نظام ایدئالیسم استعلایی
نظام ایدئالیسم استعلایی

کتاب نظام ایدئالیسم استعلایی

معرفی کتاب نظام ایدئالیسم استعلایی

(2)
کتاب نظام ایدئالیسم استعلایی، اثر فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ ، با ترجمه مسعود حسینی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات نشر نی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 340,000 16%

285,600

340,000 16% 285,600

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(2)
20%
فروش ویژه
(2)
16%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب نظام ایدئالیسم استعلایی نویسنده:  فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ مترجم: مسعود حسینی توسط انتشارات نی منتشر شده است
    نظام ایدئالیسم استعلایی اثر فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ جایگاهی ویژه و بی‌بدیل در ایدئالیسم آلمانی پساکانتی دارد. این اثر به همراه بنیاد کل آموزه‌ی علم فیشته و پدیدارشناسی روح هگل سه اثر دوران‌ساز این جریان فلسفی را تشکیل می‌دهند. نظام ایدئالیسم استعلایی در واقع مظهر اوج اندیشه‌های فلسفی شلینگ در دوره‌ی نخست فعالیت او (1794-1800) و حاصل تأملات وی درباره‌ی فلسفه‌های اسپینوزا، لایب‌نیتس، کانت و فیشته است. شلینگ در نظام ایدئالیسم استعلایی بر آن شد که به رؤیای پساکانتیِ «نظامِ فلسفه» جامه‌ی واقعیت بپوشاند. وی در این اثر کوشید آنچه را نزد کانت و فیشته پراکنده و متفرق بود، در یک اثرِ واحد وحدت ببخشد. از این رو، نظام ایدئالیسم استعلایی شامل دو بخش اولیه است (بخش‌های نخست و دوم) که در حکمِ «فلسفه‌ی اولی» هستند و در آن‌ها «اصلِ» فلسفه استنتاج می‌شود. بخش سوم «فلسفه‌ی نظری» را تشکیل می‌دهد که شلینگ در آن تحقیقاتِ خویش درباره‌ی «فلسفه‌ی طبیعت» را دوشادوش تاریخِ آگاهی شرح می‌دهد. بخش چهارم «فلسفه‌ی عملی» به معنای موسع را تشکیل می‌دهد که شلینگ در آن مفاهیم «اراده»، «خودتعین‌بخشی»، «دیگری»، «قانون اخلاق»، «تاریخ» و «دین» را پیش می‌کشد. بخش پنجم معطوف به «غایت‌شناسی» است. و نهایتاً در بخش ششم «فلسفه‌ی هنر» به‌منزله‌ی ارغنون فلسفه و مقامی برتر از فلسفه مطرح می‌شود.

مشخصات محصول

نویسنده: فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ ویرایش: -
مترجم: مسعود حسینی تعداد صفحات: 384
انتشارات: نشر نی وزن: 426
شابک: 9786220602835 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

جلد - 384 صفحه - ترجمه - چاپ 2

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب «نظام ایدئالیسم استعلایی»، اثر «فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ»، جایگاهی ویژه و بی‌بدیل در ایدئالیسم آلمانی پساکانتی دارد. این اثر به همراه «بنیاد کل آموزه‌ علم فیشته» و «پدیدارشناسی روح هگل» سه اثر دوران‌ساز این جریان فلسفی را تشکیل می‌دهند. «نظام ایدئالیسم استعلایی»، درواقع مظهر اوج اندیشه‌های فلسفی شلینگ در دوره‌ نخست فعالیت او (1794- 1800) و حاصل تأملات وی درباره‌ فلسفه‌های اسپینوزا، لایب‌نیتس، کانت و فیشته است. شلینگ در «نظام ایدئالیسم استعلایی» بر آن شد که به رؤیای پساکانتیِ «نظامِ فلسفه» جامه‌ واقعیت بپوشاند. وی در این اثر، کوشید آنچه را نزد کانت و فیشته پراکنده و متفرق بود، در یک اثرِ واحد وحدت ببخشد. از این‌رو، «نظام ایدئالیسم استعلایی» شامل دو بخش اولیه است (بخش‌های نخست و دوم) که در حکمِ «فلسفه‌ اولی» هستند و در آن‌ها «اصلِ» فلسفه استنتاج می‌شود. بخش سوم «فلسفه‌ نظری» را تشکیل می‌دهد که شلینگ در آن تحقیقات خویش درباره‌ «فلسفه‌ طبیعت» را دوشادوش تاریخِ آگاهی، شرح می‌دهد. بخش چهارم، «فلسفه‌ عملی» به معنای «موسع» را تشکیل می‌دهد که شلینگ در آن مفاهیم «اراده»، «خودتعیّن‌بخشی»، «دیگری»، «قانون اخلاق»، «تاریخ» و «دین» را پیش می‌کشد. بخش پنجم، معطوف به «غایت‌شناسی» است و نهایتا در بخش ششم «فلسفه‌ هنر» به‌منزله‌ «ارغنون فلسفه» و مقامی برتر از فلسفه مطرح می‌شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ

فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ

در حال حاضر مطلبی درباره فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ نویسنده نظام ایدئالیسم استعلایی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مسعود حسینی

در حال حاضر مطلبی درباره مسعود حسینی مترجم کتاب نظام ایدئالیسم استعلایی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مسعود حسینی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید