دولت و توسعه اقتصادی
دولت و توسعه اقتصادی

کتاب دولت و توسعه اقتصادی

معرفی کتاب دولت و توسعه اقتصادی

(4)
کتاب دولت و توسعه اقتصادی (اقتصاد سیاسی توسعه در ایران و دولت های توسعه گرا)، اثر محمدتقی دلفروز ، با ترجمه مترجم محمود شوشتری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات آگاه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
13%
(4)
3%
(2)
16%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(5)
1%
(2)
1%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب دولت و توسعه اقتصادی اقتصاد سیاسی توسعه در ایران و دولت های توسعه گرا اثرمحمدتقی دلفروز نشر آگاه منتشر شده است
    "کتاب حاضر پژوهشی در باب تأثیر سیاست بر توسعه‌ی اقتصادی است و دولت در کانون چنین پژوهشی قرار دارد. توسعه‌ی اقتصادی از جمله اهداف و آرزوهای ملل مختلف در طول تاریخ بوده است. بسیاری از کشورها که امروزه کشورهای پیشرفته‌ی صنعتی نامیده می‌شوند به این هدف دست یافته‌اند. اما در میان کشورهای به‌اصطلاح درحال‌توسعه و توسعه‌نیافته، هنوز تلاش برای دست‌یابی به این هدف ادامه دارد. با وجود این، اکثر این تلاش‌ها قرین موفقیت نبوده و دایره‌ی ملل پیشرفته‌ی صنعتی هنوز محدود باقی مانده است..." "هدف اصلی این کتاب پرداختن به یکی از خلأهای مهم بحث‌های توسعه در ایران، یعنی نبود نگاه میان‌رشته‌ایِ اقتصاد سیاسی است که این مسئله تا حدی بازتاب عدم تأسیس این رشته در اکثر دانشگاه‌های ایران است. این در حالی است که فرایندهای سیاسی و اقتصادی کاملاً درهم‌تنیده و جدایی‌ناپذیرند. از یک طرف، ساخت و سیاست‌های اقتصادی داخلی و بین‌المللی تأثیرات گوناگون خود را بر ساحت سیاسی و اجتماعی ظاهر می‌کنند و از طرف دیگر، بستر سیاسی داخلی و بین‌المللی تأثیرات مستقیمی بر ساحت اقتصادی دارند. از این ‌رو، هر گونه نگاهی به مقوله‌ی توسعه‌ی اقتصادی در ایران، بدون توجه به پویش‌های سیاسی، درکی ناقص به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر، پیروی از الگوی توسعه‌ی دیگر کشورها]ی تازه‌توسعه‌یافته، یعنی هنگ‌کنگ، کره‌ی جنوبی، تایوان، سنگاپور، و از دهه‌ی 1980 مالزی[ بدون توجه دقیق به مقتضیات تاریخی، سیاسی و بین‌المللی خاص‌شان ممکن است نتایج نامطلوبی در پی داشته باشد." "هدف و دغدغة اصلی کتاب بررسی نقش دولت، نگرش نخبگان دولتی، نوع رابطة دولت با نیروهای اجتماعی و اقتصادی جامعه، و بستر بین‌المللی وقوع توسعه در این کشورها و ایران است، تا از رهگذر چنین مقایسه‌ای، تبیینی از برخی دلایل توسعه‌نیافتگی اقتصاد ایران ارائه گردد و درک عمیق‌تری از امکان تحقق چنین الگویی در ایران حاصل شود. در واقع، هدف کتاب حاضر مقایسة بستر سیاسی‌ـ‌اجتماعی پویش‌های اقتصادی در ایران و کشورهای فوق با استفاده از رهیافت نهادگرایی است..." (از پیش‌گفتار کتاب)

مشخصات محصول

نویسنده: محمدتقی دلفروز ویرایش: -
مترجم: مترجم محمود شوشتری تعداد صفحات: 408
انتشارات: آگاه وزن: 574
شابک: 9789644163203 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1398

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدتقی دلفروز

محمدتقی دلفروز

در حال حاضر مطلبی درباره محمدتقی دلفروز نویسنده دولت و توسعه اقتصادی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم محمود شوشتری

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم محمود شوشتری مترجم کتاب دولت و توسعه اقتصادی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم محمود شوشتری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید