خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی
خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی

کتاب خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی

معرفی کتاب خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی

(2)
کتاب خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی، اثر همایون همتی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر - معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 13,000 1%

12,870

13,000 1% 12,870

محصولات مرتبط

(5)
26%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(6)
25%
فروش ویژه
(6)
19%
(4)
25%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(5)
23%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: همایون همتی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 260
انتشارات: سوره مهر - معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی وزن: 290
شابک: 9789645061614 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی را همایون همتی تالیف کرده است . این کتاب شامل سه فصل اصلی است : در فصل نخست به طرح مقدمات بحث پرداخته شده و مولف سعی کرده است که آغاز پیدایش و پیشینه تاریخی و سیر تطور مفهوم خدا را درفرهنگها و ادیان مختلف را بررسی کند . در فصل دوم به بررسی و ارزیابی پیرامون ادله خداشناسی در فلسفه دکارت پرداخته و کاستیها و کژیها و نارسایی های این ادله را نشان راده و به برخی از اصول فلسفه دکارت نیز اشاره کرده است . مولف در فصل سوم که آخرین فصل کتاب نیز هست برهانهای اثبات وجود خدا در فلسفه صدرالدین شیرازی را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گرفته است که همه برهانهای شیرازی به جز برهان معروف «برهان صدیقین » تکراری و کهن است و در فلسفه یونان ونیز فلسفه یهودی و مسیحی سابقه ای دراز و دیرپا داشته و مورد جرح و نقد قرار گرفته است . گزیده متن: فلسفه دکارت ،فلسفه ای خود بینادانگار است و از این منظر مقابل فلسفه صدرایی قرار دارد که خدامدار و حق محور است . در واقع دکارت نماینده اصلی و فیلسوف وموسس مابعدالطبیعه غرب مدرن می باشد ومرحوم صدرای شیرازی خاتم الفلاسفه تمدن کلاسیک ماو از مفاخر و افتخارات فرهنگی جهان اسلام و تشیع می باشد . در کتابی که پیش رو است ،تعریف مفهوم خدا و روشهای استدلالی اثبات آن درفلاسفه ملاصدرا و دکارت به گونه ای تطبیقی مورد بررسی قرار گرفته است .


منبع: ناشر کتاب

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

همایون همتی

همایون همتی

در حال حاضر مطلبی درباره همایون همتی نویسنده خدا در فلسفه دکارت و صدرالدین شیرازی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید