بنر بالای صفحه
فلسفه تنهایی
فلسفه تنهایی

فروش ویژه

کتاب فلسفه تنهایی

معرفی کتاب فلسفه تنهایی

(5)
کتاب فلسفه ی تنهایی (خرد و حکمت زندگی 1)، اثر لارس اسونسن ، با ترجمه شادی نیک رفعت ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات گمان ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی پالتوئی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 160,000 25%

120,000

160,000 25% 120,000
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

روان شناسی فلسفه و روان شناسی

محصولات مرتبط

(2)
25%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(4)
1%
(4)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(4)

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب فلسفه تنهایی  اثر لارس اسونسن. ترجمه شادی نیک رفعت.نشر گمان منتشر شده است
    «فلسفه‌ی تنهایی» از کتاب‌های مجموعه خرد و حکمت زندگی نوشته لارس اسوندسن است که به فلسفه، جوهر و ابعاد گوناگون تنهایی و رابطه تنهایی با مفاهیم دیگری همچون دوستی، اعتماد، فردگرایی، سلامتی، مسئولیت و... می‌پردازد. این کتاب شما را وامی دارد که با واقعیت خود روبه‌رو شوید و در آن تأمل کنید، خود را از نو بشناسید و درک خود را از مفهوم تنهایی گسترش دهید. کتاب‌های این مجموعه فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه از ابهّتِ هراس‌آورِ فلسفه می‌کاهند. پیشنهادهایی هستند برای تفکر، دعوت
...
  • به اندیشیدن در زندگیِ روزمره و تأمل در مسائلی که هرروزه با آن مواجهیم، اندیشیدن به غایت و معنای زیستن، لذات دنیا، تنهایی، عشق، دوستی و .... این کتاب‌ها نقطهٔ عزیمتی هستند برای فکر کردن به پرسش‌های ازلی ابدیِ انسانی و همچنین تعمق در خوشی‌ها و مصائبِ انسانی که در این گوشهٔ جهان و در این جای تاریخ پدیدار شده است. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی بیفروزند تا در این اتاق تاریکِ زندگی و در لحظاتِ دشوار، درکمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمانِ جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهمِ دقیق‌تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه برعهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم. بخشی از کتاب: «همهٔ آدم‌ها در تجربه‌شان از جهان تنهایند. وقتی به سخنرانیِ کسی گوش می‌دهید، در حالی‌که صدها نفر اطرافتان هستند، شما در شنیدن کلمات به نوعی تنهایید. در یک کنسرت بزرگ، گرچه در میان هزاران نفرید، باز هم با موسیقی تنهایید، چون آنچه اهمیت دارد تجربهٔ شما از موسیقی است. واضح است که ما این تجربه‌ها را با دیگران هم در میان می‌گذاریم ــــ واکنش‌هایشان را تحلیل می‌کنیم و از واکنش‌های خودمان هم در قالبِ کلمات به آنها می‌گوییم، حتی می‌کوشیم تجربه‌مان از کنسرت یا سخنرانی را با ژست و ادا اطوار بیان کنیم‌ــــ اما بخشی از تجربه‌مان همیشه خصوصی و شخصی می‌ماند چون نمی‌توان آن را کاملاً با دیگران در میان گذاشت. درد را معمولاً نمی‌شود مطرح کرد. وقتی درد خیلی شدید شود، جهان و زبان فرد را نابود می‌کند. درد آدم را لال می‌کند. درد شدید را نمی‌توان با دیگران درمیان گذاشت،‌ صرفاً به این دلیل که وقتی درد همهٔ دنیای آدم می‌شود، دیگر جایی برای چیز دیگری باقی نمی‌گذارد».

مشخصات محصول

نویسنده: لارس اسونسن ویرایش: -
مترجم: شادی نیک رفعت تعداد صفحات: 206
انتشارات: گمان وزن: 140
شابک: 9786007289488 تیراژ:
اندازه (قطع) : پالتوئی سال انتشار 1398
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

اثری از لارنس اسونسن در مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی نشر گمان. اسونسن می‌نویسد: هیچ لازم نیست که حس تنهایی را من توصیف کنم.

از همان کودکی با تنهایی آشنایید، از روزی که یکهو متوجه شدید همه هم‌بازی دارند جز شما؛ از همان سر شبی که می‌خواستید با کسی بگذرانید ولی تنها ماندید؛ از ان مهمانی که حتی یک نفر اشنا نبود و دورتان پُر بوده از آدم‌هایی که داشتند با هم اختلاط می‌کردند؛ از آن شبی که کنار عشقتان گذراندید و خیلی خوب می‌دانستید که دیگر همه چیز بین‌تان تمام شده است؛ و از آن لحظه‌ای که در آپارتمان خالی تنها ماندید، در آپارتمان خالی وقتی که او برای همیشه ... رفته بود.

همیشه باید بابت عشق بهایی پرداخت و تنهایی بخشی از آن است. هر آدمی که عاشق باشد، یا به کسی فکر کند، در غیاب آن فرد، وقتی که چه جسمانی چه عاطفی ترک می‌شود، حتما تنهایی را تجربه خواهد کرد.

تنهایی شما را آشکارا از دیگران جدا می‌کند؛ حتی می‌شود گفت شما را از خودتان هم جدا می‌کند-از وجوه اساسیِ شخصیت‌تان که فقط به واسطه‌ی روابط با بقیه شکل می‌گیرد و رشد می‌کند.
استاندال می‌نویسد: همه چیز می‌تواند در خلوت و انزوا بدست آید جز شخصیت آدمی.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

عشق بر این فرض استوار است که آدمیان از هم جدایند و مستقل. و عشق جهدی است برای غلبه بر این جدایی و فراق.

در رساله‌ی ضیافت افلاطون خطابه‌ای می‌خوانیم از آریستوفانس که آنجا شرح می‌کند چگونه نوع بشر در اصل موجودی دو جنسیتی بوده، نیمی مرد و نیمی زن، با دو صورت و چهار دست و پا.

این موجود چنان قدرت و عظمتی داشت که گستاخ شد و تهدیدی برای آسمان و خدایان به حساب می‌آمد، از همین رو زئوس بر آن شد که او را دو نیم کند.

پس از آنکه آدمی به دو نیم شد هر نیمی در آرزوی رسیدن به نیم دیگر بود. از این رو آن دو نیم بازوان را به گرد یکدیگر حلقه می‌کردند و همدیگر را در آغوش ... می‌گرفتند و آرزوی به هم پیوستن و یکی شدن در انان چنان بود که در آن حال می‌ماندند و از گرسنگی می‌مردند و چون نیمی می‌مرد، نیم دیگر به جست و جوی نیمه‌ی انسان دیگری می‌پرداخت و او را در آغوش می‌گرفت و آن دو در آن حال چندان می‌ماندند تا جان می‌سپردند.

آریستوفانس می‌گوید آن حالت آرمانی که در ان دو نیمه‌ی انسان یکی بودند بی هیچ فراق و جداییف همان چیزی است که همه‌ی ما در پی آنیم.

و آنگاه به حقیقت کامیاب و خوشبخت می‌شویم که به چنین یگانگی و یکرنگی دست یابیم. آریستوفانس هم می‌داند که چنین ایده‌آلی دست یافتنی نیست، می‌گوید پس لااقل باید در پی آن چیزی باشیم که بیشترین شباهت را به این ایده‌آل دارد و سعی کنیم معشوقی را پیدا کنیم که فکر و روحش همانند فکر و روح خود ما باشد.

خطابه‌ی آریستوفانس مبتنی‌ست بر این فکر که طبیعت بشر به خودی خود کامل نیست و باید به وصال کسی برسیم و به او بپیوندیم چون خویشتن خودمان ناقص است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

لارس اسونسن

لارس اسونسن

در حال حاضر مطلبی درباره لارس اسونسن نویسنده فلسفه تنهایی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

شادی نیک رفعت

در حال حاضر مطلبی درباره شادی نیک رفعت مترجم کتاب فلسفه تنهایی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

شادی نیک رفعت

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید