پرفروش ترین ها

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز

می‌توان گفت که اغلب افراد اهل مطالعه و حتی بسیاری از دیگر افراد با جمله پرفروش‌های نیویورک تایمز آشنایی دارند و به طور خلاصه باید بدانید که قرار گرفتن یک کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های ایالات متحده طبق فاکتورهای مختلفی بوده و هر کتابی به سادگی در این دسته قرار نمی‌گیرد.

به این منظور لازم است تا ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰نسخه از یک کتاب در طول یک هفته به فروش برسد؛ ضمنا فروش نباید عمده و از یک مرکز باشدبلکه طبق مراجع مختلف عرضه کتب چاپی و نسخه‌های تایپی فروخته شود؛در ادامه لیستی از پرفروش‌ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی کتاب عادت های اتمی

پاره‌ای از رفتارهایی که به طور مستمر تکرار شده و سرانجام غیر ارادی انجام می‌شوند را عادت می‌نامیم و در کتاب (عادت های اتمی) به نویسندگی «جیمز کلیر» که مقالات هفتگی او در زمینه عادات رفتاری و ساختاری معروف شده؛ به شکل کتابی درآمد که موفق شد تا ۱۶۳ مرتبه در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد.

جیمز طی آموزش‌های عملی به مخاطب می‌آموزد که چگونه یک عادت مثبت را به نوعی رفتار همیشگی برای خود تبدیل کنند و یا یک رفتار نامناسب را ترک کنند؛ به این ترتیب رشته‌ای از عادات ریز مثبت یا منفی است که به تپه‌ای از پیروزی یا تلنباری از شکست منجر می‌شوند.

جیمز در کتاب معروف خود صبوری و استمرار را لازمه رسیدن به نتیجه می‌داند و مدعی است که اگر هر روز یک عادت خوب را یاد بگیرید یا یک عادت زشت را کنار بگذارید؛ طی یک سال انسانی با ۳۶۵ تغییر خواهید شد و به عبارتی اگر این تغییرات مثبت باشد ۳۷ درصد انسان بهتری می‌شوید و بالعکس اگر عادات بد باشند در نهایت به صفر و حتی منفی خواهید رسید.

معرفی کتاب هنر ظریف بیخیالی

به عنوان یک اثر فوق‌العاده که توانسته لقب پرفروش‌ترین‌ کتاب دنیا با فروش دو میلیون نسخه را کسب کند؛ کتاب (هنر ظریف بیخیالی) به نویسندگی «مارک منسون» است که ۲۸۰ هفته در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و نویسنده واقع بینی را سرلوحه کمک به مخاطب، برای رهایی از افکار مثبت اندیشی‌های نمادین و شعار گونه تمامی رسانه‌ها و افراد قرار داده است.

منسون در قدم نخست به مخاطب یاد می‌دهد که در مواجهه با هر مشکل و غمی قدرت پذیرش خود را افزایش دهند و بجای وقت تلف کردن و افکار مثبت کاذب، مشکل را بپذیرند و به طور طبیعی حق ناراحتی داشته باشند؛ وی معتقد است که پذیرش و روبرویی با مسائل از ما انسان موفق و شادتری خواهد ساخت.

ضمنا ماهیت این کتاب غنی و گرانبها کمک در جهت شناخت اهداف مهم و برنامه‌ریزی به سمت اولویت‌های زندگی است و از مخاطب می‌خواهد تا ابتدا فاکتورهای اصلی زندگی خود را تشخیص داده و سپس انرژی، زمان و انگیزه خود را صرف آن کنند و از هدر دادن انرژی برای امور پیش پا افتاده بپرهیزند.

معرفی کتاب تخت خوابت را مرتب کن

زندگی پر از مسائل به ظاهر کوچکی است که در نهایت می‌توانند زندگی فرد را تغییر داده و حتی دنیا را تکان دهند و این موضوع اصلی کتاب (تخت خوابت را مرتب کن) به قلم نویسنده بزرگ «ویلیام اچ مک ریون» است که ۱۱۶ مرتبه در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار گرفته و این ژنرال نیروی دریایی می‌گوید برای تغییر دنیا از مرتب کردن تخت ‌خوابتان باید شروع کنید.این دریا نورد در تمام سمت‌های کاریخود به رتبه برتر نائل شود و در آخرین ماموریت دریایی با مقام دریا سالار خدمت کرد و معتقد است که هرگونه رفتار و اخلاق کوچکی می‌تواند نتیجه بزرگ و شگرفی را به همراه داشته باشد و نام کتاب نیز برگرفته از این باور است و طی ده فرمان و ده سرفصل این کتاب داستان و پندهایی مرتبط با همان موضوع خواهیم آموخت.

معرفی کتاب نمی‌ توانی به من آسیب بزنی

عوامل محیطی و افرادی که هر یک به نحوی می‌توانند سبب تحقیر، سرزنش، کم بینی و مانعی برای باور و اعتمادبه‌نفس ما شوند در کتاب (نمی توانی به من آسیب بزنی) به نویسندگی «دیوید گاگینز» نفی شده و انگیزه کم‌نظیر گاگینز به عنوان فرمانده یگان ویژه، سخنران وورزشکار برتر چندین رشته و… سبب قرار گرفتن این کتاب در لیست پرفروش‌‌های نیویورک تایمز به مدت ۳۰ هفته است.

کودکی سخت، تبعیض نژادی، چاقی افراطی، تحقیر و طرد شدنتوسط اطرافیاننتوانست مانع رشد و موفقیت دیوید شوند و زمانی که روبروی آینه به خود قول پیروزی داد؛ با سخت گوشی و تلاش ذهنی به جایگاه برترین ورزشکار استقامتی برسد و نماد مرد تندرست آمریکا را کسب کند؛ البته وی به جایگاه‌های متعددی در یگان ویژه، آموزش نخبگان، تکاوران و… نیز رسید و یک شعار بزرگ دارد و مدعی است که سخت کوشی و تلاش تنها زمانی متوقف می‌شود که کار به پایان برسد نه اینکه خسته شویم.

 تو کله خر هستی برو پیش موفق می‌شوی

پذیرش و عشق ورزیدن به آنچه که نمی‌توانیم تغییر دهیم، چگونه عوض کردن آنچه که دوست نداریم، کنار آمدن و روبرویی با مسائلی ناخوشایند به جای فراراز واقعیت، آموزه‌های کتاب (تو کله خر هستی برو پیش موفق می‌شوی) به نویسندگی «جن سینسرو» که این اثر برجسته ۲۷۰ مرتبه در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

نویسنده مدعی است که زندگی تحت کنترل ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه است که نوع خودآگاه اهداف، برنامه‌ریزی، نیاز و… ما را کنترل کرده و‌ پس از سن بلوغ دچار تکامل و کنترل می‌شود؛ در حالی که نوع ناخودآگاه از بدو تولد با ما همراه است و تحت تاثیر احساسات بوده و ما به سمتی می‌رویم که این ضمیر می‌پذیرد و در مجموع ۲۷ فصل این کتاب داستان‌ها و تمرین‌های جهت دهی به ضمیر ذهن در مسیر تحقق اهداف مثبت است.

کلام آخر

زندگی و اهدافی که در پیش می‌گیریم نشأت گرفته از ذهنیت، باور و افکار ما هستند و هرقدر مثبت اندیشی و عادات سالم را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم در نهایت مسیری رو به موفقیت را سپری می‌کنیم.

این افکار و عادات مثبت و منفی هستند که پیروزی یا شکست‌های ما را می‌سازند و لازم است که با تغذیه سالم ذهن،به روشنی و هموار ساختن راه جهت پیمودن مسیر موفقیت خود کمک کنیم و در این بین مطالعه هر یک از آثار برجسته فوق می‌توانند راهنما و مشوق ما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا