بنر بالای صفحه
عصر دیجیتال
عصر دیجیتال عصر دیجیتال

کتاب عصر دیجیتال

معرفی کتاب عصر دیجیتال

(6)
کتاب عصر دیجیتال (1947تا کنون)،(داستان های شگفت انگیز علم)،(گلاسه)، اثر چارلی ساموئلز ، با ترجمه ماندانا فرهادیان ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات فاطمی ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 2,000 جلد، در قطع و اندازه‌ی رحلی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

علوم اختراعات دانش‌آموز هشتم نهم اول

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
1%
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: چارلی ساموئلز ویرایش: -
مترجم: ماندانا فرهادیان تعداد صفحات: 48
انتشارات: فاطمی وزن: 240
شابک: 9786226011716 تیراژ: 2000
اندازه (قطع) : رحلی سال انتشار 1398
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

عصر دیجیتال از ۱۹۴۷ تاکنون از مجموعه داستان‌های شگفت­انگیز انتشارات فاطمی و اثر چارلی ساموئلز است. در دهه‌های پایانی قرن بیستم، بشر شاهد پیشرفت چشمگیر ظهور رایانه و اینترنت بود و ریزتراشه‌ها کنترل ماشین‌ها، سرگرمی‌ها، آموزش و حتی کارهای خانگی را برعهده گرفتند.

در این میان، پیشرفت‌های دیگری نیز دیده می­شد که رمزگشایی از ژنتیک انسان از آن جمله بود.

در عصر دیجیتال از ۱۹۴۷ تاکنون، برای توصیف پیشرفت‌های علمی و فناوری، که از حدود ۱۹۵۰ شروع می‌شود و تا حدود ۲۰۱۰ ادامه می‌یابد، از جدول‌های زمانی استفاده شده و جدول زمانی پیوسته‌ای در پایین تمام ... صفحات آورده شده است.

برای اینکه مشخص شود این جدول­های زمانی به چه حوزه‌هایی از علم تعلق دارند، مدخل‌های آن­ها به­صورت رنگی کدگزاری شده‌ است. هر فصل نیز یک جدول زمانی موضوعی مجزا دارد که کنار هر صفحه­‌ای به­ شکل عمودی آورده شده است.

داستان‌های شگفت‌انگیزی که در این کتاب دربارۀ علم نقل شده است، تاریخ علم و فناوری را به شیوه‌ای کاملاً تازه معرفی می‌کند.
همچنین جدول‌های زمانی پایین هر صفحه پیشرفت‌های اصلی و مهم هر دوره را نمایش می‌دهد. در این کتاب جدول زمانی موضوعی نیز ترسیم شده که در هر فصل اطلاعات بیشتری را به تفصیل در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

دهه‌های پایانی قرن بیستم شاهد پیشرفت عظیمِ ظهور رایانه و اینترنت بود. ریزتراشه‌ها، کنترل ماشین‌ها، سرگرمی‎ها، آموزش و حتی کارهای خانگی را برعهده گرفتند؛ اما پیشرفت‌های دیگری نیز صورت گرفت، ازجمله رمزگشایی از ژنتیک انسان.اولین رایانه‌ها، رایانه‌های شخصی، شبکه جهان‌گستر، لیزر، شاتل‌های فضایی، نیمه‌رساناها، شبیه‌سازی و مارپیچ دی. ان. ای از جمله مطالب دیگری است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

بلز پاسکال، دانشمند فرانسوی، احتمالاً اولین ماشین جمع مکانیکی را در سال ۱۶۴۲ ابداع کرده بود. این سیستم چرخ­دنده‌هایی داشت که درهم گیر کرده بودند و چارلز بابیج، ریاضیدان انگلیسی، در سال ۱۸۳۳، در موتور تحلیلی خود از آن استفاده می­کرد.

ماشین بابیج را می‌شد برای یک محاسبۀ خاص برنامه­ریزی کرد، برای همین یک رایانه به شمار می‌آمد (اما الکترونیکی نبود).

از دهۀ ۱۸۸۰، مخترعانی مانند ویلیام باروی امریکایی، ماشین‌های محاسبه‌ای صفحه کلیددار ساختند که کامپتومتر نامیده می‌شد. نمونه‌های بعدی این نوع ماشین‌ها، نتیجۀ چاپی به دست می‌دادند.

استفاده از ... نوار پانچ یا کارت پانچ از اولین روش‌های وارد کردن داده‌ها به ماشین‌های برنامه‌ریزی شده بود. حدود سال ۱۸۰۵، ژوزف ژاکار دستگاه بافندگی‌ای طراحی کرد، که از طریق دنبال کردن دستورالعمل‌ها روی نوار بسیار طولانی از کارت‌های پانچ، می‌توانست الگوهای متنوعی روی فرش‌ها بیندازد.

هرمان هولریث، مخترع امریکایی، از کارت‌های مشابهی برای ثبت و تجزیه و تحلیل نتایج سرشماری سال ۱۸۹۰ امریکا استفاده کرد. شرکتی که هولریث بنیان گذاشت، بعدها بخشی از ماشین‌های تجاری بین‌المللی آی.بی.ام شد.

سروکلۀ ماشین­حساب‌های الکترومکانیکی از حدود دهۀ ۱۹۳۰ با اختراع دانشمندان امریکایی، مانند ونوار بوش و جان آتاناسف، پیدا شد.

آتاناسف تا سال ۱۹۴۲، با استفاده از لوله‌های خلأ، ماشین­حسابی الکترونیکی ساخت که می‌توانست برای پردازش داده‌ها برنامه­ریزی شود و به این ترتیب، اولین رایانۀ واقعی به شمار می‌آمد.

هاوارد آیکن در سال ۱۹۴۴، در هاروارد ماشینی دیجیتالی داشت که به­طور دستی کار می‌کرد و به­وسیلۀ نوار کاغذی پانچ­شده کنترل می‌شد. در سال ۱۹۴۶، رایانۀ تمام الکترونیکی به کار گرفته شد، گو اینکه هنوز از لوله‌های خلأ استفاده می‌شد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

چارلی ساموئلز

چارلی ساموئلز

در حال حاضر مطلبی درباره چارلی ساموئلز نویسنده عصر دیجیتال در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

ماندانا فرهادیان

در حال حاضر مطلبی درباره ماندانا فرهادیان مترجم کتاب عصر دیجیتال در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

ماندانا فرهادیان

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید