بنر بالای صفحه
تنها در کنار هم
تنها در کنار هم

فروش ویژه

کتاب تنها در کنار هم

معرفی کتاب تنها در کنار هم

(4)
کتاب تنها در کنار هم، اثر شری تورکل ، با ترجمه محمد معماریان ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 445,000 26%

329,300

445,000 26% 329,300

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
24%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: شری تورکل ویرایش: -
مترجم: محمد معماریان تعداد صفحات: 544
انتشارات: سوره مهر وزن: 673
شابک: 9786000328306 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

اثر شری تورکل و با زیر عنوان چرا ما از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم. این روزها ما با حس ناامنی در رابطه‌هایمان و اضطرابِ ناشی از صمیمیت‌هایمان، از فناوری می‌خواهیم راهی پیش پایمان بگذارد تا هم رابطه داشته باشیم و هم از خودمان در برابر رابطه محافظت کنیم.

زمانی که راهمان را از میان انبوه پیام‌های متنی پیدا می‌کنیم، زمانی که با یک روبات تعامل داریم، چنین چیزی می‌تواند رخ دهد.

انگار سومین بار است که شاهد یک نقطه‌ی عطف در انتظاراتمان از فناوری و یکدیگر هستیم. ما با نوعی نگرانی جدید، تسلیم این موجود بی‌جان می‌شویم.

ما از ریسک‌ها و ... سرخوردگی‌های روابطمان با دیگر انسان‌ها می‌ترسیم. ما از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم.

فناوری، خود را به مثابه معمار صمیمیت‌های ما عرضه می‌کند. فناوری در این دوران، جایگزین‌هایی پیشنهاد می‌دهد که واقعیت را فراری می‌دهند.
تبلیغات زندگی دوم، دنیایی مجازی که در آن آواتار، خانه، خانواده و زندگی اجتماعی می‌سازید، در اصل می‌گوید: و نهایتا مکانی به وجود آمد تا بدن، دوستان و زندگی‌تان را دوست داشته باشید.

در زندگی دوم، بسیاری از مردم به نمایندگی آواتارها، ثروتمندتر از زندگی اولشان هستند، و البته جوان‌تر، لاغرتر و خوش‌پوش‌تر.

و ما مسحور ایده‌ی روبات‌های اجتماعی هستیم: محصولاتی که بسیاری از افراد ابتدا در قالب حیوان‌های خانگیِ مصنوعی تجربه کرده‌اند.

همسترهای ژوژو که در تعطیلات سال نو ۲۰۱۰ مرسوم‌ترین هدیه بودند، بهتر از هر حیوان خانگی واقعی دیده می‌شوند.

ما می‌شنویم که این روبات‌ها دوست‌داشتنی‌اند و به توجه ما جواب می‌دهند، نیاز به تمیزکاری ندارند و هرگز نمی‌میرند.

فناوری آن گاه اغواگر می‌شود که قابلیت‌هایش هماورد ضعف‌های بشری ما می‌شود. و از قضای روزگار، ما به واقع بسیار ضعیفیم.

ما تنهاییم اما از صمیمیت می‌ترسیم. ارتباطات دیجیتال و روبات‌های اجتماعی می‌توانند مصداق توهم مصاحبت بدون دشواری‌های واقعی دوستی باشند.

ما پیام دادن را به حرف زدن ترجیح می‌دهیم.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب «شري توركل» استاد تمام دانشگاه «MIT» در حوزه جامعه‌شناسي علم و فناوري در اين كتاب معتقد است كه رايانه‌ها فلسفه را به زندگي روزمره كشانده‌اند، به‌ويژه آنكه كودكان را فيلسوف كرده‌اند. در كنار بازي ساده الكترونيكي، كودكان مي‌پرسند آيا رايانه‌ها زنده‌اند؟ آيا شيوه فكر كردنشان متفاوت از انسان است؟ و در عصر ماشين‌هاي هوشمند، انسان بودن چه ويژگي خاصي دارد؟ توركل، ضمن پاسخگويي به اين سؤالات، فهم عميق‌تري از دنياي جديدي كه روبات‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي مجازي ساخته‌اند، ارائه مي‌كند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

وقتی روبات‌های اجتماعی را به خانه‌های سالمندان معرفی می‌کنم، پرستارها و پزشکان امیدوار و خوش بین‌اند. مدیر یکی از این مراکز می‌گوید: تنهایی افراد را مریض می‌کند.

این روبات حداقل تا حدی می‌تواند یکی از عامل‌های حیاتی‌ای را که موجب مریضی افراد می‌شود جبران کند. روبات به مثابه درمان ارائه می‌شود.

مراقبان در این فکرند که شاید روبات فقط بهتر از نبود همدم نیست، بلکه بهتر از همراهیِ خودشان است. زمانشان اندک و بیمارانشان بسیار است.

پرستاران و مراقبان گاهی اوقات با واژگان تخصصی خود می‌گویند که سالمندان به سهولت با روبات‌ها مدارا می‌کنند که البته ... اگر چیز چندان دیگری در اختیار سالمندان نباشد این نکته هم جای تعجب ندارد و بعضی وقت‌ها حتی متعدترین پرسنل هم می‌گویند که روبات‌ها، به تعبیر یکی از این پرسنل، با فراهم‌سازیِ آرامش، تفریح و سرگرمی، مشکلاتِ دوران پیری را حل و فصل می‌کنند.

یک پزشک، هیجان زده از دورنمای حیوان‌های روباتیکِ پاسخ‌گو در این ماجرا فقط خوبی می‌بیند: فربی‌ها بری پدربزرگ‌ها.

در واقع، آغاز کار سالمندان با روبات‌ها عموما مثل کودکان است: سعی می‌کنند ماهیت چیزی را که به آن‌ها داده شده است، مشخص کنند. وقتی یک پارو می‌گیرند، سوال‌های زیادی می‌پرسند: کارهای بیشتری هم بلد است؟ شیر دریایی است یا سگ؟ نر است یا ماده؟ می‌تواند شنا کند؟ از کجا آمده است؟ اسم دارد؟ غذا می‌خورد؟ و در نهایت: قرار است با این چه کار کنیم؟

و پاسخِ “با آن باشید” معمولا علاقه‌شان را کمتر نمی‌کند. به مرور زمان، بسیاری از سال‌خوردگان دل‌بسته‌ی پارو می‌شوند. داستان‌ها و رازهای خود را با آن در میان می‌گذارند. روبات که شریک زندگی‌شان می‌شود، دوران‌های مختلف زندگی‌شان را بازآفرینی می‌کنند. بدیم منظور، باید بر شرمندگی‌شان از اینکه در حال عروسک‌بازی دیده می‌شوند، غلبه کنند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

شری تورکل

شری تورکل

در حال حاضر مطلبی درباره شری تورکل نویسنده تنها در کنار هم در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

محمد معماریان

در حال حاضر مطلبی درباره محمد معماریان مترجم کتاب تنها در کنار هم در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

محمد معماریان

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید