جوامع ‌حدیثی‌ اهل‌ سنت
جوامع ‌حدیثی‌ اهل‌ سنت

کتاب جوامع حدیثی اهل سنت

معرفی کتاب جوامع حدیثی اهل سنت

(5)
کتاب جوامع ‌حدیثی‌ اهل‌ سنت، اثر مجید معارف ، با ترجمه مترجم زهرا فایض - فاطمه فرساد ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1400 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
13%
(2)
21%
فروش ویژه
(1)
3%
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
1%
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
14%
(1)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیشگفتار

  • بخش مقدماتی: گذری بر مراحل تدوین حدیث در اهل سنّت

  • فصل اول: بررسی وضعیت حدیث در قرن نخست
  • فصل دوم: تدوین رسمی حدیث
  • فصل سوم: ادوار تدوین حدیث در اهل سنّت

  • بخش اول: بررسی جوامع حدیثی متقدم اهل سنّت

  • فصل اول: کتب و جوامع مهم حدیثی در قرن دوم
  • فصل دوم: جوامع مهم حدیثی در قرن سوم هجری
  • فصل سوم: دیگر آثار مهم حدیثی در دوره متقدمان

  • بخش دوم: جوامع و کتب حدیث مهم اهل سنّت در دوره متأخران

  • فصل اول: کتابهای تألیفی در جمع صحیحین
  • فصل دوم: کتابهای تألیفی از صحاح سته
  • فصل سوم: جوامع فراگیر حدیثی در اهل سنّت
  • فصل چهارم: جوامع و کتب مهم احادیث فقهی
  • فصل پنجم: جوامع و کتب مهم در زوائد الحدیث

  • منابع و مآخذ


مشخصات محصول

نویسنده: مجید معارف ویرایش: -
مترجم: مترجم زهرا فایض - فاطمه فرساد تعداد صفحات: 262
انتشارات: سمت وزن: 423
شابک: 9786000203603 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1400

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «جوامع حدیثی متقدم و متأخر اهل سنت» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

در ضمن این کتاب برای درس «جوامع کهن و متأخر اهل سنت» در دوره دکترای رشته الهیات، گرایش علوم قرآن و حدیث قابل استفاده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

حدیث دومین مرجع شناخت احکام و عقاید اسلامی است و از اواخر قرن دوم هجری محدثان با اعمال معیارهای فنی به تدوین آن در کتب و جوامع، اعم از مصنّفات، مسانید، سنن و صحاح اهتمام کردند. کتاب حاضر سیر و تفحّصی در منابع حدیثی اهل سنّت، به‌ویژه جوامع روایی این مکتب است که با هدف معرفی اهمّ این جوامع در دوره‌های مختلف تألیف گشته است. نگارنده طی سه بخش ابتدا با مروری بر مقدّمات و مسائل حدیثی اهل سنّت در قرن نخست و مشخصاً تا قبل از تدوین کتب احادیث، به معرفی جوامع در دورۀ متقدمان و سپس متأخران می پردازد. از نکات متمایز این اثر تتبع در منابع داخلی و خارجی بسیار به منظور معرفی حداکثری آثار حدیثی و بیان موقعیت هر کتاب در نظام حدیثی اهل سنّت است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

مجید معارف

مجید معارف

در حال حاضر مطلبی درباره مجید معارف نویسنده جوامع ‌حدیثی‌ اهل‌ سنت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم زهرا فایض

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم زهرا فایض مترجم کتاب جوامع ‌حدیثی‌ اهل‌ سنت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم زهرا فایض

فاطمه فرساد

در حال حاضر مطلبی درباره فاطمه فرساد مترجم کتاب جوامع ‌حدیثی‌ اهل‌ سنت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

فاطمه فرساد

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید