ایده بوک پدیامجله الکترونیکی ایده بوک

 راه پیگیری و رهگیری مرسولات پستی

طرفداران خرید اینترنتی چند دسته می‌شوند: عده‌ای وقت کافی ندارند که به بازار وسایل موردنیازشان بروند، برخی دیگر کالای موردنیازشان در شهری دیگر است و سایر دسته بندی ها.

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های خریدهای اینترنتی چه برای فرستنده و چه گیرنده رسیدن بسته موردنظر است. پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی اداره پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می‌توانند از آخرین وضعیت مکانی مرسوله خود باخبر شودند.

در این مقاله از ایده بوک درباره راه پیگیری و رهگیری مرسولات پستی مطالب کاربردی ارائه کرده ایم.

پیگیری و رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

از هرسایتی که خرید اینترنتی انجام داده اید و یک کد پیگیری ۲۰ رقم به بالا در اختیار شما گذاشته‌شده است یا یک مرسوله را خودتان برای یک شهر دیگر از طریق دفاتر خدماتی و پستی، پست کرده‌اید و بازهم یک کد 20 رقمی در دست دارید که یا از طریق پیامک و یا رسید پستی در اختیار شما قرار داده‌اند. این کد و شناسه در رسید پستی و با عنوان شناسه قبض موجود است.

مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با واردکردن آدرس https://tracking.post.ir   وارد وب‌سایت شرکت پست می‌شوید. در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود، بخشی برای واردکردن شماره مرسوله وجود دارد. شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کرده‌اید. کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جست‌وجوی زردرنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید.

حال مشخصات اولیه مرسوله نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

  1. تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
  2. نوع سرویس
  3. دفتر پستی مبدأ
  4. مبدأ و مقصد
  5. نام گیرنده و نام فرستنده
  6. کد پستی گیرنده و فرستنده
  7. وزن و هزینه پست
  8. تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت‌شده است
  9. نقطه پستی
  10. نام مأمور پست (نامه رسان)
  11. تصویر مأمور پست
  12. رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
  13. امضا و نام گیرنده مرسوله

اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارید و نیاز فوری به رهگیری مرسوله پستی خوددارید، جای نگرانی نیست شرکت پست برای دسترسی به این اطلاعات راه‌های دیگری نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده است:

پیگیری با پیامک

 راه پیگیری با پیامک به این صورت است که حرف R را در متن یک پیامک جدید تایپ کنید و در کنار آن کد ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله خودتان را وارد کنید. این پیامک را به سرشماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید. وضعیت بسته و راهنمای آن برای شما ارسال می‌شود.

پیگیری با اپلیکیشن

اگر از آن دسته از افرادی هستید که خرید اینترنتی زیادی دارید این اپلیکیشن را درگوشی خود داشته باشید.

اپلیکیشن پیگیری مرسولات پست ، یک اپلیکیشن جامع برای پیگیری بسته‌های پستی هست که خدمات انواع شرکت‌ها را پوشش می‌دهد، نظیر:

  • پستکس
  • پست بار
  • پست جمهوری اسلامی ایران
  • چاپار
  • تیپاکس
  • و خیلی شرکت‌های دیگر.

کافی است اپلیکیشن پیگیری مرسولات پستی را در گوگل پلی دانلود کنید و بعد از ورود به برنامه، شرکتی که توسط آن بسته پستی را ارسال کردید، انتخاب و شماره مرسوله را در برنامه ثبت کنید.

با توسعه جوامع اینترنتی، همه ما به‌نوعی با پست و مرسولات پستی سروکار داریم دیگر پیگیری مرسولات پستی کار سختی به شمار نمی‌رود.

در اینجا سعی کردیم به شما انواع راه و روش‌های پیگیری مرسولات خود را آموزش دهیم. امیدواریم دیگر مشکلی برای شما درزمینهٔ رهگیری مرسوله پستی پیش نیاید.

در صورتی که هنوز مشکلاتی در این زمینه دارید می توانید آن ها را با ما مطرح کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت کنید.

خرید آنلاین کتاب و ارسال رایگان

4.4/5 - (5 امتیاز)
گرد آورنده
ایده بوک

1 دیدگاه

  1. بعضی از نامه رسان های پست از دروغ می نویسند مرسوله تحویل گیرنده شده بعد می بینیم روز بعد مرسوله را برایمان می آورند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا