بنر بالای صفحه
زندگی مشترک جرات می خواهد
زندگی مشترک جرات می خواهد

فروش ویژه

کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد

معرفی کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد

(5)
کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد (کتاب های زندگی بهتر)، اثر فردریک فانژه ، با ترجمه محیا احمدی پور ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات شمعدونی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 190,000 21%

150,100

190,000 21% 150,100

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(1)
1%
(3)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد اثر فردریک فانژه ترجمه محیا احمدی پور نشر شمعدونی منتشر شده است 
    جرأت داشته باش دومین اثر او است که برای اولین بار در سال 2003 به چاپ رسید و تا سال 2008 تجدید چاپ شد. طبق نظر خوانندگان دلیل موفقیت این کتاب، ارائه راه‌حل‌های عملی و کاربردی است. از آنجایی که نویسنده این کتاب، یک روان‌درمانگر است به همین دلیل براساس تجربیاتی که از مراجعانش به‌دست آورده است، توانسته راه‌حل‌های کاربردی متنوعی را به خوانندگان این کتاب پیشنهاد کند. بسیاری از افرادی که اعتماد به نفس کافی نداشتند بعد از خواندن این اثر و عملی کردن راه‌حل‌های
...
  • آن، اذعان داشتند که به‌خوبی توانستند اعتماد به نفسشان را دوباره به‌دست آورند. برخی دیگر اشاره کرده‌اند که با خواندن این کتاب، به مشکلاتشان در حوزه اعتماد به نفس پی برده‌اند. در مجموع می‌توان گفت دلایل موفقیت‌ آثار فردریک فانژه، نثر روان، ساده و ارائه راه‌حل‌های عملی و کاربردی است. درست برخلاف سایر آثار روانشناسی که بیشتر به شرح و توضیح مشکلات می‌پردازند و راه‌حل و توصیه‌های مناسبی برای درمان ارائه نمی‌دهند. بسیاری از روانپزشکان و روان‌درمانگران خواندن آثار او را به بیمارانشان توصیه می‌کنند.

مشخصات محصول

نویسنده: فردریک فانژه ویرایش: -
مترجم: محیا احمدی پور تعداد صفحات: 312
انتشارات: شمعدونی وزن: 363
شابک: 9786009969739 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

من او را دوست دارم، او هم مرا دوست دارد…اما این کافی نیست.
راز زندگی‌های زناشویی خوشبخت چیست؟ تفاوت‌ها چه نقشی در زندگی دارند؟ آیا عشق پس از مدتی سرد می‌شود و دوران سیاه اختلاف و نزاع فرا می‌رسد؟ آیا می‌توانیم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم؟

فردریک فانژه مفهوم کاملا خلاقانه‌ای را به زوج‌ها معرفی می‌کند تا بتوانند رابطه‌ای مثبت و غنی تشکیل دهند: الگوی ۱+۱=۳ تو، من و زندگی مشترک‌مان، سه بُعد یک رابطه هستند که باید آن را اثبات کرد، تا عشق کم کم شکوفا شود و زندگی زناشویی روز به روز محکم‌تر شود. این کتاب هم به زوج‌هایی که زیر یک سقف زندگی می‌کنند ... کمک می‌کند، هم به کسانی که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند.

رابطه زناشویی در طول زندگی مشترک جریان دارد و فقط شرایط آن فرق می‌کند، رابطه‌های قدیمی دیگر مانند روزهای اول آشنایی نیستند. زوجها مراحل مختلفی را تجربه کرده‌اند و با هم پشت سر گذاشته‌اند. بنابراین دیگر بر اساس شرایطی ثابت زندگی نمی‌کنند، این رابطه خود را بر اساس گذر زمان تطبیق می‌‌دهد، چه خطرها و راه حل‌های احتمالی در هر یک از مراحل وجود دارند؟ وقتی رابطه زناشویی سی، چهل و یا شصت سال ادامه یافت چگونه در آن غرق نشویم!؟ در این کتاب پاسخ‌های مناسب را بیابید…

زندگی مشترک جرات می‌خواهد…

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

حتی بسیاری از افراد عاشقی که در میان ما هستند، ممکن است در طول زمان کم کم ویژگی‌های مثبت همسرشان را فراموش کنند. حتی ممکن است افراد بسیار برون گرا هم فراموش کنند که فعال و سازنده باشند. اما زندگی زناشویی، رابطه‌ای است که نباید اجازه داد به واسطه مسائل روزمره زندگی به ابتذال کشیده شود. هرچه رابطه‌ای صمیمی‌تر و عمیق‌تر باشد بیشتر باید احساسات را مبادله کرد. این مبادله به هر عدد ۱ کمک می‌کند تا احساسات مثبت خود را ابراز کند و در نتیجه سبب می‌شود عدد ۳ در زندگی مشترک شکل بگیرد؛ به ویژه بسیار مهم است که خودتان شخصا وارد این رابطه شوید.

در واقع، توانایی ... تبادل مثبت در طول زندگی مشترک، یکی از عوامل تضمین کننده دوام و رضایت رابطه زناشویی است. متاسفانه زندگی روزمره بیش از آن که هنگام بروز مشکلات، ما را به سمت گفتگویی مثبت هدایت کند، ما را در جهت مدیریت آن قرار می‌دهد. بنابراین سعی کنید به جای تمرکز بر مسائلی که درست پیش می‌روند، بیشتر درباره مشکلات صحبت کنید. هر چند بیشتر افراد نگران این موضوع نیستند: آیا به او بگویم که دوستش دارم؟ اما او خودش این را خوب می‌داند، زیرا من همیشه همراهش هستم.

ما فراموش می‌کنیم که حتی اگر شخصی بداند عاشقش هستیم، باز هم باید احساسمان را به او بگوییم و با تکرار نکات مثبت، همواره ابراز محبت کنیم؛ درست مانند وقتی که چوب را در شومینه می‌گذاریم تا آتش زیر خاکستر خاموش نشود.

آیا می‌دانید که پاسخ به نیازهای همسرمان، حتی به شیوه‌ای ساده، باعث می‌شود که هم احساس خوشبختی او بیشتر شود و هم شادی در زندگی مشترکمان افزایش یابد؟

چهار نوع پاسخ متفاوت وجود دارد:

۱ پاسخ منفعل سازنده

۲ پاسخ منفعل مخرب

۳ پاسخ فعال مخرب

۴ پاسخ فعال سازنده

تصور کنید که همسرتان از محل کار باز می‌گردد و با خوشحالی خبری را به شما می‌دهد: من ترفیع گرفته‌ام. اگر شما بدون هیچ شور و شوقی به او پاسخ دهید: برایت خوشحالم. این پاسخ، منفعل و سازنده است؛ یعنی شما به عدد ۱ او احترام نمی‌گذارید. اگر بگویید: خب بگذریم، این آخر هفته چه کار کنیم؟ در این صورت پاسخ شما منفعل و مخرب است. اگر پاسخ دهید: این یعنی دیگر کمتر در خانه هستی، شما پاسخی فعال اما مخرب داده‌اید؛ اما اگر در جواب بگویید: خیلی برایت خوشحالم و در حالی خوشحالی‌تان را ابراز می‌کنید از او درباره سمت جدیدش بپرسید، در نتیجه احساسی که او با دادن این خبر تجربه می‌کند، نشان دهنده پاسخی فعال و سازنده است. یعنی شما به عدد ۱ او احترام می‌گذارید و عدد ۱ خودتان را نیز بیان می‌کنید و به این ترتیب ، عدد ۳ نیز تشکیل می‌شود.

هر چه این نوع پاسخ‌های فعال سازنده بیشتر تکرار شود، در نتیجه به منبع شادی در زندگی زناشویی تبدیل خواهد شد.

بیان مثبت در رابطه زناشویی، فقط در حیطه برقراری ارتباط نیست( که ممکن است ظاهرا سطحی به نظر برسد) این مثبت گرایی، در هر یک از ما و ارزش‌هایمان ریشه‌هایی عمیق می‌دوانَد. به همین دلیل هم باید ارزش‌های مثبت شریک زندگی خود را بشناسید و درک کنید. آیا شما این ارزش‌ها را به اشتراک می‌گذارید یا خیر؟

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

فردریک فانژه

فردریک فانژه

فردریک فانژه یک روانپزشک و روان درمانگر فرانسوی است که سهم قابل توجهی در زمینه سلامت روان داشته است. او به خاطر کارش در درمان شناختی-رفتاری (CBT) شناخته شده است و چندین کتاب در این زمینه تالیف کرده است.

فانژه در سال 1954 در گرنوبل فرانسه به دنیا آمد. او مدرک پزشکی خود را از دانشگاه گرنوبل گرفت و در رشته روانپزشکی تخصص گرفت. او بعداً در مؤسسه شناخت درمانی و تحقیقات بک در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، در CBT آموزش دید.

فانژه بیش از 30 سال به عنوان روانپزشک و روان درمانگر کار کرده است و بیمارانی را با طیف وسیعی از شرایط سلامت روان درمان می کند. او همچنین تکنیک های CBT را از طریق کارگاه ها و برنامه های آموزشی به سایر متخصصان سلامت روان آموزش داده است.

یکی از برجسته ترین کمک های فانژه در زمینه سلامت روان، توسعه یک برنامه درمانی مبتنی بر CBT برای اختلال اضطراب اجتماعی است. این برنامه که به عنوان "Le Program ARTUS" شناخته می شود، به طور گسترده در فرانسه و سایر کشورها برای کمک به افراد برای غلبه بر اضطراب اجتماعی استفاده شده است.

فانگت علاوه بر کارهای بالینی خود چندین کتاب در زمینه CBT و سلامت روان تالیف کرده است. کتاب او "La Force de la diférence" (قدرت تفاوت) به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه افراد می توانند از ویژگی ها و تجربیات منحصر به فرد خود برای غلبه بر چالش ها و دستیابی به اهداف خود استفاده کنند.

کار Fanget هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی شناخته شده است. در سال 2012، جایزه معتبر Grand Prix de la Psychologie توسط انجمن روانشناسی فرانسه به دلیل مشارکت در این زمینه به او اعطا شد.

به طور کلی، کار فردریک فانگه تأثیر قابل توجهی بر حوزه سلامت روان، به ویژه در حوزه درمان شناختی-رفتاری داشته است. برنامه‌های درمانی ابتکاری او به افراد بی‌شماری کمک کرده است بر اختلالات اضطرابی و سایر شرایط سلامت روان غلبه کنند، در حالی که کتاب‌های او بینش‌های ارزشمندی در مورد اینکه چگونه افراد می‌توانند از نقاط قوت خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند، ارائه کرده‌اند.


مترجم

مختصری درباره مترجم

محیا احمدی پور

در حال حاضر مطلبی درباره محیا احمدی پور مترجم کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

محیا احمدی پور

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید