بهترین ها

معرفی بهترین کتابهای تربیت کودک

دانلود رایگان کتاب تربیت کودک pdf پرفروش ترین بهترین اسلامی دکتر هلاکویی فرزند پسر از بدو تولد نی سایت دختر

معرفی بهترین کتابهای تربیت کودک

تربیت صحیح کودکان دغدغه اصلی تمامی والدینی است که به رشد سالم و پرورش اصولی فرزندان خود اهمیت داده؛ و قصد تعلیم کودکانی را دارند که در آینده به فردی موفق و مفید برای زندگی فردی و اجتماعی خود تبدیل شوند.

728 90

اما این هدف، چالشی بزرگ است که متاسفانه اگر با آگاهی و شناخت از اصول فرزند پروری پیش نرود؛ احتمال عدم موفقیت و روبرو شدن با مشکلات عدیده فرزندان سرکش و خود مختاری که به سمت ناهنجاری‌های مختلف کشیده می‌شوند وجود خواهد داشت‌.

به این منظور هر والدینی بنابر شرایط اجتماعی امروزه لازم است تا نکات و ترفندهای برخورد با فرزندان و آموزش صحیح آن‌ها را بیاموزند؛ لذا در این زمینه کتاب‌های روانشناسی و علمی پربار و راه‌گشایی وجود دارند که در ادامه به معرفی بهترین کتابهای تربیت کودک خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

آینده در دست کودکان است؛ این سرلوحه و هدف تالیف کتاب ارزشمند (صد نکته تربیتی درباره کودک) به قلم »محمد مجدیان» است؛ که در نگارش اثر خود سعی نموده تا ترفندهای برخورد با کودکان برحسب شرایط مختلف را آموزش دهد و والدین را در چالش‌های متفاوتی که پیش می‌آید راهنمایی کند.

شیوایی و قلم روان این روانشناس حوزه کودک و نوجوان، با زبانی ساده به والدین یاد می‌دهد که چگونه همگام با عصر دیجیتال و مدرنیته شدن سبک زندگی، محیطی سالم و سازنده برای کودکان فراهم نموده و در برخورد با هر مشکلی چگونه عمل کنند که نتیجه‌ای مطلوب بگیرند.

 معرفی کتاب فرزند پروری به شیوه دانمارکی

گوشه‌گیری، پرخاشگری، روحیه ضعیف و عادات منفی که فرزندان امروزی را تهدید می‌کند، هدف تحقیق و نگارش کتاب برجسته (فرزند پروری به شیوه دانمارکی) است؛ که حاصل تحقیقات مشترک «ایبن ساندال و جسیکاجوئل الکساندر» بوده و این دو نویسنده پروش کودکانی شادتر را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

شادی و رفتارهای مثبت موضوعی است که هر روزه در کودکان کاهش می‌یابد و نگرانی والدین در این خصوص بی‌مورد نیست؛ لذا این دو نویسنده سعی داشته تا شیوه‌های رشد فرزندانی خلاق، با استعداد، پرشور و شاد را به والدین یاد بدهند و کمکی بزرگ به علم فرزند پروری را انجام داده‌اند.

 معرفی کتاب تربیت بدون قشقرق

حقیقتا تمام والدین درگیر تربیت فرزندان هستند؛ اما در کتاب (تربیت بدون قشقرق) به نویسندگی «دنیل جی سیگل» به مشکل اصلی، یعنی تنش و قشقرقی که معمولا راه می‌افتد اشاره شده؛ و او سعی دارد والدین را به سبکی سازنده و آرام‌تر سوق دهد تا درگیری آن‌ها با فرزندان جهت چالش‌های مختلف را به حداقل برساند.

این کتاب که موفق شده در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار بگیرد؛ به والدین خواهد آموخت که چگونه ضمن حفظ خونسردی و در کمال آرامش تربیت فرزندان را با رعایت احترام پیش برده و در مقابل رفتارهای زشت و نامناسب کودکان چگونه مسالمت‌آمیز و باعطوفت برخورد کنند.

 معرفی کتاب هنر ارتباط با کودکان

نحوه رفتار با کودکان به‌ روشی که ترفندی سازنده و مثبت واقع شود؛ مهارتی است که در کتاب (هنر ارتباط با کودکان) اثری از «تونی لئونگ» خواهیم آموخت و این کتاب سعی دارد تاوالدین را از سردرگمی‌های ناشی از عدم توانایی کافی، برای ایجاد رابطه محبت‌آمیز و در عین حال سازنده با فرزندان رها ‌کند.

آنچه که سختی ترتیب کودکانی شاد، مودب، خوش‌رفتارو موفق را دوچندان می‌کند؛ رشد جسمی و ذهنی کودک است و این موضوع نیازمند آموزش قدرت تعامل سازنده والدین، همگام با مراحل رشد کودک و نیازهای فیزیکی و روحی او است؛ که این راهکارها را در کتاب هنر ارتباط با کودکان فرا می‌گیریم.

 معرفی کتاب تربیت کودکی حیرت انگیز به روش مونته سوری

آنچه که آرزو و هدف بسیاری از والدین است در کتاب (تربیت کودکی حیرت انگیز به روش مونته سوری) به نویسندگی «تیم سلدین» مورد بحث قرار گرفته؛ طبیعتا همه والدین دوست دارند فرزندی باهوش، خلاق، و شگفتی‌ساز تربیت کنند و مونته با کتاب خارق‌العاده و بین‌المللی خود، کمکی شایان به رشد جامعه بشری با امکان ترتیب فرزندانی سالم و موفق داشته است.

در بخش‌های مختلف این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه در سنین کودکی عادات سالم و رفتارهای مفید به فرزندان خود بیاموزیم و حس استقلال و اعتمادبه‌نفس را در سنین کم در آن‌ها پرورش دهیم؛ لذا مونته سعی دارد از شستن ظرف غذا تا تمرین و تقویت عضلات را در مراحل مختلف رشد کودک یاد بدهد؛تا شما بتوانید در آینده فرزندی سالم و بدون ناهنجاری و گره اخلاقی به جامعه تحویل دهید.

 معرفی کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش

داشتن فرزند باهوش و قدرت ارتباط، کنترل و حمایت از او در راستای رشد مثبت و شکوفایی توانایی‌های ذهنی یا جسمی، چالش‌های دارد که در کتاب (والدین باهوش برای فرزندان باهوش) اثری مشترک از «مارک اس لاندول و آیلین کندی مور» به آن پرداخته شده و این دو نویسنده راهکارهای مفید در نحوه برخورد با کودکان و کمک به تقویت و رشد هوش آن‌ها را آموزش می‌دهد.

واقعیت این است که اغلب کودکان باهوش با پیچیدگی‌های بیشتری همراه هستند و ترس از تعامل، انزوا، کودک گریزی، عدم اعتمادبه‌نفس و… برخی از چالش‌های این کودکان بوده؛مارک و آیلین نیز سعی در آگاه‌سازی والدین و آموزش ترفندهای برخورد با کودکان باهوش را دارند؛و اثر آن‌ها موفق به کسب جایگاه کتاب منتخب مادران در حوزه فرزند پروری شده است.

معرفی کتاب در جاده کودک آگاهی

داشتن یک راهنمای جامع و موثق با راهکاری سازنده‌ و اصولی همان چیزی است که والدین جهت پذیرش و انجام صحیح وظایف نقش پدر و مادر شدن به آن نیاز دارند؛ و کتاب (در جاده کودک آگاهی) اثر مشترک «رابرت باکنام و گری ازو» توانسته تا بهترین راهنمای زوجین در زمینه فرزند پروری و از آثار معروف آمریکا در حوزه تربیت و تعلیم فرزندان باشد.

کلام آخر

هرگز شیوه تربیتی دیگران را عامل تخریب یا تشویق فرزند پروری خود قرار ندهید؛ زیرااین شما هستید که باید با شناخت از نیازهای جسمی و روحی کودک در مراحل مختلف رشد، تکنیک‌های خاص و مناسب با پرورش صحیح و سازنده او را اجرا کنید‌.

در این راه آثاری غنی و کتبی پربار از بهترین روانشناسان، معلمان و محققان تعلیم و تربیت کودک و نوجوان وجود دارد که به برخی از بهترین‌ها اشاره شد و هریک می‌توانند چراغ راهنمای شما برای پرورش فرزندانی شاد، سالم، موفق و مفید در زندگی باشند.

banner scaled
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا