژه

کتاب شاهنامه نگاری در ایران

معرفی کتاب شاهنامه نگاری در ایران

(4)
کتاب شاهنامه نگاری در ایران، اثر عبدالمجید شریف زاده ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 55,000 26%

40,700

55,000 26% 40,700
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

شاهنامه فردوسی

محصولات مرتبط

(2)
17%
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
3%

مشخصات محصول

نویسنده: عبدالمجید شریف زاده ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 280
انتشارات: سوره مهر وزن: 390
شابک: 9786001754074 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تاریخ کتابهای نفیس،ایران،نسخه های خطی شاهنامه ابوالقاسم فردوسی،329-416ق)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

هنرمندِ مسلمان نه در پی دیده ها که به دنبال نورِ دیده است و نور دیده را دیده کی تواند دید؟ پس دست به پرداخت می زند همه چیز را نشان از او می داند و چنان می نماید که با دیده در طبیعت نتوان دید. می خواهد صور رحمانی را متجلی سازد می خواهد نشان از آن بی نشان دهد و همه را به این ساحل بی کرانه می خواند تا در این دریای عظیم بنشینند و به دور از قال ها و مقال ها بی خوفی و رجایی گرد آیند و عکس رخ یار را نظاره کنند و هرزه کاری را به دور اندازند و دیداربین باشند. بگذر از خوف و رجا با ما نشین عارفانه خوش در این دریا نشین هنرمند با تخیل ابداعی و صورت خیالی و اشارات و رموز آن نسبت حضوری را که با حق و حقیقت دارد و مظهر آن قرار گرفته است بیان و محاکات می کند به عبارتی نسبتِ میان خویش و عالم و آدم و مبدأ عالم و آدم را متمثّل می کند. اگر این حقیقت و مبدأ خدا و فرشتگان و عالم غیب باشد هنرمند از صورت خیالی تعالی پیدا می کند و می تواند اوج بگیرد و به ساحت متعالی عالم قدس قدم بگذارد. در این مقام صورت خیالی هنرمندْ مکاشفه و مشاهده شاهد غیبی است و این مقامِ هنرمندِ اصیلِ دینی و حکیم اُنسی است. حکیم اُنسی و هنرمند دینی کسی است که با ساحت نورانی روح انسانی و مرتبه ملکی و عالی حیات انسانی سر و کار پیدا می کند. در حقیقت هنرِ چنین هنرمندی هنر روحانی است هنری که با عالم روحانی اتصال پیدا می کند. اما هنرمندی که مظهریتِ نسبت به اسم اضلال و قهر و سخط الهی است با ملک سافل و اسفل و نفوس شیطانی سر و کار پیدا می کند و صورت خیالی او را رو به تدانی سیر می دهد. این مقامْ مقامِ هنرمند و هنر دوره جدید است.۲ تکیه گاه هنرمندِ سنّتی خیال او و هر نقشی که می زند و هر حسنی که می یابد از جمال اوست. نقشی نبسته ایم به غیر از خیال او حسنی نیافتیم جدا از جمال او این گونه است که ناگاه در میان تصاویر و مجالس متعدد نقشی ظاهر می شود که شمسه ای می نماید و گویی نگارگرِ این نگار این راه را نه به خود پیموده است که کلک رنگینش برتر از خیال و مبرّا از گمانْ رقم زده است. بارها گفته ام و بار دگر می گویم که منِ دل شده این ره نه به خود می پویم شمسه ای که نقش نیست روح است بیان عشق و شیدایی نگارگر است. آنجا که هنرمندْ مجلسی را برای شاهنامه تصویر می کند داستان شاهنامه به ذوق حضور و خیالِ روی معشوق به واقعه کربلا و روز عاشورا بدل می شود و خورشید از آنجا طلوع می کند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

عبدالمجید شریف زاده

عبدالمجید شریف زاده

در حال حاضر مطلبی درباره عبدالمجید شریف زاده نویسنده شاهنامه نگاری در ایران در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید