بنر بالای صفحه
آشنایی با هنر دقیق خواندن
آشنایی با هنر دقیق خواندن

فروش ویژه

کتاب آشنایی با هنر دقیق خواندن

معرفی کتاب آشنایی با هنر دقیق خواندن

(2)
کتاب آشنایی با هنر دقیق خواندن (تفکر نقاد11)، اثر لیندا الدر - ریچارد پل ، با ترجمه پیام یزدانی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات اختران ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 55,000 22%

42,900

55,000 22% 42,900

محصولات مرتبط

(2)
22%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(6)
16%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
1%
(6)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب آشنایی با هنر دقیق خواندن اثر لیندا الدر، ریچارد پل مترجم پیام یزدانی نشر اختران منتشر شده است 

مشخصات محصول

نویسنده: لیندا الدر - ریچارد پل ویرایش: -
مترجم: پیام یزدانی تعداد صفحات: 100
انتشارات: اختران وزن: 120
شابک: 9789642071807 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1399

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است از لیندا الدر و ریچارد پل. خواندن، کاری فکری است و کار فکری نیزی مستلزم پشتکار هنگام رویارویی با مسائل پیچیده است، اما شاید از آن مهم‌تر این باشد که بدانید کار فکری اساساً یعنی چه؟

اگر بدون اینکه بدانید خواندن درست یعنی چه، فقط یاد گرفته‌اید بخوانید، درواقع بد خواندن را آموخته‌اید. به همین دلیل است که خواندن برای اغلب دانش‌آموزان کاری است منفعلانه.

انگار تصورشان از خواندن چنین چیزی است: چشمت را از راست به چپ روی متن حرکت می‌دهی و خط‌به‌خط پیش می‌روی تا به نوعی، به شکلی نامعلوم، معناها خودبه‌خود و بی‌هیچ تلاشی وارد ذهن بشود.

ما ... در حین خواندن، کلمات را به معنا ترجمه می‌کنیم. نویسنده هم پیش‌تر همین کار را کرده: اندیشه‌ها و تجربه‌هایش را به کلام ترجمه کرده.

آنچه ما باید انجام دهیم این است که همین کلمه‌ها را بخوانیم و از نو ترجمه‌شان کنیم به معناهایی که نویسنده در اصل در نظر داشته. منتها بر مبنا و به کمک اندیشه‌ها و تجربه‌های خودمان.
ترجمۀ دقیق کلمات به معناهای مورد نظر نویسنده، آمیزه‌ای است از تحلیلگری و سنجشگری و خلاقیت. و هنر دقیق خواندن نیز یعنی همین: استخراج و درونی‌سازی آگاهانۀ معناهای مهم نهفته در متن، و راه یافتن به ذهنیت نویسنده.

آشنایی با هنر دقیق خواندن در دو بخش تنظیم شده است: بخش اول، بخش نظری، در بر دارندۀ مبانی، مفاهیم و توضیح هنر دقیق‌خوانی از منظر تفکر انتقادی و پنج مرحلۀ کلی برای خواندن دقیق انواع متن‌هاست؛ اعم از متون درسی، مطالب روزنامه‌ها، متون ادبی و … .

در بخش دوم، بخش عملی، برگزیده‌هایی از چند متن آمده شامل اندیشه‌هایی که به گمان نویسندگان ارزش دقیق خواندن را دارد و آنگاه نحوۀ دقیق‌خوانی در عمل نشان داده شده است.

این متن‌ها عبارت‌اند از: اعلامیۀ استقلال امریکا (توماس جفرسون و دیگران)، نافرمانی مدنی (هنری دیوید ثورو)، امریکایی قرن نوزدهم (هنری استیل کاماگر)، هنر عشق ورزیدن (اریک فروم)، باورهای نیندیشیده (مارک تواین)، طغیان توده‌ها (خوزه ارتگائی گاست)، مرید راستین (اریک هوفر) و مفهوم آموزش (جان هنری نیومن).

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

برای خوب آموختن باید خوب خواند. اینکه معدودی کتاب را خوب بخوانیم بسیار مهم‌تر است از بد خواندن کتاب‌های متعدد و از میان متن‌هایی که باید خوب بخوانیم بعضی پایه‌ای هستند- متونِ در بر دارندۀ اندیشه‌های مهم، متن‌هایی که شالودۀ فکری ما را مستحکم می‌کنند.

کتاب‌ها را می‌شود به چشم آموزگار دید و فقط به واسطۀ خواندن، همه چیز را آموخت، منتها این موقعی ممکن است که فرد مهارت‌های فکری برای سر درآوردن از پیچیدگی‌های متن، نگریستن از دیدگاه‌های متضاد، درونی ساختن اندیشه‌های مهم، و به کار بستن این اندیشه‌ها در زندگی را داشته باشد.

از سوی دیگر، آموزش ... ممکن نیست مگر با یادگیری مستمر به واسطۀ خواندن. چرا؟ چون آموزش فرآیندی است که هر چند از مدرسه آغاز می‌شود، تا آخر عمر ادامه دارد. اگر مدام اندیشه‌های جدید را با آنچه جزیی از تفکر ما شده در نیامیزیم، تفکرمان ایستا و انعطاف‌ناپذیر خواهد شد.
خواندن نظام‌مند یعنی خواندن به منظور فهم نظام‌های فکری. فهم نظام‌های فکری به منزلۀ اِشراف بر ساختارهایی است که هر تفکری بر پایۀ آن بنا می‌شود.

معنای خواندن برای فهم نظام‌های فکری را می‌توان با یادآوری مؤلفه‌هایی روشن کرد: خواندن به منظور تشخیص مقصود و هدف؛ یافتن پرسش‌ها، مسئله‌ها یا قضایا؛ آگاهی از اطلاعات و داده‌ها؛ درک مفاهیم، نظریه‌ها و انگاره‌ها؛ برای ردیابی تفسیرها و استنتاج‌ها؛ شناسایی مفروضات؛ تعیین استلزامات و پیامدها و پی بردن به دیدگاه‌ها. داشتن چنین انضباط و مهارتی به خواندن مفید و هدفمند منجر خواهد شد. این دیگر خواندن صرف نیست، ساختن نظام‌های فکری است در حین خواندن.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

لیندا الدر

لیندا الدر

در حال حاضر مطلبی درباره لیندا الدر نویسنده آشنایی با هنر دقیق خواندن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


ریچارد پل

ریچارد پل

در حال حاضر مطلبی درباره ریچارد پل نویسنده آشنایی با هنر دقیق خواندن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

پیام یزدانی

در حال حاضر مطلبی درباره پیام یزدانی مترجم کتاب آشنایی با هنر دقیق خواندن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

پیام یزدانی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید