بنر بالای صفحه
اقلیم شناسی مناطق خشک
اقلیم شناسی مناطق خشک اقلیم شناسی مناطق خشک

کتاب اقلیم شناسی مناطق خشک

معرفی کتاب اقلیم شناسی مناطق خشک

(2)
کتاب اقلیم شناسی مناطق خشک (با اصلاحات)، اثر دکتر زرین - دکتر خوش‌اخلاق - دکتر قائمی ، با ترجمه مترجم پگاه ملکیان ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1392 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیشگفتار مؤلفان

  • فصل اول: علم اقلیم‌شناسی و مفاهیم آن
  • فصل دوم: گردش کلی جو
  • فصل سوم: واچرخندهای جنب‌‌حاره
  • فصل چهارم: خاستگاه مناطق خشک
  • فصل پنجم: ماهیت زناری، فصلی و وردایی اقلیم خشک
  • فصل ششم: مناطق خشک و شاخصهای خشکی
  • فصل هفتم: اقلیم بیابانهای جهان
  • فصل هشتم: انسان و مناطق خشک
  • فصل نهم: بیابان‌زایی
  • فصل دهم: بیابانهای ایران
  • منابع
  • واژه‌نامه
  • نمایه موضوعی

  • چاپ دوم با اصلاحات

مشخصات محصول

نویسنده: دکتر زرین - دکتر خوش‌اخلاق - دکتر قائمی ویرایش: -
مترجم: مترجم پگاه ملکیان تعداد صفحات: 432
انتشارات: سمت وزن: 666
شابک: 9789645307811 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1392

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته اقلیم‌شناسی در مقطع دکتری به‌ عنوان منبع اصلی درس «اقلیم مناطق خشک» به ارزش 2 واحد و کمک‌درسی برای دروس «آب‌وهوای ایران» و «اقلیم و بحرانهای محیطی» در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، کلیه علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

در این کتاب به گردش کلی جو و سامانه واچرخند جنب حاره به عنوان عامل اصلی ایجادکننده مناطق خشک و بیابانی جهان و نیز وردایی و تغییرات جوّی و اقلیمی این مناطق از طریق نمایه‌های عددی مبتنی بر بارش و دیگر فراسنجهای جوی پرداخته می‌شود. سپس اثرات انسان بر شرایط جوّی و اقلیمی مناطق بیابانی و تشدید پدیده بیابان‌زایی و نیز تأثیر محیط بیابان بر شرایط زیستی انسان بررسی می‌شود و در نهایت مناطق خشک و بیابانهای ایران به تفصیل تشریح می‌گردد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر زرین

دکتر زرین

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر زرین نویسنده اقلیم شناسی مناطق خشک در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دکتر خوش‌اخلاق

دکتر خوش‌اخلاق

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر خوش‌اخلاق نویسنده اقلیم شناسی مناطق خشک در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دکتر قائمی

دکتر قائمی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر قائمی نویسنده اقلیم شناسی مناطق خشک در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم پگاه ملکیان

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم پگاه ملکیان مترجم کتاب اقلیم شناسی مناطق خشک در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم پگاه ملکیان

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید