جشن تولد نشر قطره
جشن تولد نشر قطره

فروش ویژه

کتاب جشن تولد نشر قطره

معرفی کتاب جشن تولد نشر قطره

(2)
کتاب جشن تولد (نمایش نامه)، اثر هرولد پینتر ، با ترجمه البرز محررخوانساری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات قطره ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 90,000 26%

66,600

90,000 26% 66,600
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

نمایشنامه

محصولات مرتبط

(5)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(6)
29%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • يه آقايي اين‌جا زندگي مي‌کنه. امروز تولدشه، و اتفاقاً يادش هم نيست. با اين حساب، وظيفه‌ي ماست که يادش بياريم. ما براش جشن تولد مي‌گيريم. (از متن کتاب) مردم وقتي مـن رو مـيبينن، يه جـور ديگـه برداشت مي‌كنن. مي‌دوني، قيافه م غلط اندازه. بـه‌نظر خودم درسته که تغيير کردهم، ولـي هنـوز همون آدميام که هميشه بودهم. منظورم اينه کـه، وقتي من رو مي‌بيني، فکـر نمـيکنـي، جـدي مي‌گم... يعني، واقعاً از اون‌جور آدمايي نيستم که... که دردسر درست مي‌کنن، به نظر اين جور آدمي ميام؟ (از متن کتاب)

مشخصات محصول

نویسنده: هرولد پینتر ویرایش: -
مترجم: البرز محررخوانساری تعداد صفحات: 118
انتشارات: قطره وزن: 121
شابک: 9786001197987 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

جشن تولد نمایشنامه‌ای است از هرولد پینتر و از مهم‌ترین آثار او. پینتر در این درام، فقدان ارتباط و بحث هویت انسان مدرن را به چالش می‌کشد و از دریچه‌ی نگاه جست‌وجوگرانه‌ی خود، پرسش‌هایی را دنبال می‌کند.

استنلی که در مسافرخانه‌ای محقر مخفی شده است، می‌داند که بالاخره روزی، کسی برای دستگیری‌اش خواهد آمد، اما علی‌رغم داشتن این حس و پیش‌آگاهی، وقتی دو نفر برای دستگیری و به قصد مجازات می‌آیند، او هیچ تقلایی برای فرار نمی‌کند!

استنلی معتقد است که گرهِ خورده در دست تقدیر است و او جایی برای گریز ندارد.

شخصیت‌های نمایشنامه‌ی پینتر در جهانی زندگی می‌کنند که در آن، توانی برای دفاع از خود ندارند. آن‌ها نمی‌توانند سبب فهمیده شدن خود، نزد دیگری شوند و ارتباط انسانی برایشان مسئله‌ای فقدانی شده است. آن‌ها آشفته و سرگردان‌اند و گویی در فضایی بی‌جاذبه معلق‌اند.

نکته‌ی مهم درباره این درام پینتر بحث هویت است؛ حتی استنلی، شخصیت اصلی این نمایشنامه نیز، گذشته‌ای مبهم و نامشخص دارد و سایه روشن‌های شخصیت او در تاروپودی از ابهام گنجانده شده است.

پینتر این نمایشنامه را در سال ۱۹۵۹ به مرحله نگارش درآورده و آنچه در آن مطرح می‌کند، مسائل جهان امروز بشر نیز هست.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

استنلی: عصربه‌خیر!

مک‌کن: عصربه‌خیر!

صدای خنده از بیرون در پشتی، که باز است، شنیده می‌شود.

استنلی: امشب خیلی گرمه. (به سوی در پشتی روی می‌کند، و دوباره رویش را بر می‌گرداند) کسی بیرونه؟

مک‌کن کاغذ دیگری را از درازای آن می‌برد. استنلی به آشپزخانه می‌رود و یک لیوان آب می‌ریزد. در حین نوشیدن آب، از دریچه‌ی آشپزخانه، داخل پذیرایی را نگاه می‌کند. لیوان را می‌گذارد، از آشپزخانه بیرون می‌آید و به‌سرعت به سوی درِ سمت چپ می‌رود. مک‌کن از جا بلند می‌شود و راه او را سد می‌کند.

مک‌کن: فکر نکنم همدیگه رو قبلاً دیده باشیم.

استنلی: نه، ندیدیم.

مک‌کن: اسم من مک‌کنه.

استنلی: خیلی وقته اینجا اقامت دارید؟

مک‌کن: نه خیلی. اسم شما چیه؟

استنلی: وبر.

مک‌کن: از آشنایی‌تون خوشوقتم قربان! (دستش را پیش می‌آورد. استنلی دست می‌دهد، مک‌کن دست استنلی را محکم می‌فشارد.) تبریک می‌گم! (استنلی دست خود را آزاد می‌کند. رو در روی یکدیگر ایستاده‌اند) داشتید می‌رفتید بیرون؟

استنلی: بله.

مک‌کن: روز تولدتون؟

استنلی: بله. چرا نرم؟

مک‌کن: آخه امشب قراره براتون جشن بگیرن.

استنلی: ا، جدی؟ بد شد.

مک‌کن: نه. خیلی هم خوبه اتفاقاً.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

هرولد پینتر

هرولد پینتر

زاده دهمین روز از اکتبر سال ۱۹۳۰ در لندن. پینتر نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردانی است که آثارش نقش پررنگی در تاریخ جهان نمایش داشته است. نمایش‌نامه‌های پینتر چنان خلاقانه و بدیع‌اند که در نهایت آکادمی نوبل در سال ۲۰۰۵ میلادی جایزه نوبل ادبیات را به پینتر اهدا کرد.

پینتر را یکی از جدی‌ترین نمایندگان تئاتر ابزورد دانسته‌اند که در نمایشنامه‌هایش به نوعی توضیح این گونه نمایشی هستند. او در مورد تفاوت‌های نوشتنِ نمایشنامه و مقایسه‌اش با نوشتن برای سینما و تلویزیون معتقد است: نوشتن نمایشنامه برای من حوزه‌ی سخت‌تری است، چرا که در تئاتر شما محدودیت دارید.

کاراکترهایتان بر روی صحنه هستند و می‌بایست با آنها زندگی کنید و کنار بیایید. پینتر درآوردن درست ساختار نمایشنامه‌هایش را مهمترین دغدغه ذهنی‌اش می‌داند و برای رسیدن به آن نقطه بارها آن‌ها را بازنویسی می‌کند. او در جایی گفته؛ تنها نمایشنامه‌ای که در همان نسخه اول، نزدیک به چیزی بود که می‌توانست مرا قانع کند، نمایشنامه‌ی بازگشت به خانه بود.

جشن تولد، اتاق، بازگشت به خانه، خاکستر به خاکستر، سرایدار، درد مختصر و کوتوله‌ها عناوین تعدادی از نمایشنامه‌های اوست.


مترجم

مختصری درباره مترجم

البرز محررخوانساری

در حال حاضر مطلبی درباره البرز محررخوانساری مترجم کتاب جشن تولد نشر قطره در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

البرز محررخوانساری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید