قدرت نرم و عدم خشونت
قدرت نرم و عدم خشونت

کتاب قدرت نرم و عدم خشونت

معرفی کتاب قدرت نرم و عدم خشونت

(2)
کتاب قدرت نرم و عدم خشونت، اثر جین شارپ ، با ترجمه سیدرضا مرزانی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1389 توسط انتشارات دانشگاه امام صادق ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(1)
1%
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(3)
1%
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
3%
(5)
23%
فروش ویژه
(2)
3%
(2)
29%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • سخن ناشر

  • مقدمه: قدرت بدون خشونت/دکتر اصغر افتخاری

  • کلیات

  • درباره نویسنده

  • پیش درآمد

  • پیشگفتار

  • فصل1. ماهیت و کنترل قدرت سیاسی

  • فصل 2. اقدام بدون خشونت

مشخصات محصول

نویسنده: جین شارپ ویرایش: -
مترجم: سیدرضا مرزانی تعداد صفحات: 237
انتشارات: دانشگاه امام صادق وزن: 387
شابک: 9786005574975 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1389
نوع جلد : سخت

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر از آنجا که به اشکال جدید «اقدام» (موسوم به اقدام غیر خشونت‌آمیز) توجه دارد، در خور توجه بوده و به همین دلیل در مجموعه آثار «قدرت نرم» ترجمه و منتشر شده است.


اگر چه مؤلف در بیان مصادیق تاریخی از تجربه انقلاب اسلامی اصولاً سخن نگفته و بدین ترتیب سعی در بیان،‌ تحلیل و تأیید نظریه مذکور مستند به تجارب کشورهایی چون هند (در دوره گاندی) دارد؛ اما آشکار است که انقلاب اسلامی نمونه بارز و آشکار تولید قدرت نرم و در نتیجه نقد «خشونت» می‌باشد.


شیوه نگارش و مثال‌های نویسنده،‌ ناخودآگاه بر تجربه موفقیت‌آمیز انقلاب اسلامی دلالت دارد و نشان می‌دهد که چگونه انقلاب اسلامی توانست در عمل این اصل کاربردی را به صورت عملی اثبات نماید.


افزون بر آن که دلیل بقای جمهوری اسلامی نیز آن بوده که بنیادهای نرم‌افزارانه آن (تأیید الهی، ولایت فقیه،‌ مشارکت مردمی) فعال بوده‌اند و این نکته‌ای است که البته در نظریه پیشنهادی شارپ بدان توجه نشده است.


ناشر ضمن ارایه اثر حاضر به تمامی علاقه‌مندان مطالعات قدرت نرم، از محققان و نویسندگانی که مایل به تحلیل و نگارش نظریه و الگوی بومی «اسلام» در حوزه «قدرت نرم و نقد خشونت‌ورزی» هستند، دعوت به همکاری می‌نماید. آنچه در اثر حاضر آمده اگر چه در اصول و مبانی درخور توجه می‌باشد، اما از حیث استدلالی و محتوایی درخور نقد جدی بوده و این نقیصه‌ای است که از طریق تبیین نظریه «اسلامی ـ ایران» قدرت نرم می‌توان نسبت به رفع آن اقدام نمود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جین شارپ

جین شارپ

در حال حاضر مطلبی درباره جین شارپ نویسنده قدرت نرم و عدم خشونت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

سیدرضا مرزانی

در حال حاضر مطلبی درباره سیدرضا مرزانی مترجم کتاب قدرت نرم و عدم خشونت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

سیدرضا مرزانی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید