مجموعه فعالیت های حیوانات
مجموعه فعالیت های حیوانات

فروش ویژه

کتاب مجموعه فعالیت های حیوانات

معرفی کتاب مجموعه فعالیت های حیوانات

(4)
کتاب مجموعه فعالیت های حیوانات، اثر پاتریشیا وایت هاوس ، با ترجمه مجید عمیق ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات قدیانی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 125,000 29%

90,000

125,000 29% 90,000

محصولات مرتبط

(5)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(4)
14%
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • شنا کردن یعنی چی؟

  •  حیوانات چگونه شنا می کنند؟

  •  آیا پرندگان می توانند شنا کنند؟ 

  • آیا حیواناتی که پا ندارند، می توانند شنا کنند؟ 

  • آیا حیوانات بزرگ می توانند شنا کنند؟ 

  • آیا حیواناتی که اندام حرکتی باله مانند دارند، می توانند شنا کنند؟ 

  • آیا حشرات می توانند شنا کنند؟

  •  آیا ماشین ها می توانند شنا کنند؟ 

  • آیا انسان می تواند شنا کند؟ 

  • پرسش های کوتاه

  •  لغت نامه 

  • نمایه 

  • جواب پرسش های کوتاه

مشخصات محصول

نویسنده: پاتریشیا وایت هاوس ویرایش: -
مترجم: مجید عمیق تعداد صفحات: 144
انتشارات: قدیانی وزن: 430
شابک: 9789645365446 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

شنا کردن درون آب یکی از راه های حرکت است. پریدن نیز یکی از راه های حرکت به حساب می آید و بعضی از حیوانات هنگام حرکت ابتدا به هوا جهش می کنند و بعد به زمین فرود می آیند. پرواز کردن در هوا اتفاق می افتد و دویدن نیز سرعت دادن به حرکت معمولی به شمار می رود. همه ی این حالات برای برخی از حیوانات حتی انسان ها و ماشین ها نیز اتفاق می افتد که همیشه برای کودکان سوال است که کدام حیوان چه حرکتی می کند. به طور مثال: حشرات شنا می کنند؟ و یا گیاه ها می توانند بپرند؟ پرواز ماهی ها چگونه است و حفر کردن به چه معناست؟ با توجه به این گفته ها نویسنده ی این مجموعه در این کتاب به موضوعاتی مثل شنا کردن، پریدن، پرواز کردن، دویدن و حفر کردن و ساختن برای کودکان به خصوص پیش دبستانی ها و دوره ی اول دبستان با لحنی بسیار ساده و گویا پرداخته است. ابتدا با بیان پرسش هایی که برای هر کودک درباره ی شنا و یا دویدن و... پیش می آید، مسائل را مطرح کرده است و برای هر قسمت مثال های گوناگون و تصاویری مرتبط و جذاب را گنجانده است که درک مطلب را برای مخاطب بالا ببرد. این کتاب به شش قسمت مختلف همراه با شش فهرست جدا گانه و نمایه های مختلف تقسیم می شود که در هر یک از این قسمت ها بیش از ده سوال وابسته به موضوعِ مطرح شده، وجود دارد که هر کدام از این سوالات نیز در برگیرنده ی مثال های گوناگون و اطلاعاتی درباره ی انسان ها و حیوانات و ماشین ها هستند و در آخر هر بخش قسمتی برای لغت نامه و پرسش های کوتاه وجود دارد که در این قسمت ها سوالی را همراه با تصویری مطرح می کند و کودکان برای این که بدانند از کتاب اطلاعاتی کسب کرده اند یا خیر می توانند به سوال ها پاسخ دهند. در قسمت لغت نامه نیز برخی از کلمات را آورده است تا با توضیح بیشتری برای مخاطب، این کلمات را آسان کند و به نوعی آن کلمه را تعریف کند. این کتاب با زبان بسیار روانی که دارد برای پاسخگویی به این چنین سوال کودکان بسیار مناسب است و آن ها خود به تنهایی می توانند کتاب را بخوانند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

آیا حشرات می توانند شنا کنند؟ پشه ها از درون تخم هایی که در آب گذاشته شده اند، بیرون می آیند. این نوع حشرات فقط در دوره ی نوزادی می توانند شنا کنند. سوسک های آبزی غول پیکر، شناگران بسیار ماهری اند. آنها نوزادان ماهی ها، بچه قورباقه ها و حشرات را شکار می کنند و می خورند. آیا انسان می تواند شنا کند؟ انسان می تواند شنا کردن را یاد بگیرد. ما از دست ها و پاهایمان برای شنا کردن استفاده می کنیم. بعضی از مردم هنگام شنا کردن کفش های مخصوص شنا به پا می کنند. این کفش های لاستیکی به شکل باله های شنایند و به شناگر کمک می کنند تا سریع تر شنا کند‌. آیا حیوانات کوچک می توانند بپرند؟ عنکبوت های جهنده جثه ی کوچکی دارند. یک عنکبوت جهنده به راحتی می تواند عرض صفحه ی این کتاب را با یک جست طی کند! موش کیسه دار حیوانی کوچک و پشمالوست. این موش صحرایی می تواند به اندازه ی انسان بپرد. آیا لوبیا می تواند بپرد؟ لوبیا دانه ی نوعی گیاه است. گیاهان نمی توانند بپرند. درون این دانه ی لوبیا یک کرم ابریشم زندگی می کند. وقتی کرم ابریشم حرکت می کند به نظر می رسد که لوبیا می جهد. چیز هایی که پرواز می کنند به چند بال احتیاج دارند؟ بعضی از چیزهایی که پرواز می کنند دو بال دارند. پشه ها دو بال دارند. بعضی از چیزها برای پرواز کردن به بال های زیادتری احتیاج دارند. سنجاقک ها چهار بال دارند. آیا ماهی ها می توانند پرواز کنند؟ ماهی های پرنده باله های بزرگی دارند. این باله ها شبیه بال اند. ماهی پرنده تا ارتفاع زیادی از آب بیرون می پرد، اما به معنای واقعی پرواز نمی کند. ماهی پشت بادبان دار باله ای بزرگ بر پشت بدنش دارد. این نوع ماهی از آب بیرون می پرد، اما نمی تواند پرواز کند. دویدن یعنی چه؟ دویدن یکی از راه های حرکت کردن است. اکثر چیز هایی که می دوند، روی زمین حرکت می کنند. چیز هایی که می دوند سریع حرکت می کنند. آن ها هنگام دویدن، انرژی فراوانی مصرف می کنند. آیا سوسمارها می توانند بدوند؟ اژدهای کمودو نوعی سوسمار غول پیکر است. آن ها می توانند در خشکی خیلی سریع بدوند. سوسمار یال دار نوعی سوسمار کوچک است که در آمریکا زندگی می کند. این سوسمار می تواند هم در خشکی و هم روی آب بدود! آیا ماهی ها می توانند زمین را حفر کنند؟ بعضی از ماهی ها می توانند زمین را حفر کنند. این ماهی راه راه نقره ای ماسه های بستر دریا را با پیچ و تاب دادن بدنش حفر می کند. بعضی از انواع ماهی های آزاد می توانند زمین را حفر کنند. این ماهی ها به کمک دمشان لانه ای در میان ماسه ها حفر می کنند و داخل آن تخم گذاری می کنند‌. آیا انسان می تواند زمین را حفر کند؟ انسان می تواند از دست هایش برای کندن زمین استفاده کند. انسان برای حفر کردن زمین از ماشین های مختلف استفاده می کند. این مرد برای کندن و بیرون آوردن زغال سنگ از یک ماشین استفاده می کند. آیا حشرات می توانند لانه بسازند؟ زنبورها حشراتی لانه سازند. زنبور های لانه کاغذی برای ساختن لانه، بزاق دهانشان را با قطعات ریز چوب مخلوط می کنند. موریانه ها حشراتی اند که لانه های برج مانند می سازند. لانه ی بعضی موریانه ها بلندتر از خانه های ماست‌.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

پاتریشیا وایت هاوس

پاتریشیا وایت هاوس

در حال حاضر مطلبی درباره پاتریشیا وایت هاوس نویسنده مجموعه فعالیت های حیوانات در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مجید عمیق

مجید عمیق
مجید عمیق سال ۱۳۳۲ در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات او کارشناسی رشته ادبیات زبان انگلیسی است. او بیشتر در زمینه کتاب‌های علمی برای کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. او تاکنون ترجمه و انتشار ۲۰ رمان، ۲۰ کتاب کودک، ۱۵ تک‌ کتاب علمی و ۴۰ مجموعه‌ کتاب علمی و ۶ عنوان دایرةالمعارف علوم برای نوجوانان را انجام داده‌است و با نشریاتى‌ چون کیهان، سروش و گروه مجلات رشد همکارى داشته است. برای بعضی از کتاب‌ها نیز برنده‌ی جایزه شده است؛ مانند:

پیروزی بر دریا؛ برگزیده‌ى جشنواره‌ى سلام بچه‌ها، ۱۳۷۸
نگهبان قوچ‌های وحشی؛ برگزیده‌ى کتاب فصل دوره‌ى هفتم، ۱۳۸۷
مجموعه‌ى ثروت‌های طبیعی زمین؛ تقدیری کتاب فصل دوره‌ى ششم، ۱۳۸۷
مجموعه‌ى نگاهی به آسمان شب؛ برگزیده‌ى کتاب فصل دوره‌ى یازدهم
نقش اندام حیوانات در طراحى ابزارها؛ کتاب تقدیری جشنواره‌ى دهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۳۸۸
مجموعه‌ى فعالیت‌های حیوانات؛ تقدیری کتاب فصل دوره‌ى هفدهم، ۱۳۹۰
انسان و طبیعت (پدافند غیرعامل)؛ برگزیده‌ى کتاب فصل دوره‌ى پانزدهم، ۱۳۸۹

مجید عمیق

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید